MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 04-02-2009 10:08

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

MacMinds anno 2009

http://images.macminds.net/artikel_icons/plaatjestartpagina.jpgSommigen vroegen zich in de zomer van 2006 af wat voor meerwaarde MacMinds.net zou hebben tussen de gevestigde orde. Inmiddels heeft het 3000ste MacMinds-lid zich geregistreerd en zijn we een kleine 2,5 jaar verder. De meerwaarde is er dus wel degelijk en daar zijn we blij mee. We groeien niet snel en dat willen we graag zo houden. Er heerst een prettige en professionele sfeer waarbij de moderators nauwelijks nodig zijn.

Even wat cijfers voor 2,5 jaar MacMinds:
Per maand krijgen we rond de 200.000 bezoekers en ongeveer 25% daarvan zijn unieke bezoekers, dus 75% van de bezoekers komt regelmatig terug, van de bezoekers gebruikt 56%  Safari, 28% Firefox, 13% IE, 1% mobile Safari, en de rest is overige browsers. We hebben op het moment van posten 5785 topics en 111928 posts.

Wat gaat er komend jaar allemaal gebeuren?
Een heleboel: Onlangs zijn in de crew de geluiden weer gesignaleerd dat we iets met de ooit geplande workshops gaan doen. Het is daaromheen lang stil geweest, maar aangezien dat een essentieel onderdeel was van het originele MacMinds concept kunnen we hier niet omheen en hebben we hier ook heel veel zin in.

Er komt nieuwe forumsoftware die heel veel dingen gaat oplossen die we op het verlanglijstje hadden staan. We hadden onze zinnen gezet op een nieuw pakket dat voortgekomen is uit de ontwikkelaars van punbb, die komen echter pas eind 2009 met een versie waar gebruikers iets mee kunnen. Dat duurt ons te lang en we gaan daarom aan de slag met de nieuwste versie van punbb en kijken dan in de loop van 2010 of en hoe we dat willen gaan migreren naar fluxbb.

Er komt meer focus op de redactie. De nieuwe software moet dat ook wat makkelijker en toegankelijker maken, maar mocht je nu artikelen hebben of willen schrijven dan kan dat altijd en kan je ze mailen naar redactie@macminds.net

De crew is erg blij dat er zoveel enthousiaste leden dagelijks terugkeren om kennis te delen met vakgenoten.

#2 04-02-2009 11:21

Wim Wenner
Pro

Re: MacMinds anno 2009

Drieduizend keer van harte gefeliciteerd!

#3 04-02-2009 12:08

Maleise Beer
@ Beersel
Website

Proficiat.

Ik zwerf hier zeer regelmatig rond, maar niet echt actief.
Misschien komt daar wel eens verandering in...

#4 04-02-2009 12:14

trabant
@ Luilekkerland

Mooi. Vergeten jullie de Mo-smiley niet? smile

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#5 05-02-2009 18:53

Dick de Roos
@ Bedum (boven Groningen)

Ik ben blij met MacMinds. Niet in de laatste plaats door de professionele sfeer die de site uitstraalt.
Proficiat met de goede vorm.
Houden (houwen) zo!

I am not young enough to know everything.   - Oscar Wilde

#6 05-02-2009 19:10

joeri hendriks
Website

Ik ben erg benieuwd wat de toekomst gaat brengen, ik ben er in ieder geval bij.

Goed bezig jongens. thanx

#7 11-02-2009 14:10

forum romanum
Pro
@ home/work

Ook gefeliciteerd inderdaad. MM: voor een eenpitter zoals ik een gevoel van 's ochtends je kantoor binnenstappen en je collega's van diverse pluimage ontmoeten - af en toe wat vragen, af en toe een tip geven, kleppen over het weer of over de crisis enz.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB