MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 02-11-2011 09:44

Albertus
@ Dokkum

Mailprobleem onder Lion

Beste MacMinders,

Sinds ik overgestapt ben op Lion gedraagt Mail zich anders dan ik gewend was.
Ik heb twee accounts, een POP-account en een IMAP.
Als daar nieuwe mail op binnenkwam werd dat op minstens twee manieren kenbaar gemaakt - een cijfertje naast de map waarin het nieuwe bericht binnenkwam en een ophoging van het getal dat Mail in het dock toont.
Nu werkt dat bij mijn POP-account nog steeds zo, maar niet bij de IMAP dito. Daar wordt geen cijfer naast het map-icoontje getoond. Dat is lastig, want nu moet ik steeds handmatig controleren of er ook nieuwe mail is.

Verder valt op dat het cijfer bij Mail in het dock soms suggereert dat er ongelezen mail is, terwijl dat niet het geval is. Ik heb al eens 'Bouw opnieuw op' geprobeerd, maar dat had geen effect.

Kan iemand me helpen?
Alvast mijn dank.

#2 02-11-2011 18:31

Pieterr
@ Eindhoven

Re: Mailprobleem onder Lion

Koekeloeren die POP en IMAP account soms toevallig in dezelfde ruif? Of zijn het echt twee verschillende emailaccounts?

#3 02-11-2011 20:44

Albertus
@ Dokkum

Het zijn twee volkomen verschillende emailaccounts...

#4 03-11-2011 23:32

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Staat je voorkeur onder Mail -> Preferences -> General -> Dock unread count op INBOX only en biedt jouw provider serverside de map aan als IMAP.inbox ipv Inbox ?

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#5 04-11-2011 09:37

Albertus
@ Dokkum

Bij Aantal ongelezen in Dock staat Alle postbussen.
Bij Voorvoegsel IMAP-pad staat niets (het invulvak is dus leeg) - of bedoelde hier wat anders?

#6 08-11-2011 15:54

Albertus
@ Dokkum

Ik zet mijn vraag nog maar even bovenaan de lijst.
Het probleem is namelijk nog niet opgelost...

#7 08-11-2011 16:01

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Zijn er nog regels actief en/of worden berichten verplaatst na binnenkomst?

Schrale troost: het werkt hier wel zo dus het moet kunnen...

#8 08-11-2011 16:27

Albertus
@ Dokkum

Ja, er zijn regels actief en er worden berichten verplaatst na binnenkomst.
Maar die regels heb ik niet veranderd. Onder Snow Leopard was alles identiek aan nu onder Lion.

#9 09-11-2011 09:23

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Dat kan wel wezen maar dat is bijna per definitie een inbreuk op je systeem. IMAP gebruiken en dan wel mail verplaatsen levert verwarring op. Je verplaatst de bestanden dan naar een lokale map. Hoe het er op de server dan uitziet hangt af van hoe de boel verder is ingericht.
In combinatie met IMAP kun je veel beter slimme mappen gebruiken en de mail gewoon laten staan waar die staat.

Hoe dan ook is het denk ik een handige optie om de regels even uit te zetten en te kijken of het dan wel werkt.

Er zijn in Mail wel wat zaken veranderd. Wat precies durf ik niet te zeggen (in combinatie met jouw probleem)

#10 09-11-2011 09:31

Albertus
@ Dokkum

Begrijp ik je goed over regels en IMAP? Die combinatie is niet aan te bevelen?
De combinatie regels en POP wel? Ik schrijf dit omdat alle regels die ik heb ingesteld alleen van toepassing zijn op het POP-account...
Maar niettemin, ik zal proberen wat je voorstelt. Bedankt.

#11 09-11-2011 10:59

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Regels zijn geen probleem maar verplaatsen naar een lokale map wel. Of... niet echt een probleem maar je haalt daarmee de mail van de server naar een lokale map. Terwijl het idee van IMAP juist is dat je de spullen op de server laat staan. Risico is dat je mij een synchronisatie ineens alles dubbel hebt staan.

Ik heb minstens 6 mailadressen actief. Voor alle ongelezen mail gebruik ik één 'smart folder' die alleen ongelezen mail laat zien. Ik hoef dus nooit verschillende accounts af te lopen om te kijken of en wie me wat gestuurd heeft...

http://f.cl.ly/items/121Z0F473n031z3m1I0t/smart.png

#12 01-05-2012 09:14

Albertus
@ Dokkum

Even updaten.

Doordat het IMAP-account naar een nieuwe server is verhuisd, was ik genoodzaakt alles opnieuw in te stellen. Iemand gaf me de tip een en ander via Postbus/Gebruik deze postbus voor om te leiden.
En ziedaar, het probleem is opgelost. De teller van Mail geeft weer het correcte aantal ongeopende mailtjes aan.

Waarvan akte.

Iedereen ondertussen nog bedankt voor het meedenken.

Laatst bewerkt door Albertus (21-05-2012 09:43)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB