MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 19-10-2006 23:03

mekkie
Pro
@ amsterdam
Website

MiniCad

Klopt het dat VectorWorks de opvolger van Minicad is? Valt dat te upgraden of moet ik diep in de buidel tasten?  Is er evt. een eenvoudiger (lees: goedkoper) alternatief?
Ik werk(te) nog wel eens met MiniCad maar heb geen Systeem 9 meer draaien op al m'n Macs.

#2 20-10-2006 00:05

3dGuy

Re: MiniCad

Ja klopt MiniCad heeft zijn naam (volgens mij bij versie cool verandert in VectorWorks. Ze vonden het dacht ik geen "mini" Cad programma meer.

Welke versie van MiniCad heb je? Ik heb zelf een aantal jaar geleden een geïnformeerd wat een upgrade van MiniCad 4+ naar toen 9 of 10 en dat scheelde toen toch nog iets maar niet veel.

Kijk eens op www.vectorworks.nl daar kun je bij bestellen zelf berekenen wat een upgrade je gaat kosten.

Edit
Ik wilde "schrijven"; (volgens mij bij versie 8  en dan een ) maar dan krijg je cool grappig smile

Laatst bewerkt door 3dGuy (20-10-2006 00:22)

#3 20-10-2006 00:15

lampje
@ Madretsma

Ja, klopt: VectorWorks is de opvolger van MiniCad, en ja je moet diep in de buidel tasten...

'Tis zelfs zo dat alleen vanaf MiniCad 6 (7 was laatste versie) tekeningen te openen zijn in VectorWorks. Mijn MiniCad 4 tekeningen moest ik allemaal eerst exporteren naar DXF en dan weer importeren in VectorWorks, met verlies van schaling enzo.

Je kan MiniCad trouwens wel goed draaien onder Classic (heb ik ook nog een tijdje gedaan)

...trying to understand is like straining through muddy water... (Lao Tse)

#4 20-10-2006 14:03

mekkie
Pro
@ amsterdam
Website

Even gekeken bij 'bestellen' : update van miniCad 7 naar VW 12 kost in 't Engels 590 en in het Nederlands 890 euro ex de btw....pomdidipom oops das best geld inderdaad. Misschien toch Os 9 weer installeren?!

#5 20-10-2006 23:29

3dGuy

lampje schreef:

'Tis zelfs zo dat alleen vanaf MiniCad 6 (7 was laatste versie) tekeningen te openen zijn in VectorWorks. Mijn MiniCad 4 tekeningen moest ik allemaal eerst exporteren naar DXF en dan weer importeren in VectorWorks, met verlies van schaling enzo.

Is dat converteren naar DXF wel nodig? Werkte de File Translator(onder aan de pagina) niet?

#6 22-10-2006 19:53

bootje83

toch de moeite vectorworks
en echt niet zo duur als je het met andere programma's vergelijkt !

ik ben fan !

#7 23-10-2006 18:38

lampje
@ Madretsma

3dGuy schreef:

Is dat converteren naar DXF wel nodig? Werkte de File Translator(onder aan de pagina) niet?

Bij mijn weten niet met MC4.0, maar 't is al weer even geleden. Als de link het weer doet (nemetschek.net ligt er vaak uit...) ga ik het weer eens proberen.

Het gaat eigenlijk om tekeningen uit 'de oude doos' dus echt dringend is het niet. Wel lastig.

...trying to understand is like straining through muddy water... (Lao Tse)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB