MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 04-02-2015 19:52

trabant
@ Luilekkerland

Xerox Phaser 8560 eigenaardigheden

Ik weet dat ik hier niet de enige ben met deze printer en als we elkaar een x-tijd puzzelen kunnen besparen, is dat mooi meegenomen.

Betreft: (niet) dubbelzijdig printen bij de 8560DN.
Het is ons nu voor de tweede keer gebeurd: Na het bijvullen van de papierlade wil de printer geen dubbelzijdig meer uitspugen. Erg vervelend als je een opdracht voor meer dan 600 blz dubbelzijdig hebt staan. Nog vervelender als opdrachten vanaf andere computers hetzelfde doen.

Via >systeemvoorkeuren > afdrukken/scannen > tab algemeen kon je bij een knop > "Toon webpagina printer..."
Via de knop "Index" (bovenaan) kom je op een trefwoordenlijst; daar vind je onder de T Two Sided Printing en op de bladzij die dan verschijnt kun je onderaan bij 2-Sided Printing kiezen voor off, long edge en short edge.

Maar wat als die dat niet wil pakken?
We zijn er achter gekomen dat de 8560DN weigert tweezijdig te printen als hij denkt dat er een papiersoort in zit die niet door de duplex-unit kan. Envelope is zo'n papiersoort. Hoe het ding daarbij komt weten we niet, maar wel hoe je hem op andere gedachten brengt.
Op het menu van de printer zelf: > paper tray setup > paper type > plain paper.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#2 04-02-2015 20:01

Oortjes
@ Drenthe
Website

Re: Xerox Phaser 8560 eigenaardigheden

Is het nieuwe papier dikker dan het vorige papier? Ik zou me kunnen voorstellen dat er een censor is die de dikte van het papier toetst aan de criteria voor dubbelzijdig afdrukken.

#3 04-02-2015 23:12

trabant
@ Luilekkerland

Nee, het is hetzelfde papier als hij altijd al gevoerd kreeg: 80grams Xerox Premier TCF.
(Toen we hem net hadden maakten we natuurlijk eerst de oude voorraad papier op, dat was een huismerk van Viking Direct. Daarmee had de 8560 toch iets te vaak paper jams. Eenmaal op een aangepast dieet ging het transport weer soepel)

#4 06-02-2015 22:57

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

In de winter dient hij vooral om mijn kamer warm te houden. Ik heb laatst voor het printen van rekeningen en bonnetjes en ander 'oud papier' een voordelig inktjettertje gekocht - Met AirPrint. dan kan de Xerox uit tot er weer wat substantieels geprint moet worden.

#5 07-02-2015 11:40

trabant
@ Luilekkerland

Werk jij niet met een poes op schoot?

#6 07-02-2015 21:17

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ja - ik zeg het verkeerd: de printer verwarmt geheel ongewenst mijn kamer...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB