MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 05-12-2013 16:36

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Lightroom 5 penseel opnieuw bewerken

Ik zal wel erg dom zijn, maar sinds ik lightroom 5 heb ben ik iets kwijt. Stel je hebt een penseel bewerking gedaan en deze wil je later weer aanpassen. In mijn vorige versies was hetze dat als je de werkbalk penselen openklapte je een kien wt/grijs puntje zag in de foto om de desgewenst penseel bewerking weer te selecteren. Deze puntjes mis ik nu waardoor ik of via de geschiedenis de hele bewerking moet weg gooien, of maar accepteren zoals deze is want ik kan deze niet opnieuw selecteren. Is dit een instelling? Hoe kan ik mijn penseel bewerkingen weer terug vinden?

Dank,
Ronald

#2 05-12-2013 17:39

Justhan
@ Amsterdam

Re: Lightroom 5 penseel opnieuw bewerken

Hoewel ik niet zou durven beweren dat je dom bent, werkt het in Lightroom 5 (ikzelf heb 5.2) precies zoals je beschreven hebt. In een reeds bewerkte foto kun je een filter of penseel dat je reeds hebt gebruikt a.h.w. weer openen en bewerken door op de grijze punt in de foto te klikken. Ik kan me niet herinneren dat ik hiervoor iets speciaals heb moeten doen, zoals ergens een instelling aanpassen.
Werkt dit alleen bij het penseel niet, of heeft ook bij bijv. het radiaalfilter deze mogelijkheid niet.

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 05-12-2013 19:21

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Links onderin je foto staat een regeltje: show edit points (als je in het opengeklapte edit-menu zit). Daar kun je aangeven wanneer je de punten ziet. Dat staat bij jou vermoedelijk uit...

#4 05-12-2013 23:37

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Deskman geweldig, zat ik te zoeken bij de penseel instellingen zat het ergens anders. Fijn zo kan ik weer normaal werken!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB