MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 10-05-2012 11:49

bergkamp

Apple file sharing

Allen,

ik loop sinds lange tijd weer tegen iets aan waar ik geen oplossing op weet. In mijn netwerk draait een xp machine mee. Die xp moet 2 mappen op mijn Apple (Lion 10.7.4) kunnen benaderen. Dat werkt op zich prima dankzij de instellingen in Delen in het Voorkeuren scherm.

Echter ontdekte ik recentelijk dat er meer mappen worden gedeeld dan ik wil. De 2 mappen heb ik gespecificeerd in het Gedeelde Folders scherm maar achteraf blijkt dat dus helemaal niet nodig. Hij deelt toch alles.

Mijn netwerk zit goed dichtgetimmerd maar als ik draadloos internet met een laptop kan ik toch bij al die folders.

Vraag kan niet simpeler .... kan ik alle andere folders uit dat Delen (Share) wegkrijgen ?

Op voorhand bedankt.
Pim

#2 10-05-2012 12:57

macpro
Pro
@ 3e byte rechts
Website

Re: Apple file sharing

Log je soms in met een gebruiker die administrator rechten heeft op de Mac?
Dan is het logisch dat je meer te zien krijgt dan alleen de mappen die je zelf aangeeft.

"I tawt I taw a puddy tat!" Tweety

#3 12-05-2012 11:50

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Apple file sharing

Je kunt in Lion ook 'groepen' aanmaken. Maak een groep aan waar je zelf ook lid van bent en zet de folders die je wilt delen (als dat kan) in een nieuwe map naast de andere users.

Dat lijkt mij de handigste en meest foolproof methode maar een en ander hangt wel af van hoe je die folders op je eigen machine gebruikt.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB