MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 25-01-2010 12:44

dnhems
@ Oirschot
Website

normaliseren voor pa set

Morgen wordt mijn film gepresenteerd op school, het geluid gaat via een PA en ik vroeg me af op welk level ik de audio in de film moet normaliseren.
Heeft iemand het antwoord?

#2 25-01-2010 15:55

dnhems
@ Oirschot
Website

Re: normaliseren voor pa set

Ik weet al wat ik ga doen, normaliseer de hele boel op -6db ... het overige kan de geluidsman wel doen, die zit daar toch om te monitoren.

#3 25-01-2010 23:15

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Als het over de digtale dB's gaat mogen de pieken in ieder geval niet boven de 0 uitkomen. Dacht dat de normalisatie van het NOB op -6dB stond.
Als we over de andere dB's praten is het een ander verhaal. Mocht je hier intresse in hebben dan kan ik wel in mijn archief duiken voor wat readers over dit soort kwesties.

dnhems schreef:

Ik weet al wat ik ga doen, normaliseer de hele boel op -6db ... het overige kan de geluidsman wel doen, die zit daar toch om te monitoren.

Om hier even op terug te komen, denk er wel aan garbage in is garbage uit oftewel je kan beter zorgen dat jij het helemaal op orde hebt smile.

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#4 12-02-2010 23:44

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

als je in FCP je geluid afregeld tussen de -12 en -6 zit je op de algemene 0db standaard.

100% satisfaction guaranteed

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB