MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 23-10-2013 12:12

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Share functie Numbers

Hoi,

Ik ben erg blij hoe de nieuwe numbers eruit ziet, maar ik ben niet helemaal uit hoe ik een bestand kan sharen zodat iemand hem op zijn eigen mac ook kan openen. Het lukt me alleen om hem in de Numbers webinterface te openen.. Mis ik iets of kan wat ik wil niet?

#2 23-10-2013 12:37

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Share functie Numbers

nevermind, die functie doet het alleen in iWork for iCloud.

Heeeeeel erg suf.

#3 23-10-2013 15:03

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Suf van wie? Normaal gesproken stuur je iemand toch die file? Nu gebruik je de cloud versie zodat iemand ongeacht mac/pc of überhaupt in het bezit van Numbers toch kan meewerken.

#4 23-10-2013 15:41

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Snap dat de site handig is voor mensen die de apps niet hebben of zelfs geen mac hebben, maar vind het een gemiste kans dat ik vanuit de app naar de site moet switchen om te kunnen samenwerken. En ik wil samen met iemand anders in een bestand werken die ook gewoon numbers heeft. Dat kan alleen maar als ik naar de icloud website gaan.

Gewoon enorm suf dat ze het groots aankondigen, maar het dan niet in de app bouwen en alleen maar in de iCloud variant van de app.

#5 23-10-2013 17:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Wie leest waar dat het niet kan?

Ik heb het nog niet echt met iemand anders uitgeprobeerd maar als ik in de nieuwe Pages een document open zie ik bovenin een sharing-icoontje staan en heb ik de mogelijkheid een link te delen met iemand anders op iCloud. Ik kan ook het document tegelijk op iCloud en Pages open hebben staan en zie dat ik updates over en weer kan maken.

http://f.cl.ly/items/120u0c2E253M0C0O3h1b/sharing.png

Check: werkt ook met numbers.

#6 23-10-2013 19:45

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Dat lieten ze zien tijdens het event. Live meekijken/meewerken in een Pages document. Leek mij al sterk dat dat niet voor Numbers/Keynote ook geldt. Dat zou pas suf zijn! lol

#7 23-10-2013 19:50

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Kijk maar eens goed wat ze in de keynote deden, ze wisselden van de app naar de website en ze zaten allebei op iCloud.com te typen.

smile

En dat is wat ik met suf bedoel.

#8 23-10-2013 19:54

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Echt? Ik dacht dat meneer links gewoon in Pages bezig was en Eddy Cueball inderdaad via iCloud werkte. Ach het zal, als ik de post van Desk zo zie zou het ook op de andere manier moeten werken. Het gevaar van samen werken niet via iCloud is dat je geen real time update van je document hebt. Stel jij stuurt een kopie maar 5 minuten later bedenk je dat je wat vergeten bent dan moet je die ander weer een nieuwe versie sturen. Via iCloud versie pas je het gelijk aan. Of snap ik nu iets niet goed?

#9 23-10-2013 20:22

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ja, dat is precies wat ik zo suf vind, het "lijkt" alsof het zou kunnen, maar het kan niet. De meneer links ging tijdens de keynote ook naar icloud.com, heb het nagekeken toen ik niet kon vinden hoe het werkte,.. grrr

Ze zouden het realtime syncen via iCloud ook in de app zelf kunnen bouwen, als het op een website kan moet het in de app ook gewoon kunnen. Maar misschien dat ze het niet gedaan hebben omdat ze het nog onder het mom "beta" kunnen schuiven als het niet goed werkt wink

#10 23-10-2013 21:25

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Kan inderdaad zo te zien alleen met één aan de cloud. Misschien ook niet zo heel gek omdat je niet aan twee clouds gekoppeld kan zijn. En aangezien de iCloud versies ondanks de update nog steeds beta zijn zou het zo maar eens uitgebreid kunnen worden.

Overigens gaat het online/online inderdaad synchroon op twee schermen en via app / online via updates die je moet accorderen. Helemaal de 'apple beleving' is het nog niet.

Overigens 2: de online versies zijn wel erg mooie webapps!

#11 23-10-2013 21:48

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Het werkt wel met een iPhone en iPad. Als ik op de iPad een document maak, dit deel over iCloud en open op de iPhone dan worden wijzigingen in het document wel bijgewerkt. Niet helemaal realtime maar het werkt.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#12 24-10-2013 12:30

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

MacBeer schreef:

Het werkt wel met een iPhone en iPad. Als ik op de iPad een document maak, dit deel over iCloud en open op de iPhone dan worden wijzigingen in het document wel bijgewerkt. Niet helemaal realtime maar het werkt.

Ja dat had ik ook al gezien, maar om één of andere manier werkt het dat wel als ik het zelf doe en met mijn eigen account ingelogd ben. Maar als ik de share functie gebruik dan moet ik het bestand steeds opnieuw openen in de app om de wijzigingen te zien als Jolien hem aangepast heeft.

Er lijkt niets anders op te zitten dan numbers op icloud.com te gaan gebruiken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB