MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 21-05-2012 12:58

hans01

Time machine en prullenbak

Ik had een volle time machine en heb daarvandaan een 10GB naar de prullenbak getransporteerd.

Prullenbak leeggemaakt en het leek er op of er inderdaad 180.000 files weg waren. Nu blijkt dat er nog steeds een aantal files in de prullenbak staan. Ik krijg nu de prullenbak niet leeg. Zelfs niet met: rm -rf ~/.Trash/*

Als ik sudo rm -rf /Users/#######/.Trash/* gebruik vraagt hij om een password maar het lukt niet om dat in te toetsen.

Weet iemand een oplossing?

#2 21-05-2012 16:22

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Re: Time machine en prullenbak

Er horen altijd een paar bestanden in de prullenmand te staan, dat zijn meestal gewoon systeembestanden van OS X.

Heb je de bestanden overigens zelf gewist met de Finder ? Want dat is niet verstandig, Time Machine backups opruimen moet je gewoon doen vanuit Time Machine zelf... Nog los van het feit dat het meestal niet eens nodig is, Time Machine maakt zelf plaats vrij als hij ruimte te kort komt.

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#3 22-05-2012 09:20

XyonN
@ Zandvoort
Website

Re: Time machine en prullenbak

Helaas werkt die functie maar mondjesmaat. Dat verwijderen komt in 40% van alle gevallen maar voor.

Geld, Macht en Geloof zorgen al millennia voor oorlog. Laten we ze alledrie verbannen en beginnen met de opbouw van wereldvrede...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB