MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 24-02-2012 20:32

Yachtbrochure
@ France
Website

Meerdere telefoons gebruiken op 1 adsl aansluiting

Ik denk dat ik in het juiste topic zit, zo niet sorry crying

De vraag is de volgende, ik deel mijn kantoor met nog 2 mensen en 1 daarvan gebruikt zo'n beetje de hele dag de telefoon (117 gesprekken gemiddeld per dag).

Nu hebben we een telefoonlijn die gekoppeld is aan onze internetaansluiting en geen losse vaste lijn. De vraag is eigenlijk hoe we nu een 2e of zelfs 3e lijn krijgen en die allemaal over die ene aansluiting laten lopen. Maar dus wel zo dat we ook gelijktijdig gesprekken kunnen voeren.

We willen dat graag over die ene aansluiting blijven doen omdat het "gratis" bellen is, ook naar het buitenland wat bij ons veel voorkomt met klanten in NL, de Uk en de VS (zitten zelf in FR).

Iemand een idee of er een soort van centrale is die aan de router/modem kan koppelen?

Merci!

KISS - Keep It Simple, Stupid

#2 24-02-2012 21:38

sturb
@ Roermond
Website

Re: Meerdere telefoons gebruiken op 1 adsl aansluiting

Misschien eens kijken naar een VOIP oplossing?

#3 24-02-2012 22:26

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

sturb schreef:

Misschien eens kijken naar een VOIP oplossing?

Dat is de enige oplossing zonder de boel aan te passen, over een normale enkelvoudige telefoonlijn kan maar 1 gesprek tegelijkertijd gevoerd worden.

En anders zou je toch naar een ISDN lijn moeten kijken, maar dat zou ik zelf nooit doen, IP bellen is de toekomst. :-)

#4 25-02-2012 00:35

RedLocktree

Een punt wat voor mij erg belangrijk is is dat als de stroom uitvalt (en dat gebeurd in het gedeelte waar ik woon in België regelmatig) dat de telefoon wel blijft werken. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Frankrijk is. Voip heeft stroom nodig voor het modem voor zover ik weet om te kunnen werken en ISDN heeft ook een centrale in huis die stroom nodig heeft.

There's danger in frustration

#5 25-02-2012 10:57

Yachtbrochure
@ France
Website

VOIP is echt heel duur :-(

Als ik kijk dat we nu "gratis" bellen naar de UK en bij de gemiddelde VOIP service 0,01 per minuut moeten betalen met een starttarief van 0,05 kost dat minimaal €120 per maand voor 1 lijn ...

Een 2e DSL aansluiting is €29,50 p/maand inclusief internet, televisie en gratis bellen naar 163 landen.

Maar het is wel weer een heel gezeik om 3 of 4 ADSL aansluitingen te krijgen op 1 adres.

Stroomuitval is geen issue, wij zitten in de 06 "Cote d'Azur" en daar hebben we minimaal last van stroomstoringen in tegenstelling tot grote andere delen van Frankijk.

Ik zoek dus nog maar ff verder. Van de week komt er wel een telefoonboer langs op kantoor om zijn verhaal te vertellen, maar wil altijd liever eerst het een en ander uitgezocht hebben ;-)

#6 25-02-2012 11:57

sturb
@ Roermond
Website

Je kan natuurlijk ook een VOIP dienst nemen in de UK; en die hebben meestal ook van die "gratis" bel-plannen.

Hoezo betalen jullie nu niks voor de telefoontjes naar de UK?

#7 25-02-2012 13:10

Yachtbrochure
@ France
Website

in frankrijk is het bij bijna alle ISP's zo dat je telefoon bij je internet krijgt met gratis bellen naar meer dan 169 landen (vaste nummers).

Je abbo bij de ISP kost natuurlijk wel €29,95 p/m maar dat is incl. snel internet, tv en bellen.

Op het moment is er zelfs een mobiel abbo met 3GB data, gratis bellen naar mobiel en vast in 70+ landen etc. etc. voor maar €19,90 p/m.

Soms is het hier net een bananenrepubliek maar op sommige andere vlakken ....

Laatst bewerkt door Yachtbrochure (25-02-2012 13:10)

#8 25-02-2012 14:03

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

't grappige is is dat je franse telco vanuit het modem ook gewoon een voip verbinding opzet. Het kan niet dat je via een gewone analoge verbinding gratis kan bellen.

Via VoIP hebben ze zelf gewoon deals gesloten met telco's in andere landen :-)

#9 25-02-2012 14:05

Yachtbrochure
@ France
Website

Ik heb ook geen vaste lijn (analoog) meer. Heb alleen mijn ISP verbinding.

Maar nu nog een oplossing om meerdere lijnen te krijgen met zo goedkoop mogelijk bellen wink

#10 25-02-2012 14:08

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

heb je je ISP al gebeld?

#11 25-02-2012 17:56

Yachtbrochure
@ France
Website

Ja, mijn ISP levert geen extra lijnen :-(

Maar ik heb de oplossing gevonden http://www.ovh.fr/telephonie/

Kan ik ook meteen een nummer in Londen aan koppelen voor Engelse klanten :-)

Helemaal blij!

Iedereen bedankt voor het mee denken!!!

#12 26-02-2012 11:47

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

RedLocktree schreef:

Een punt wat voor mij erg belangrijk is is dat als de stroom uitvalt (en dat gebeurd in het gedeelte waar ik woon in België regelmatig) dat de telefoon wel blijft werken. Ik weet natuurlijk niet hoe het in Frankrijk is. Voip heeft stroom nodig voor het modem voor zover ik weet om te kunnen werken en ISDN heeft ook een centrale in huis die stroom nodig heeft.

Als in mijn deel van België de stroom uitvalt, kan ik gewoon blijven bellen hoor.

#13 26-02-2012 12:21

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

bartvdv schreef:

Als in mijn deel van België de stroom uitvalt, kan ik gewoon blijven bellen hoor.

Dan gebruik je geen voip, voip loopt altijd via het internet, voor het internet heb je een modem nodig en een modem wat geen stroom gebruikt bestaat niet smile

#14 29-02-2012 08:38

3dGuy

Misschien heeft hij zijn modem op een noodstroom accu aangesloten?

We hadden een paar weken terug bijna een uur een stroom storing en dan merk je pas hoe "verslaafd" we zijn aan stroom! Zeker als het dan donker aan het worden is! En dan heb je dus ook geen normale telefoon en dus ook geen internet. Welk nummer je dan moet bellen om informatie te krijgen over de storing moet je dan maar in het ouderwetse telefoonboek opzoeken! En een radio op en met batterijen was ook al niet snel gevonden! En als de storing langer duurt dan krijg je het ook nog koud omdat de cv ook niet meer werkt!

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB