MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 09-09-2013 17:26

Roesch
@ Amsterdam

Een opgeslagen Outlook mailtje (.msg) openen

Allen,

Ik heb een project archief ontvangen met een aantal bestanden in .msg formaat.
Dat zijn mails die met MS Outlook op een windows machine zijn opgeslagen.

Ik probeer deze mails op mijn MacBook te openen, maar geen succes.
Nu heb ik momenteel geen windows machine bij de hand en zou wel graag die bestanden inzien.

Iemand een idee hoe?
Als attach via gmail en online gmail openen werkt niet (bestand wordt wel verstuurd, maar niet automatisch weergegeven).
Via de Mac Versie van Outlook (uit Mac Office 2011) openen lukt me niet.
Mail App kan er niet veel mee.

Dank

#2 09-09-2013 18:23

Justhan
@ Amsterdam

Re: Een opgeslagen Outlook mailtje (.msg) openen

Op Appletips kun je een oplossing vinden voor het openen van oude msg-bestanden.

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#3 09-09-2013 19:10

Pieterr
@ Eindhoven

Goede tip, Hanneke. Pascal Harris maakt meer geinige tools zag ik op zijn website.

Customise your Mac – with USBleat

Everyone likes to customise their Mac, perhaps by sticking a sticker or two on its body, or at least with individual screen-savers or wallpaper. Now there’s a new option for customising you Mac, making it your very own. USBleat.

On the face of it, USBleat is a simple customisation App. Install it, plug in a USB device, and your Mac will bleat (or moo, or bray…) at you. Plug in a whole hubful of devices and it’ll be like the entire farmyard has landed on your desk!

More usefully, USBleat represents your USB device tree in the menubar. So if you want to know where a device is plugged in you can look in the menu – no more hunting through the spaghetti of hubs and cables on your desk. Once you’ve found your device in the menus, click on it and USBleat will tell you about it.

Bèèèh!  smile

#4 09-09-2013 22:12

Roesch
@ Amsterdam

Dank Justhan, dit werkt.
Ik probeer mijn systeem altijd een beetje schoon te houden allerlei 'handige apps' , maar ik ben er achter dat voor het openen van een .msg er echt geen andere oplossing is.
En MailRaider werkt prima.

(een Raider is toch een hele oude Twix...?)

[edit]
kijk kijk kijk, zelfs oude uren declaraties als attach terug gevonden die ik nodig heb voor financieel rapport aan subsidieverstrekker.
wie ooit bedacht heeft dat het handig was dat als .msg bestand te bewaren. grrrr.

Laatst bewerkt door Roesch (09-09-2013 22:38)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB