MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Web
  •  » Site check: intensivedesign.com

#1 18-02-2013 13:29

Jesper
@ Amersfoort
Website

Site check: intensivedesign.com

Hoi Allen,

Ik heb mijn site weer eens vernieuwd. Ik ben nogal voorstander van “less is more”. M’n doel is altijd om to the point te zijn zonder al teveel bla bla. Mijn eerdere sites hadden altijd een donkergrijze / zwarte achtergrond. De nieuwe versie heeft voor het eerst een witte achtergrond. Ik ben benieuwd wat jullie ervan vinden en of het kleine beetje tekst wat er te lezen is voldoende verteld of nog vragen oproept?

Liever geen discussie over het gebruiken CSS ipv. tabellen.

Bekijk de site hier

Intensive Design - 2D/3D Animatie

#2 18-02-2013 13:33

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: Site check: intensivedesign.com

Ziet er grappig uit,..

Maar door deze opmerking benadruk je wel dat ik even naar de code ga kijken tongue

Jesper schreef:

Liever geen discussie over het gebruiken CSS ipv. tabellen.

Dus ik ga er wel op in. Wat is de reden dat je voor tabellen kiest waar al 10 jaar geen sites meer in gebouwd worden? Waarom kies je als je niet goed bent in fatsoenlijke HTML schrijven niet gewoon voor een CSS framework/grid systeem zoals bijvoorbeeld http://getbootstrap.com of http://960.gs

:-)

#3 18-02-2013 13:54

Jesper
@ Amersfoort
Website

Vrij simpel. Omdat ik opgegroeid ben met tabellen, het uit m'n hoofd tik zonder WYSIWYG editor en omdat ik tabellen stabieler vind dan CSS. HTML werkt ook op oudere browsers zonder gekke hacks of whatever. Bovendien is de snelheidswinst die men denkt te halen niet eens zo heel groot, zeker niet voor een website die uit hooguit 2 pagina's bestaat. Dat word erg onderschat.

#4 18-02-2013 14:49

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

*slik*

#5 18-02-2013 14:53

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ok here goes, er zijn heel veel argumenten waarom je GEEN tabellen moet gebruiken, maar de enige die ik ga benoemen is deze: Je weet dat Google en Bing 99,9% van alle tabulaire data negeren hé? Vooral en eigenlijk alleen maar omdat er geen "echte/waardevolle" content in tabellen hoort te zitten.

Er zijn ook genoeg mensen die een site kunnen maken door een plaatje in photoshop te maken. Dat kunnen ze ook heel snel zonder gekke hacks,.. maar daar is ook een hoop op aan te merken. Deze discussie was een jaar of 5-6 geleden nog "normaal" maar nu maken de grootste prutsers hun sites gewoon met HTML.

#6 18-02-2013 15:02

Jesper
@ Amersfoort
Website

HSL schreef:

Je weet dat Google en Bing 99,9% van alle tabulaire data negeren hé?

Hoe kom je daarbij? Heb je een bron? shouting

#7 18-02-2013 15:51

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Maar wat wil je nou gecheckt hebben? Als je het niet over CSS wil hebben en de discussie over code achterwege wil laten.

#8 18-02-2013 17:39

Jesper
@ Amersfoort
Website

Nou ja... HSL begint er toch over en als ik hem moet geloven dat Google en Bing 99% van de tabulaire data negeren, dan is dat iets nieuws voor mij en ben ik toch wel benieuwd waar hij dat vandaan heeft...

Afgezien van dat ben ik benieuwd of het filmpje overal goed afspeelt. En of men vind of ik erin geslaagd ben om een duidelijke site te maken die to the point is.

Laatst bewerkt door Jesper (18-02-2013 17:39)

#9 18-02-2013 18:55

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Jesper schreef:

Nou ja... HSL begint er toch over en als ik hem moet geloven dat Google en Bing 99% van de tabulaire data negeren, dan is dat iets nieuws voor mij en ben ik toch wel benieuwd waar hij dat vandaan heeft...

Volgens mij stond er al iets in de eerste post wink

Nou het is heel simpel, als je gaat googlen dan zal je twee verhalen tegenkomen, maar hetgeen wat ik aangeef zal door de meerderheid van de resultaten bevestigd worden. Ik heb mijn informatie onder andere van iemand van Google waar ik een keer een workshop van gehad heb. Destijds werkte ik bij een grote ISP en hadden we moeite bepaalde data goed vindbaar te krijgen door google. Het veranderen van de HTML en de tabellen verwijderen zorgde ervoor dat de data heel snel wel naar boven kwam. Even voor de duidelijkheid, dit was al in 2007-2008 smile Google kijkt naar hoe semantisch data is opgebouwd, hoe beter die semantiek is hoe beter ze de pagina kunnen scannen en scoren. Er is buiten de supernerds bij google niemand die weet hoe googles algoritmes exact werken, maar door een simpele test uit te voeren op een site die vaak door bots bezocht wordt kan je vrij makkelijk testen wat resultaten heeft.

Voor de rest:

De video doet het goed bij mij (geen flash geïnstalleerd).

Je site ziet er verder helder uit, de showreel is duidelijk, maar voor mijn gevoel mis ik een portfolio met wat voorbeeld cases en klanten waar ik even snel doorheen kan klikken.

Verder vind ik dat er teveel tekst op één pagina staat en zou ik ook nog naar de tekst kijken,.. als ik mijn wensen uitgebreid doorgeef,.. krijg ik dan echt een betere prijs? En ik snap dat je het verhaal over je gehoor op de pagina zet, maar ik zou die informatie persoonlijk op een ander niveau zetten, bijvoorbeeld bij het contactformulier of op een aparte contactpagina.

#10 18-02-2013 19:25

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Op beeldscherm ziet het er goed uit. Op iPhone? 1 drama. Dan komt deze zin "Ook het opkomende HTML 5 Video behoort tot de mogelijkheden, inclusief volledige ondersteuning voor de iPhone en iPad." een beetje raar over. Tenminste als je hem al kan lezen.

#11 18-02-2013 19:36

Jesper
@ Amersfoort
Website

HSL schreef:

Het veranderen van de HTML en de tabellen verwijderen zorgde ervoor dat de data heel snel wel naar boven kwam. Even voor de duidelijkheid, dit was al in 2007-2008 smile Google kijkt naar hoe semantisch data is opgebouwd, hoe beter die semantiek is hoe beter ze de pagina kunnen scannen en scoren.

En dit filmpje uit 2009 dan?
http://www.youtube.com/watch?v=fL_GZwoC2uQ

#12 18-02-2013 20:04

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Heel leuk, maar googlers die vanuit mountain view de hele wereld overgevlogen worden gaven het overal in hun workshops aan, met de nadruk op GAVEN, omdat nagenoeg iedereen tegenwoordig begrijpt dat tabellen voor tabulaire data zijn en niet voor opmaak.

Daarnaast, zoals net ook al aangegeven, uit ervaring kan ik zeggen dat ik meerdere malen gezien heb dat data in tabellen eerst niet gevonden werd en door de data in divjes te zetten, *poef* een halve dag later stonden ze in google, daarna voor de test uiteraard weer in tabellen gezet en een halve dag later waren ze weer weg uit de google resultaten. En ja, een halve dag was voor deze site realistisch. Voor jouw site zou ik 1-2 weken aanhouden voor je resultaten zou kunnen zien.

Goede HTML typen en CSS gebruiken is niet moeilijk, je gebruikt nu immers ook css om je tabellen op te maken.

Het is mijn werk, dit is waar ik bedrijven jaren lang mee aan het helpen ben.
En het is gewoon een tip, als je het niet wil aannemen dan hoeft het niet hoor smile

#13 18-02-2013 20:13

Jesper
@ Amersfoort
Website

@ HSL

Ja ik verbaas me erover. Ongeacht wie er wel of niet gelijk heeft. Toen ik vanmiddag zat te Googlen was er iemand die beweerde dat ie zodra ie stopte met het gebruik van divs veel betere resultaten haalde in Google, dus het klinkt allemaal nogal tegenstrijdig. Wat ik wel weet is dat de laadtijd van de site altijd een rol speelt. Ik ken sites waarbij er in de header gelinked word naar 5 losse CSS files, nou dat tikt ook lekker aan.

#14 18-02-2013 20:39

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Jesper schreef:

Ik ken sites waarbij er in de header gelinked word naar 5 losse CSS files, nou dat tikt ook lekker aan.

Onzin,..

Heel simpel, jij hebt ook CSS in je website staan, die moet ook geladen worden. Kleine externe files die goed gecached worden leveren een snellere pagina op dan één waar alle css inline bij ieder element staat, simpelweg omdat er heel veel dubbel in staat.

Maar serieus, het is 2013, hou alsjeblieft op met het belang van tabellen te verdedigen!

#15 18-02-2013 22:14

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

De discussion over tabellen/CSS laat ik lekker aan mij voorbij gaan.
Liever concentreer ik mij op wat ik zie. Je zegt dat je niet houdt van teveel blabla. Daar merk ik anders niks van want je babbelt een eind weg op je site. Ik zou het verhaal dat je vertelt eens heel kritisch bekijken om te beoordelen of sommige informatie wel echt op je site moet.
Zo vertel je dat je op een Mac werkt en werkt in programma's van Adobe en Cinema 4D. Dus..? Wat interesseert mij dat als potentiële klant? Welke middelen jij gebruikt vind ik niet interessant en bovendien is deze informatie totaal overbodig. Zo heb ik nog nooit op de website van een bakker gelezen dat hij werkt met ovens en deegrollers. Natuurlijk werkt hij daarmee!

Vervolgens zie ik een link naar verschillende animatietechnieken. Ik klik en denk aaaaaaaaaaaaaaaah! Wat heb ik nou aan deze informatie? Heel erg fijn dat je goed hebt opgelet op school en je pappenheimers kent, maar dit komt verkeerd over. Ik krijg het idee alsof je mij een college moet geven, alsof ik dat nodig heb omdat ik -als klant- bij voorbaat al achterlijk word bevonden door meneer de animator.
Teveel informatie is killing. Doseer je verhaal. In woord en beeld.

Ik wil als klant overdonderd worden door jouw talent. Ik wil zeker niet geconfronteerd worden met lappen tekst waarin je uitlegt waarom jij zo goed bent en waarom ik bij jou moet zijn voor mijn animatie of banner.
Jesper ik wil ZIEN dat je goed bent door een portfolio.
Okee, daar heb je aan gedacht want je hebt een showreel. Iedere animator heeft een showreel want dat is vet. Monteer een rits aan werk dat je hebt gemaakt aan elkaar en zet er een hippe tune onder. Ik heb dit fenomeen nooit begrepen maar het schijnt normaal te zijn in de wereld van de Motion Pictures.
En dan begin je verdomme WEER met een college want ik domme domme klant weet natuurlijk niet wat een showreel is maar dat ga je me laten zien. Okee ik wacht. Ik zie best aardig werk voorbij komen en opeens is het voorbij. Maar wat is nou een showreel? Je hebt wat werk aan elkaar geplakt maar je hebt je eigen vraag niet beantwoord. Niet op een creatieve en spannende manier.

Het werk in je showreel zag er interessant uit en daar wilde ik meer van zien maar die kans geef je mij niet want jij doet liever minimalistisch. Jammer want ondanks dat ik toch leuke dingen meende te zien hou je de deur voor mij dicht. Jammer maar ik zoek toch nog even verder. Cmd-W.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#16 18-02-2013 22:46

Jesper
@ Amersfoort
Website

@ MacBeer

Bedankt voor je kritiek. Het filmpje geeft geen duidelijk antwoord op wat een Showreel is, het is het immers zelf al, maar dit is slechts bijzaak aangezien het puur gaat om het kunnen zien van wat ik in huis heb. Ik wilde graag iets met tekst animeren omdat ik dat leuk vond, maar had hier geen bestaand werk van, dus heb zelf wat verzonnen. Als ik een nieuwe showreel maak zal ik het hele stuk eruit halen.

De reden waarom ik erop heb gezet dat ik met Adobe en Cinema 4D werk is niet omdat ik er graag bij wil horen, maar omdat ik vaak met reclamebureaus samen werk en er wel eens aan bestaande bestanden verder gewerkt moet worden. Dan is het handig om te weten met welk 3D pakket ik werk. Als ze bij mij bijv. met Blender of Maya aankomen, dan kan ik daar niet mee overweg. En ja ik weet dat Maya de industriestandaard is, maar ik vind het niet prettig werken.

Je geeft aan dat je graag meer wilt zien na het filmpje. Aan de ene kant een goed teken, aan de andere kant is het maar de vraag in hoeverre je dan contact wil opnemen om te vragen naar meer werk, of dat je denkt van ik kijk wel even verder. Het is een soort spanningsveld denk ik... Ik heb bij contact ook staan dat men kan mailen indien hij / zij meer werk wil zien.

En to be honest. De uitleg over de animatie technieken staat ergens onderaan in een hoekje als link. Dit heb ik vooral gebruikt om op het gebied van SEO te kunnen scoren en wellicht zit er een techniek bij die men nog niet kent.

Dat is zeg maar de gedachte waarmee ik dit gemaakt heb.

#17 19-02-2013 17:21

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Je hebt er duidelijk over nagedacht. Maar probeer je nog meer te verplaatsen in de klant. Ik wil jou helemaal niet mailen om meer werk te zien. Dat zijn weer een paar extra handelingen en daar heb ik geen zin in/tijd voor. Je werpt een drempel op die niet nodig is en dat kost je op den duur klanten.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

• Forum
  •  » Web
  •  » Site check: intensivedesign.com

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB