MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Meerdere monitoren op Mac Pro -> Blackmagic?

#1 05-12-2011 17:35

dnhems
@ Oirschot
Website

Meerdere monitoren op Mac Pro -> Blackmagic?

Beste,

Momenteel werk ik op mijn Mac Pro (Mid 2010, 2,8 Quad-Core, 32 GB, ATI Radeon HD 5770 1024MB) met 2 beeldschermen.
1 daarvan is een 20" lcd en de ander is een 24" LED scherm.
Ik wil graag ruim gaan uitbreiden voor mijn montage werkzaamheden en ik zou naar een opstelling willen waar ik een nieuw te kopen scherm met pivot wil gebruiken voor de bin's, het huidige lcd scherm voor mijn tools zoals video scopes en audio, het huidige LED scherm voor de timeline/viewer/canvas en een nieuw te kopen scherm als videoplayback (hetzelfde LED scherm als dat ik al heb).

Ik ben benieuwd wat jullie tips zijn over hoe ik dit hardwarematig ga aanpakken.
Volgens mij heb ik deze opties:

- Hardware van Blackmagic Design
- Extra videokaart erbij
- Apple minidisplay to dual dvi adapter

Mijn voorkeur ligt bij de Blackmagic oplossing. Punt is alleen dat ik niet weet welke ik daarvan zou moeten pakken.
Pak ik een Decklink kaart of een HDLink?

Kan iemand me helpen en tips geven?

Dank jullie wel!

#2 05-12-2011 22:40

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: Meerdere monitoren op Mac Pro -> Blackmagic?

Ik kan niet zo goed alle verschillen uitleggen of je met standaard video kaarten gaat werken of in de speciale video kaarten moet kiezen. Ik kan je wel zeggen waar ik voor zou kiezen en dat is 100% zeker een blackmagic oplossing. Dan de tweede vraag, welke kaart van Blackmagic. Dat is ook vrij simpel te beantwoorden je moet kijken naar wat je wilt. Heb je SDI nodig? Heb je deckbesturing via rs 422 nodig?  Zo niet dan kan je met de goedkoopste HDMI kaart aan.  De Hd link werkt volgens mij alleen via een SDI input en daar heb je dan weer een SDI kaart voor nodig.

Tip, dezemensen kunnen je perfect adviseren welk model van decklink nou voor je gaat werken.

Ik heb zelf hier een SDI kaartje van Blackmagic in mijn macro en heb op veel systemen gewerkt met verschillende blackmagic kaarten, altijd goed. Fijn om in de juiste kleurruimte af te kijken en een betrouwbaar beeld te hebben.
Ik lees dat je jouw computer monitor wilt doorschuiven voor afkijk, waarom koop je niet een tv voor de afkijk? Dan kijk je het zelfde af als de meeste gebruikers waarvoor je monteert denk ik? Ik kijk af op onze 40 inch LCD waar we ook tv op kijken, ik ken dit scherm want ik kijk al jaren tv op dit scherm en als ik mijn eigen video materiaal hier op zie dan weet ik een beetje wat ik doe. Wil je een echte goede referentie hebben dan moet je een paar k meenemen voor een scherm wat mij alleen gegund is op mijn vroegere werk. Maar met mijn "budget" oplossing thuis op de LCD kom ik een heel eind en dat is juist omdat ik het scherm ken en het juist aangesloten is, via een decklink kaart.

Succes ermee!

Succes,
Ronald

#3 06-12-2011 10:21

dnhems
@ Oirschot
Website

Roland,

Bedankt voor je input! Zelf heb ik ook de voorkeur voor Blackmagic.
De mensen van The Future Store had ik vrijdag een mail gestuurd, maar nog geen antwoord op gekregen.
Denk dat ik ze maar eens even bel. Heb ook goede ervaring met ze.
Het verhaal met dat ik (nog) geen tv koop als afkijk is gewoon heel simpel... budget.
Ergens volgend jaar heb ik daar wel budget voor en dan regel ik een tv'tje voor de afkijk.
Dat is ook meteen de reden dat ik geen echte ref. monitor neem. Dat zijn gewoon dure bakken.
Als zzp-er moet je toch een beetje op de kleintjes letten he smile

Thnks!

#4 07-12-2011 05:49

RobMac

Extra video kaart erbij.

De beste videokaart op dit moment voor de Mac Pro 2010 (en 2006 t/m 2009) is volgens mij de Apple ATI Radeon HD 5870 1 GB GDDR5.

Is ongeveer 70% sneller dan de Apple ATI Radeon HD 5770, echter wel 80% duurder.

Een goedkopere optie (op de kleintjes letten) is in jouw geval een extra Apple ATI Radeon HD 5770 erbij te plaatsen.

#5 07-12-2011 06:43

Pieterr
@ Eindhoven

RobMac schreef:

5870 Is ongeveer 70% sneller dan de Apple ATI Radeon HD 5770, echter wel 80% duurder.

Let op: dat ligt er helemaal aan welke programma's je gebruikt: http://barefeats.com/wst10g7.html
Voor bepaalde programma's is het verschil in performance nagenoeg nihil.

• Forum
  •  » Video
  •  » Meerdere monitoren op Mac Pro -> Blackmagic?

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB