MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-01-2010 19:28

dnhems
@ Oirschot
Website

Color correcting probleem

Beste,

Ik moet in mijn FCP project kleurcorrecties toepassen...het probleem is dat ik op dit moment niet de beschikking heb tot een afkijkmonitor en het moet doen met: a, een glossy scherm van laptop. b, een glossy scherm van een iMac en c. een matte lcd hdready televisie.

Ik heb eerst gekozen voor optie c maar zoals je wel kunt verwachten ziet het er totaal anders (lees lelijk en flets) uit op de andere schermen.

Ook heb ik met Color gewerkt, dit gaf helaas het resultaat dat na de benodigde renders de nieuwe from Color sequence in FCP het beeld veel donkerder was als in Color.

De output is uiteindelijk voor een beamer van hoge kwaliteit.

Hebben jullie misschien tips of ideeën?

Enorm bedankt

Groet,

Stefan

#2 02-01-2010 21:07

Triumph

Re: Color correcting probleem

Nou vandaag met cursus begonnen, je had er bij moeten zijn zeer goede uitleg kan het je van harte aanbevelen. Maar daar heb je nu niets aan.
Het enige wat ik kan zeggen nu is kalibreer je eigen scherm en vertrouw op je scopes. Ook al zie je niet het correcte kleuren op je canvas dan nog kun je een correctie uitvoeren door goed naar je scopes te kijken die liegen niet. En denk een aan een MXO. Daar kun je een HMDI op aansluiten en als je dan die kalibreert met de MXo software dan heb je een correcte weergave van de kleuren en contrast.

#3 02-01-2010 22:32

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Triumph schreef:

Nou vandaag met cursus begonnen, je had er bij moeten zijn zeer goede uitleg kan het je van harte aanbevelen. Maar daar heb je nu niets aan.

Welke cursus? Altijd goed om te horen wie of wat een goede recentie krijgt!

@ dnhems Vermoei je niet met dingen die niet kunnen!!!! Het is volslagen onzin om echt te gaan graden zonder een goede afkijk. Houd je bij simpele correcties en anders goede spullen installeren. Wil je het toch? Dan is er maar 1 manier, leer je spullen kennen en vind uit hoe het resultaat er uit komt te zien op tv of het internet. Mijn advies als jet het toch wilt doen: 1 kijk naar je scopes, 2 houd het simpel dus bijvoorbeeld alleen werken met 3 way color corrector, 3 probeer je afkijkmonitor zo goed mogelijk af te stellen met behulp van een kleurenbalk, 4  maak een test en ga deze afspelen op andere monitoren, internet etc. 5 vergelijk deze resultaten met jouw werk en vervolg dit process enkele malen. Als je jouw eigen spullen eenmaal kent is alles mogelijk, maat het kost dus wel wat tijd en kennis om dit process in te gaan.

Afstellen kleurenbalk (zeer grove visuele methode):
1 het zwart moet net boven het zwart van de monitor case liggen, hoe donkerder hoe beter maar het moet altijd iets lichter zijn dan echt zwart.
2 Indien je iets aan gamma kan doen kies voor een egaal verloop
3 voor de kleurverzadiging kijk naar het blauw, laat deze net niet uitlopen naar de andere kleuren.

Sorry voor mijn directe mening en ik hoop toch dat je hier wat aan hebt!

Grtz,

Ronald

#4 02-01-2010 23:16

dnhems
@ Oirschot
Website

Bedankt voor jullie gedachtes, ik ga ze zorgvuldig proberen na te leven, persoonlijk denk ik dat gewoon kijken naar de scopes zoals jullie hebben verteld de fijnste is nu. (zit namelijk met een deadline 23 januari en alle audio moet nog).

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

#5 04-01-2010 13:58

Triumph

digilux schreef:

Triumph schreef:

Welke cursus? Altijd goed om te horen wie of wat een goede recentie krijgt!

Grtz,

Ronald

In Leeuwarden, Color Correcting in Final Cut Studio, eerst in FCP gehad, toen goede uitleg mbt Chroma Sampling, en video data rates voor diverse hardeschijven (USB FW 400 en 800 SATA RAID 0 1 5 )
Daarna een kleine overview van Color 1.5 waar we van de week verder mee gaan.

#6 04-01-2010 14:35

Nisei
Pro
@ in the Dutch Mountains
Website

Bij Dalsheim? Wie geeft die cursus eigenlijk?

주글래?

#7 04-01-2010 20:28

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

dnhems schreef:

Bedankt voor jullie gedachtes, ik ga ze zorgvuldig proberen na te leven, persoonlijk denk ik dat gewoon kijken naar de scopes zoals jullie hebben verteld de fijnste is nu. (zit namelijk met een deadline 23 januari en alle audio moet nog).

Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.

Wat is je output?

Wellicht kan ik dan nog betere tips geven.

Grtz,

Ronald

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB