MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 20-02-2009 08:55

QriZ

Prijsaanvragen via E-mail

Met enige regelmaat krijg ik prijsaanvragen via E-mail voor het ontwerpen van een logo, huisstijl en ooit de website.

Ik stuur doorgaans een mail terug dat ik maatwerk lever en dat het daardoor moeilijk is om er een vaste prijs aan te hangen en dat ik ze graag wil uitnodigen voor een gesprek.

Dit laatste is er voor mij ook voor om de eventuele toekomstige klant eens te zien en te bekijken of het wel serieus is.

Hoe gaan collega-ontwerpers die een eigen toko hebben hiermee om? Geven jullie wel al prijzen via E-mail? Of een vanaf prijs?

Ik hoor het graag van jullie!

Laatst bewerkt door QriZ (20-02-2009 08:55)

Don't HASSEL the HOFF

#2 20-02-2009 09:13

XyonN
Gast

Re: Prijsaanvragen via E-mail

Als het om websites gaat willen wij ook altijd een gesprek. Wij zijn een klein bedrijf met maar 3 werknemers (inclusief eigenaar) en voor al het andere werk hebben wij een PIN automaat. De eerste paar keer moet er hier gepind worden. Als blijkt dat de klant dan vaker terug komt gaan we over op facturatie.

Tot nu toe hebben we nog nooit een klacht over dit systeem gehad.

#3 20-02-2009 09:52

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ehm...Xy, het gaat toch niet om het betalingsgedrag????

Ik roep meestal niet zomaar een prijs en zeker niet op basis van een mailtje. Dat moet iedereen (kunnen) begrijpen. Je belt ook niet met een garagen met de vraag 'wat kost een auto?'. Ik vraag eerst meer informatie en doe dan een voorstel dat diverse keuzes bevat. Dat kan wel per mail gedaan worden al is een gesprek aan tafel met koffie, potlood en papier vaak prettiger en geeft beide partijen een betere indruk van elkaar.

#4 20-02-2009 09:57

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Dan krijgen ze van mij een vriendelijk e-mailtje terug met de melding dat het eigenlijk bijzonder moeilijk is om een prijs te berekenen zonder exact te weten/gezien te hebben waar het over gaat. Ik geef dus ook geen 'ongeveer'-prijs. Er zijn gewoon teveel variabelen. Ook durf ik mijn prijzen al een keer aan te passen al naargelang het type klant.

Wat is een 'toko'?

#5 20-02-2009 10:03

vicberger
@ Mechelen, B
Website

Wat bartvdv aanhaalt is nog een bijkomend aspect: de aard van de klant bepaalt mee de prijs, niet alleen de omvang van de opdracht. À la tête du client, zoals ze hier zeggen. En dat valt zeker pas in te schatten na een gesprek: pas dan weet je in welke mate je een meerwaarde voor die klant kan creëren.

#6 20-02-2009 10:12

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Een toko is Maleis voor winkel. Heeft iets met het koloniale verleden van Nederland te maken. Wat is winkel in het Conlgolees?

#7 20-02-2009 10:15

vicberger
@ Mechelen, B
Website

"magasin" ... in Congo verstaan ze gewoon Frans. tongue

#8 20-02-2009 20:59

Yachtbrochure
@ France
Website

Wij verwijzen ze gewoon naar de website waar een prijslijst op staat os sturen die ff per pdf. wink

KISS - Keep It Simple, Stupid

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB