MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 21-08-2013 13:12

Swagmeister

Raspberry PI

Hallo,

Zoals de titel het al aangeeft ben ik aan het kijken voor een raspberry pi. Ik heb in mijn woonkamer gewoon een apple tv en deze bevalt prima maar nu dacht ik in de slaapkamer een raspberry PI te zetten. Gezien de koste hiervan en het feit dat ik de randapparatuur hier al voor heb is dit veel goedkoper. Echter vroeg ik me af of er hier iemand ervaring heeft met dit apparaat? Ik wil er uiteindelijk raspbmc op laten draaien en dan met airplay weet iemand of dit stabiel werkt?

#2 26-08-2013 10:16

Swagmeister

Re: Raspberry PI

Ok danks geen reactie heb ik toch zojuist een besteld. Laat jullie weten hoe het afloopt!

#3 26-08-2013 12:50

Justhan
@ Amsterdam

Ik zou je niet meer kunnen vertellen dan hetgeen je links en rechts kunt lezen op het internet.
Wel weet ik dat Sypie van het forum Mac4Dummies aan het experimenteren is met de Raspberry Pi, dus misschien zou je daar je licht kunnen opsteken.

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#4 26-08-2013 17:12

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Binnenkort gaat hier een vermeend slimme zoon aan de slag met een Udoo. Die lijkt voor dergelijke toepassingen wat betere specs te hebben. Maar vraag me niet wanneer het doosje eindelijk hier op tafel staat...

#5 27-08-2013 10:25

Swagmeister

@ justhan dank voor je tip ik zal eens kijken wat ik er van op steek
@ deskman dat ziet er idd nog compatble uit. Maar ik heb inmiddels al de raspberry besteld als het goed is is hij morgen hier. Dan ga ik er mee aan de gang en hou jullie op de hoogte!

#6 15-01-2014 17:03

Swagmeister

Hallo allemaal,

beetje late reactie maar het heeft me ook even wat tijd gekost het helemaal naar wenst te krijgen. Nu ik het zo heb moet ik zeggen dat ik erg tevreden ben! Hij speelt alles af vanaf mijn telefoon en nas en het beeld ziet er prima uit. Het enige is de airplay die af en toe niet werkt. Ik moet soms heel het ding opnieuw laten opstarten of de wifi aan en uit zetten op de telefoon. Beetje jammer, want er staat overal dat het geen problemen opleverd. Ik heb hier overigens nog een leuke vergelijking gevonden mocht iemand nog een overzicht zoeken wat er allemaal mogelijk is. Verder is het voor het geld absoluut een aanrader!
Dus wil je een budget mediaspeler met airplay dan is de raspberry een goede optie!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB