MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 29-10-2013 22:18

Elmarov

Webdesign leren

Ik heb lang op dit forum rond gekeken maar nog niet echt kunnen vinden waar ik naar zocht. Ik wil heel graag leren om websites te kunnen maken. Maar wat is nou de beste manier? Ik ben een tijdje geleden begonnen met codecademy.com. En dat is leuk voor de basis. Maar wat ik graag wil weten, hoe jullie het hebben geleerd. En wat jullie denken wat de beste manier is. Ik had al een aantal opleidingen gezien, alleen SAE en CMM leken me echt geschikt. Alleen dat is super duur, en misschien is t niet zo veel geld waard? Misschien kan web design ook heel goed zelf aanleren? Door middel van boeken of andere hulpmiddelen?  Wat denken jullie?

Alvast bedank,

Elmar

Laatst bewerkt door Elmarov (29-10-2013 22:39)

#2 30-10-2013 07:44

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Webdesign leren

Je kunt het prima zelf leren maar je moet het niet onderschatten.

In deze tijd kan iedereen een WordPress site klaarzetten - er zijn zelfs hosting providers waar je dat er standaard bij krijgt.

Maar wat is webdesign? Wl je de grafische kant doen, de code achter de site of juist meer aan de user-interface gaan werken? Ben je creatief of een techneut - of een creatieve techneut?

Ik heb het 'gaandeweg' geleerd. Boeken, internet, doen, urenlang zitten ploeteren. Een cursus waar je de boel nu lekker 'alles bij elkaar' kunt leren is zo gek nog niet. Als je websites voor € 250,- gaat maken is het het geld niet waard maar als je er goed in wordt en je weet een leuke baan te vinden dan kan het een prima investering zijn.

Kortom: het is niet zo'n simpele vraag.

#3 30-10-2013 13:49

Elmarov

Bedankt voor je reactie!

Ik ben op het idee gekomen doordat ik voor mijn vader een simpele website moest maken. En ik dacht dat zou eigenlijk wel helemaal mijn ding zijn om daar mijn beroep van de maken, of in eerste instantie mij er meer in te verdiepen. Ik snap ook dat die website die ik gemaakt heb, het weinig te maken het met professioneel web design. En dat het moeilijker is dan dat mensen over het algemeen denken.

Ik zelf denk dat ik meer van de technische kant ben. En zou graag zo een opleiding of cursus volgen. Maar kan zo een opleiding van 10.000 tot 12.000 euro gewoon niet betalen.

#4 30-10-2013 15:16

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Zo duur hoef je het niet te maken.

Begin gewoon ergens en kijk waar je de meeste aansluiting bij vindt. Duik eens in het bootstrap framework, lees alles wat los en vast zit op een aantal websites zoals A List Apart.

Er zijn ook gewoon opleidingen in de vorm van losse cursussen. Online of met begeleiding.

Lijstje:
W3Schools
Computrain
Lynda.com

Begin niet direct in het aanbod Joomla, WordPress en Dreamweaver. Daar leer je vooral het kookboek volgen zonder dat je inzicht krijgt.

#5 31-10-2013 18:08

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Een bibliotheek abonnement is vrij goedkoop. Genoeg boeken daar, eventueel heb je ook een studieplek daar. Toen internet niet zo'n gemeengoed was heb ik me er ook zo in verdiept.
Altijd meer voorkeur gehad voor zelfstudie dan een opleiding, maar dat is per persoon verschillend.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#6 03-11-2013 13:04

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Ik steun de keuze voor Lynda.com. Wat ik daar niet allemaal heb geleerd zeg! En de code analyseren van websites die jij mooi/interessant vindt is volgens mij ook belangrijk. Nieuwsgierig zijn, gretig zijn.
Het leren van de informatie gaat vanzelf, zolang je maar een nieuwsgierige houding hebt.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#7 04-11-2013 21:40

Elmarov

Ik vond inderdaad Lynda.com een hele goede tip. Ik heb nu een weekje een proef account maar ik denk dat dat een hele bruikbare website is. Verder heb ik alle links goed beken de nodige informatie opgeslagen. Bedankt voor alle uitgebreide antwoorden!!  Meer tips zijn uiteraard welkom!

#8 04-11-2013 23:17

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Wij wachten de eerste website af... woot

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB