MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 22-07-2013 20:43

3dGuy

Flickr/Yahoo login kwijt!

Ik heb een vreemd probleem....

Ik heb een Flickr account en ik kan daar via aperture wel foto's op plaatsen maar ik kan er op een andere manier niet meer op inloggen omdat ik zowel mijn Yahoo account naam als mijn pasword niet meer weet. Daarbij is mijn gewone e-mail verschillende keren gewijzigd dus zou de reset mail niet eens aankomen.

Maar op de een of andere manier weet de Fickr plugin in Aperture weet dus blijkbaar wel alles om op Flickr in te kunnen loggen.

Vraag is nu weet iemand hoe ik die gegevens op mijn HD kan vinden?

#2 22-07-2013 22:24

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Flickr/Yahoo login kwijt!

Ja! Keychain Access smile

#3 23-07-2013 01:08

3dGuy

Ja dat zou je denken maar daar staat dus ook niks in!
Ik heb mijn yahoo en flickr account dus blijkbaar al langer dan ik keychain gebruik.

Maar ik ben dus eigenlijk opzoek naar waar de plugin het heeft opgeslagen.
Maar waarschijnlijk is dat bestand verborgen en misschien zelfs versleutelt..

#4 23-07-2013 01:17

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Dat is wel raar,.. had verwacht dat het in de keychain zou staan, ergens anders zal het sowieso versleuteld zijn. Dus ik zou zeggen neem eens contact op met yahoo.. misschien kunnen ze je iig aan de loginnaam helpen.

#5 23-07-2013 14:35

Pieterr
@ Eindhoven

Ze kunnen de resetmail ook naar je mobiele telefoon sturen.
http://help.yahoo.com/kb/index?locale=e … id=SLN2047

Kun je wel zelf de foto's ergens zien die door Aperture geupload worden naar Flickr?
Op die manier kun je je accountnummer achterhalen.

#6 23-07-2013 14:41

Pieterr
@ Eindhoven

Volgens Apple zou het ook in je keychain moeten staan:
http://support.apple.com/kb/PH7804?viewlocale=en_US

In order to share photos from your Aperture library with Flickr and Facebook, you create Flickr and Facebook albums. The first step in creating Flickr and Facebook albums is entering your Flickr and Facebook account details. You only have to do this once. After you enter your account details, Aperture securely stores the information in the OS X user account’s secure keychain. Then you can create as many Flickr and Facebook albums as you wish and publish the photos in the albums whenever you have an Internet connection. You can also publish to multiple Flickr and Facebook accounts.

#7 23-07-2013 22:42

3dGuy

Pieter lees hier boven voor keychain! En de vraag is of de plugin wel gebruik maakt van de keychain. Er staat tenminste niets van Yahoo en niets van Flickr in de lijst van keychain (sleutelhangertoegang) I zit wel nog in 10.6.8.

En een verzoek voor een reset mail krijg ik niet verstuurd omdat ik te weinig gegevens heb. Of is de Flickr naam ook gelijk de Yahoo mail naam voor de @? zelfs via de website een vraag over het account versturen lukt me niet omdat ik te weinig gegevens heb!

#8 23-07-2013 22:59

Pieterr
@ Eindhoven

Kun je wel zelf de foto's ergens zien die door Aperture geupload worden naar Flickr?
Op die manier kun je je accountnummer achterhalen.

#9 23-07-2013 23:08

Pieterr
@ Eindhoven

Verder kunnen ze bij Flickr informatie afleiden uit het IP adres vanwaar je je verzoek doet.
Als dat hetzelfde is als het adres waarvan de foto's de vorige weken zijn geupload sta je alweer wat sterker met je verzoek.

#10 23-07-2013 23:19

3dGuy

Mijn foto's kan ik alleen bekijken als een niet ingelogde bezoeker van Flickr.
Foto's staan onder http://www.flickr.com/photos/henk_heijnen/
En een nummer -dat steed het zelfde blijft- zie ik daar niet.

Je hebt het over flickr kan afleiden ... enz. maar als ik iets over het account aanklik kom ik bij Yahoo uit!

#11 24-07-2013 01:22

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

type in het zoekvenster van Keychain Access eens "yahoo" of "flickr" smile

#12 24-07-2013 07:49

3dGuy

Die zoek actie heb waarschijnlijk ik al 10 keer gedaan! En ook over alle files op mijn computer! En ook in de wachtwoord opslag van mijn browser.

#13 24-07-2013 09:28

Pieterr
@ Eindhoven

Ik zou gewoon eens proberen om een mail te sturen (via de pagina hieronder, klik op "Help by Email") waarin je de situatie uitlegt. Aangezien je de flickr-pagina kent, hebben ze daar genoeg info om eea te herleiden.

http://www.flickr.com/help/with/login/

#14 24-07-2013 09:30

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Yahoo gebruikt ook nog een 'fallback' emailaccount. Of twee. Heb je dat niet ingesteld? En je kunt het koppelen aan Facebook en Google. Ook niet gedaan?

Verder kun je nog via een mobiel nummer en een geheime vraag je account herstellen. Opties genoeg en meer dan enige andere dienst.

Als je daar allemaal geen gebruik van hebt gemaakt dan denk ik dat je via de helpdesk van Yahoo of Flickr nog de meeste kans maakt.

Bij mij staat het wachtwoord (en het accountnummer waar Pieterrr het over had) opgeslagen in de keychain onder aperture.www.flickr.com Het wachtwoord is echter een 'key' en niet je Yahoo wachtwoord.

#15 24-07-2013 09:38

3dGuy

Na lang zoeken -er staat nergens een mail adres- heb ik via het advertentie mogelijkheden geprobeerd contact te leggen met Yahoo maar ook via die weg ging mijn bericht niet weg. In de foutmelding  ("value overflow") stond weer wel een mailadres van iemand bij ad2one en ik hoop dat hij/zij mijn mailtje doorstuurt. Even afwachten dus!

#16 24-07-2013 09:45

Pieterr
@ Eindhoven

Lang zoeken? Heb je de "Help by Email" form geprobeerd? http://www.flickr.com/help/with/login/

#17 24-07-2013 18:17

3dGuy

Dank jullie!

Ik kan er weer in!

Via de "still need help" > Help by Email. kon ik -inderdaad- een mail naar Flickr sturen en mijn probleem uitleggen.
En zodoende kreeg ik de precieze login naam en daar mee kon ik het wachtwoord resetten.

Vraag me nu wel af of ik mijn flickr account niet via Facebook heb aangemaakt en dat ik daarom mijn login gegevens niet kon vinden.

#18 24-07-2013 23:07

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Nee, je kunt alleen je facebook login koppelen (of Google) maar je begint altijd met een Yahoo-account. Dus daar zat het 'm niet.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB