MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Audio
  •  » (opgelost) Helllllp, MS stereo decoden

#1 19-02-2010 10:05

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

(opgelost) Helllllp, MS stereo decoden

Ja zit ik daar met mijn mooie 4 kanalen opgenomen track van 5,5 uur en FCP heeft geen invert filter devil

Ok dit is was ik heb, vier sporen, twee aftak van de tafel en 2 sporen ms.  Dit is opgenomen op een harddisk recorder in 24 bit wav formaat. Nu hoef ik alleen het ms spoor te dupliceren, phase invert op 1 van de sporen en pan naar links en rechts te plaatsen. Kom ik er dus achter dat er geen phase invert filter in fcp zit. De hele handel geexporteerd naar soundtrack, maar als ik daar het effect invert kis gooit ie deze over alle sporen. Ik weet het even niet meer, een handige tip om ms met soundtrack te decoden?

Thnx!!

Laatst bewerkt door digilux (21-02-2010 20:03)

#2 19-02-2010 11:27

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: (opgelost) Helllllp, MS stereo decoden

Grrrrr
1 kanaall invert in soundtrack, na lang renderen en exporteren de boel weer in FCP naar binnengehaald en alles goed ingesteld. Super geluid, maar zonder enige reden schiet 1 van de MS sporen telkens van pan links naar rechts. De mix werkt dus even en daarna niet meer........

Kan iemand hier me wellicht helpen met een super eenvoudige mix in protools?

Thnx,

Ronald

#3 21-02-2010 20:08

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: (opgelost) Helllllp, MS stereo decoden

potferrr jandrie dubbeltjes wat ben ik aan het klooien geweest hiermee, maar alles is gelukt. Het probleem is dat bij de export in FCP de pan gelijk goed moet staan. Later in soundtrack of terug in fcp zal het audio file altijd terugschieten in deze pan. Wat ik echt bizar vind, als ik zeg naar links dan gaan we toch naar links? Nou fcp en soundtrack denken daar kennelijk iets anders over. Maar goed het is opgelost. Feit blijft wel dat soundtrack bijzonder traag is met deze 24 bit audio bestanden. Goed is dan wel 5,5 uur, maar veel vastlopers gehad. Nog nooit zo lang gedaan over een simpel klusje. Leve protools! Jammergenoeg heb ik dit niet crying

Grtz,

Ronald

• Forum
  •  » Audio
  •  » (opgelost) Helllllp, MS stereo decoden

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB