MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 30-01-2012 21:23

Foto-Marleen

Prullenbak leegmaken...

Hopelijk zit ik bij de goede rubriek om deze vraag te stellen.
Het gaat om het legen van de prullenbak van mijn iMac. Ik ben lang vergeten om deze te legen en wilde dat onlangs doen.
Hij gaf aan dat het wel 15 uur zou duren voordat hij leeg zou zijn. Ik heb hem 's nachts aan laten staan en in de ochtend kwam ik beneden en zag het volgende bericht:

'De bewerking kan niet worden voltooid omdat u geen bevoegdheden hebt om toegang te krijgen tot sommige onderdelen'.

Hmm, vreemd. Zou ik iets moeten instellen om die toegang wel te krijgen?
Hij heeft wel veel verwijderd, maar er staan gewoon nog foto's in de prullenbak die hij na dit bovenstaande bericht niet verwijderd. Ook niet als ik ze per stuk aanklik om te verwijderen.
Wat kan ik doen om de prullenbak helemaal leeg te maken?

Hartelijke groet en alvast mijn dank voor uw reacties...

Marleen

#2 30-01-2012 22:20

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: Prullenbak leegmaken...

Er zullen beveiligen bestanden in staan. Met alt option kan je de prullenbak wel leegmaken.  Ga naar je prullenbak en houd option ingedrukt en klik op leegmaken.

Misschien heeft het legen zo lang geduurd omdat je op veilig leegmaken hebt geklikt, dit hoef je alleen te doen als je bestanden verborgen wilt houden. Als bestanden normaal gewist worden kunnen deze met speciale softare nog worden teruggehaald. Als je op veilig leegmaken klikt dan is dit moeilijkere, voor de meeste onder ons die niet zoveel te verbergen hebben is veilig leegmaken dus niet nodig, tenzij je een conflict hebt met de belastingdienst wink

#3 01-02-2012 10:59

Foto-Marleen

't Is weer heel simpel dus... Als ik het niet dacht, maar zou er zelf natuurlijk nooit achter zijn gekomen.
Ik ga het proberen met 'die knop'. Hmm, hoe krijg jij dat tekentje nu in je bericht. Achja, niet echt belangrijk. Mocht het niet lukken trek ik weer aan de bel.

Enne ... belastingdienst houden we tot op heden te vriend...

Tot zover hartelijk dank!

Marleen

Laatst bewerkt door Foto-Marleen (01-02-2012 11:01)

#4 01-02-2012 20:56

Foto-Marleen

Hij is leeg! Dank voor het advies...

#5 02-02-2012 13:07

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

welcome smile

Forum voettekst