MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 27-09-2006 13:30

REDCASE
@ Hilversum
Website

Draadloze router of Airport Express?? -> goedkope Belkin geworden..

Ik ben op zoek naar een draadloze router / switch met 2 of 4 Ethernet poortjes.

Situatie: Modem die beneden staat, met een lange ethernet-kabel naar boven. Hier moet de router aankomen. op de router moeten dan worden aangesloten: 1 X Powerbook 15" met Airport. 1 X iBook G3 met ethernet en een oude Powermac G4 met ethernet. Dus alleen de Powerbook is draadloos.

Ik dacht eerst aan de Airport Express, maar dan kunnen die andere twee machines niet worden aangesloten. Maar ik heb nog wel een oude Draytek Vigor Router. Kan ik evt de Airport Express daar aan hangen en de andere twee machines via een ethernet poortje?

Laatst bewerkt door REDCASE (28-09-2006 21:12)

#2 27-09-2006 13:33

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Draadloze router of Airport Express?? -> goedkope Belkin geworden..

boven een switch (5 poorts) daar de ethernet machines op aansluiten, en de airport express erop voor de draadloze machine.

smile

#3 27-09-2006 14:34

Mic
@ Amsterdam
Website

Of gewoon een draadloze en Ethernet router ineen. Naar mijn weten (maar pin me er niet op vast, ik heb het in de praktijk nog niet uitgeprobeerd) bevinden de draadloze computers en de ethernet computers zich in hetzelfde netwerk.

De meeste combi-routers hebben vier ethernet-poorten en draadloze mogelijkheden. Als je toch gaat kijken, koop dan meteen een goeie (dus GEEN Sitecom!). Ik ben zelf nogal te spreken over de WRT45GL van Linksys (was geloof ik 75 / 80 euro)

#4 27-09-2006 17:15

pepe
Pro
@ Amersfoort
Website

Ik heb zelf een Belkin draadloze router staan en die werkt prima. M'n iMac gaat via een kabeltje en m'n PowerBook via de lucht...

Voordeel van de Express is dat je met iTunes weer leuke dingen kan doen... Als je dit perse wilt kan je ook gewoon een simpele (geen draadloze) router ervoor hangen.

weten, wist, gewist...

#5 27-09-2006 17:34

Dotcpu
Pro
@ Utrecht

Ik heb een Router, een AccessPoint en een Airport smile

Mijn kabelmodem staat in de kelder. Vanaf daar gaat een kabel naar zolder, naar de router. Op de router zit het accesspoint aangesloten.

Op zolder staan mijn pc's (shame on me: rond maart ga ik een iMac aanschaffen). Mijn PowerBook 15" zit op het draadloze netwerk.

In mijn woonkamer heb ik de airport bij mijn geluids installatie staan. De airport is verbonden met het bestaande draadloze netwerk.

Werkt perfect!

/edit: AirPort Express dus smile

Laatst bewerkt door Dotcpu (27-09-2006 17:35)

#6 27-09-2006 23:02

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

HSL schreef:

boven een switch (5 poorts) daar de ethernet machines op aansluiten, en de airport express erop voor de draadloze machine.

smile

Gaat niet lukken. De switch moet achter de router zitten en dat is in dit geval de Airport Express. Beneden staat zo te lezen alleen een modem.
Alternatief: kijk voor een Airport Extreme op een tweedehands site. Daar kun je wel een switch op aansluiten.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#7 28-09-2006 00:50

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

macpro schreef:

HSL schreef:

smile

Gaat niet lukken. De switch moet achter de router zitten en dat is in dit geval de Airport Express. Beneden staat zo te lezen alleen een modem.
Alternatief: kijk voor een Airport Extreme op een tweedehands site. Daar kun je wel een switch op aansluiten.

tegenwoordig bestaan er nagenoeg geen modems meer zonder router.
als het er nog wel één is dan kan je voor 30 euro een wel modem/router kopen.

#8 28-09-2006 08:25

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

Ik zou zeggen koop een draadloze router met ethernet.
Op mijn vorige kamer hadden we ook een router staan met draadloze en ethernet mogelijkheid en dat werkte uitstekend. Hij was dan niet van mij dus ik had op mijn kamer nog een Airport Express hangen aan mijn mac en daarmee kom ik het leuke speelgoed van Airtunes gebruiken.

Onze setup was trouwens 1 ethernet PC, 1 draadloze Win laptop en mijn draadloze iMac. en alles stond trouwens boven en de modem stond beneden in de woonkamer te brommen.

Rasechte kaaskop in het land van Oosterse medicijnen en wijsheden, China.
www.markdejong.com

#9 28-09-2006 21:11

REDCASE
@ Hilversum
Website

Ik liep vandaag langs de Dynabyte en ik denk ga eens naar binnen..

Ik ging weg met: MicraDigital Wireless Router 54G + een gratis 22Mb/s Pcmcia adapter waar ik dus niks aan heb tongue

Het is een goedkope (witte dus past bij mac..) Belkin Router Wireless met 4 ethernetpoorten, beetje gare webbased interface om te configureren maar het werkt met een bereik van zo'n 50m denk ik.. voor mij meer dan genoeg.

Kosten: EUR 39,99 dus dat viel ook wel mee dacht ik zo..

Laatst bewerkt door REDCASE (28-09-2006 21:12)

#10 29-09-2006 19:37

mr.mark
@ Beijing, China (北京)
Website

Van harte gefeliciteerd met uw nieuwe aankoop woot

Rasechte kaaskop in het land van Oosterse medicijnen en wijsheden, China.
www.markdejong.com

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB