MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 10-12-2016 23:59

ckokke

Opstarten iMac vanuit OS-hulpprogramma's

Mijn iMac start niet meer op. Via OS-hulpprogramma's heb ik wel een reservekopie vanuit Time Machine kunnen terug zetten, dan start hij op via die reservekopie. Na het uitzetten van de iMac en weer aanzetten krijg ik weer het schermpje van OS-hulpprogramma's te zien, waarbij ik dan de vier bekende keuzes te zien krijg. Ik kan dan alleen weer opstarten via Time machine (en dat duurt lang) waardoor hij opnieuw een reservekopie gaat terug zetten. Kan via OS hulpprogramma's ook geen opstartschijf selecteren. Wat is hier aan de hand?

Groeten

#2 12-12-2016 12:06

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Opstarten iMac vanuit OS-hulpprogramma's

Zo te horen is dan de partitie waar je systeem op draait zo ver heen (digitaal gezien) dat het niet meer als harddisk gezien wordt.

Beste is een volledig nieuw systeem te installeren en tijdens de installatie te kiezen voor het terugzetten vanuit een reserve-kopie (TimeMachine)

#3 15-12-2016 06:29

ckokke

Dus een hele nieuwe installatie van het OS via de (ooit) geleverde DVD (oid)? Als ik die nog ergens heb liggen...versie 10.5 (gevonden, maar geen installatiecode, waar kan ik die vinden?). Hoe doe ik dat, is de eerste keer...en blijven mijn bestanden dan aanwezig (ik denk van wel omdat ik vanuit Time Machine een backup terugzet.

#4 16-12-2016 22:52

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Al geprobeerd een internet recovery te doen? https://support.apple.com/en-us/HT201314

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB