MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 29-09-2009 17:50

dnhems
@ Oirschot
Website

Audio & AE

Ik heb een audio file wat een beetje ondersteund moet worden met video / graphics etc...veel visual FX's.
Nu ben ik vrij slecht in AE dus ik vond dit wel een leuk project om ermee te leren spelen.
Kom ik meteen bij het volgende probleem.
Geluid in AE? Werkt dat zo moeilijk? Kan ik alleen audio luisteren bij RAM preview of is er een handigere manier?

Stefan

#2 29-09-2009 19:57

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: Audio & AE

Hoi,

ja en nee. Er is een sneltoets, weet ik nu even niet maar kan ik voor je opzoeken, waarmee je kan scrubben. De werkwijze in after effects is dat je sync markers zet op punten in de muziek waar je wilt dat er iets gebeurt met het beeld. Aangezien after effects  echt voor compositing gemaakt is, moet je juist alleen met deze markers prima uit de voeten komen. Verder is het zo dat veel mensen vergeten dat FCP redelijk geschikt is voor compositing. Als je wilt experimenteren kan FCP wellicht een alternatief zijn. In AE moet je juist beslissen waar je iets laat gebeuren en dit vervolgens bouwen.

Grtz,
Ronald

Laatst bewerkt door digilux (29-09-2009 19:58)

#3 13-11-2009 00:58

Benjah
Pro
@ Utrecht

Re: Audio & AE

Scrubben kan door de apple-toets in te houden en de CTI te verplaatsen.
(vindt het persoonlijk nogal choppy)
Audio 'preview' doe je met de '.' *punt* toets op je numerieke keypad. Je kunt ook een (ruwe) timing maken door de audiolaag te selecteren en de '.'-toets een tikje te geven. Vervolgens luister je naar de beat of, welk key-event je ook maar wilt gebruiken in je animatie, door de '*' (asterisk) key te gebruiken. Op die manier zet je markers in/op die laag.
Door de audiolaag open te twirlen (arrow down) en vervolgens 'waveform' open te klappen, kun je finetunen op de audiopieken.

Maar AFX en audio...verre van ideaal hoor.

In ieder geval: Succes!

- Concrete Forest -

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB