MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 16-09-2011 11:28

forum romanum
Pro
@ home/work

Weird - lion - kernels - telefoontje

Raar verhaal:
heb Lion tijdje geleden geïnstalleerd. Heb daarna redelijk wat problemen gehad.
Heb alles schoongepoetst en nieuwe account aangemaakt omdat ik o.a. niet uit het probleem van de filmpjes kwam.
Ondertussen was de mac nog steeds driftig van alles aan het processen in de background. En kan ik regelmatig de isight cam niet gebruiken met skype of ichat vanwege melding dat de camera in gebruik is. (Niet dus - althans niet door mij)
Zojuist weer een grijs vallend gordijn op m'n scherm met de mededeling dat ik moet herstarten.
Rapport net als gisteren verzonden naar Apple. Prompt krijg ik na een half uur een telefoontje dat mijn computer problemen heeft en dat hij besmet zou zijn.
Een Engels sprekende man, indiaas accent, die zich voorstelde als zijnde van technical services van (fonetisch): EE WIE IE
Want ik vroeg het hem te spellen. Nu ken ik geen letter WIE...
AWE? AYE? Maar goed. Toen ik vroeg hem dat te herhalen hing hij op.
Nummer dat zichtbaar was in de display:  00253820308.
Googelen levert dit op:
http://callerr.com/00253820308
http://www.boards.ie/vbulletin/showthre … p=72080721
Maar vind dit wel toevallig dat dat net samenloopt gezien bovenstaande klachten.
Big brother arrived?

Laatst bewerkt door forum romanum (16-09-2011 11:29)

#2 16-09-2011 12:41

Buzz
@ Delft

Re: Weird - lion - kernels - telefoontje

De kans lijkt me niet erg groot dat er een direct verband is. Zowel niet tussen je Kernel Panic en het telefoontje, als tussen de Kernel Panic en Lion.

#3 16-09-2011 13:19

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

gewoon telefonische spam. kan geen verband hebben, tenzij je provider je mails leest wink

#4 16-09-2011 13:22

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Voor zover ik weet gaat Apple je niet bellend aanleiding van zo'n rapport. En zelfs al zou dat zo zijn dan zou die persoon nooit claimen dat je computer besmet is... Gewoon telefoonspam dus.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#5 16-09-2011 14:04

forum romanum
Pro
@ home/work

Ik weet ook wel dat dit scams zijn als je die links leest maar raar is het wel. Dat gedoe met mijn cam en de andere incidenten. wink Ik zal dat nummer eens proberen te blokkeren. Maar hoe ik de problemen met de cam op moet lossen is weer een ander verhaal.

#6 19-09-2011 10:56

Buzz
@ Delft

Hebben je Kernel Panics iets te maken met die iSight? Met andere woorden, staat er iets over USB of iSight in de Kernel Panic logs? Dan zou er iets stuk kunnen zijn in de hardware.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB