MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 26-12-2012 14:36

fotograaf
@ België
Website

config Wacom tablet touchring met azerty klavier

Ik heb hiervoor geen valabele oplossing kunnen vinden via google:

Sinds een paar dagen werk ik weer met een azerty klavier (vlaams) !
Ik doe dat omdat mijn zoontje van 11 meer en meer taken krijgt voor de computer; en ze op vlaamse scholen allemaal met zo een klavier werken..
Ik heb daardoor wel de nodige problemen, met name bij het gebruik van mijn wacom tablet bij het bewerken van foto's in photoshop.
Om de borstelgroote via de touch ring van het tablet te bedienen moet je in het wacom configuratie scherm aangeven naar welke toetsen het moet luisteren, in dit geval de "square brackets" zoals die door photoshop gekend zijn als de toetsen om de groote van de borstel te veranderen.
http://users.telenet.be/willemyns/Schermafbeelding%202012-12-25%20om%2020.51.48.jpg
Laat die toesen echter nu niet op een azerty klavier aanwezig zijn... je kan die tekens wel typen in tekst via een toesencombinatie, maar die combinatie intypen in het configuratiescherm van het tablet werkt niet, want dan krijg je dit:
http://users.telenet.be/willemyns/Schermafbeelding%202012-12-26%20om%2014.27.41.jpg
En dat werkt helemaal niet dus..
Het enige wat ik kan bedenken voor het ogenblik is dat ik die toetsen in photoshop zelf verander, en een karakter toewijs wat zich wel op het azerty klavier bevindt, maar ik weet niet hoe dat zou moeten ?
Ik heb ook reeds het toetsenbord veranderd naar Nederlands, dan werkt het wel, maar doen alle andere toetsen het niet meer in fotoshop, bv. opslaan, om er maar één te noemen..
wie kan me verder helpen aub
Johny

Laatst bewerkt door fotograaf (26-12-2012 14:38)

#2 26-12-2012 15:19

HGT
Pro
@ Nederland - Hoofddorp
Website

Re: config Wacom tablet touchring met azerty klavier

Als je zoon niet met je wacom speelt: Aparte toetsenbord voor jezelf aanschaffen?

Enjoy Life, Enjoy Photography

#3 26-12-2012 22:54

3dGuy

Als je de die  "square brackets" in je wacom hebt geprogrammeerd dan neem ik aan dat het niet meer uit maakt welk toetsen bord er aan hangt...

En als je beide toetsenborden gewoon hebt dan kun je die toch voor je zelf en voor je zoontje verwisselen.
Moet je denk ik wel even switchen tussen de toetsenborden in het menu onder het vlaggetje (rechtsboven in je scherm). Zo kan je zoontje het vlaamse keyboard gebruiken en jij het voor jou vertrouwde in photoshop.

#4 27-12-2012 00:34

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Je moet er dan toch gewoon een andere toets aan toekennen. Dat wist je ruim vier jaar geleden gelukkig ook al...

Command-option-shift-K ( ⌘-⌥-⇧-K) is het 'change shortcuts' menu.

#5 04-01-2013 16:30

luclodder
Pro
@ Heerlen
Website

Of gewoon het keyboard wat je zelf gewend bent er aan hangen!? Je kan toch meer dan een keyboard verbinden ;-)

[ o ] luclodder fotografie
www.luclodder.com |
flickr | twitter/luclodder | weblog

#6 06-01-2013 10:53

fotograaf
@ België
Website

Opgelost, bedankt

#7 06-01-2013 14:43

fotograaf
@ België
Website

Toch niet dus, ik heb de shortcuts aangepast in photoshop, maar nu werkt het dus niet meer in liquify ... zo kan ik bezig blijven natuurlijk pfff  terug naar querty dus

#8 10-01-2013 08:45

luclodder
Pro
@ Heerlen
Website

qUerty? wat is dat voor keyboard? whistling

Laatst bewerkt door luclodder (10-01-2013 08:45)

[ o ] luclodder fotografie
www.luclodder.com |
flickr | twitter/luclodder | weblog

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB