MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Nieuwe edit suite - een aantal vragen

#26 08-09-2011 14:53

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: Nieuwe edit suite - een aantal vragen

Van heel veel verschillende 'volumes' wordt je systeem zeker niet sneller. Bij elke open en save dialogbox verplicht het systeem gemounte disks om wakker te worden. Dat kan wel eens even duren. En alles maar laten draaien lijkt me ook niet echt zinnig. Bovendien heb je in het geval van USB-disks ook nog last van een slechte doorvoersnelheid als het allemaal over een gedeelde poort gaat. (of is het allemaal firewire...)

Kortom: volgens mij zit je jezelf op deze manier behoorlijk in de weg.

Probeer eens aan de andere kant te beginnen met plannen. Niet: ik heb 13 schijven, wat kan ik er mee doen, maar dit is mijn werk en hoe kan ik dat inrichten (en wat heb ik er voor nodig). Zie unsound die een heel snel opstartschijfje heeft, een snelle raid voor streaming en een andere disk voor opslag van grote bestanden zodat de verschillende schijven hun eigen werk kunnen doen zonder elkaar met lezen en schrijven in de weg te zitten.

Mijn eisen zijn weer heel anders. Mijn schijfactiviteiten zijn niet zo enorm maar grote bestanden wil ik wel snel kunnen lezen en ik wil TimeMachine zo onmerkbaar mogelijk hebben draaien (dus intern).

Er zijn zoveel combinaties mogelijk.

#27 08-09-2011 16:53

Chuck
Ex-Crew

Precies,.. weg met die reut.

Hier een Mac Pro 8-core. 16GB Ram, Ati radeon 3870 HD kaartje er in.
Eén 150 GB WD 10.000 rpm opstartschijf, vervolgens 3 HD's van elk 500 GB (die zou ik nu groter nemen) waarvan er 2 een RAID vormen. En dat allemaal nice and clean in één verpakking.
Voor back-up nog een 2TB La Cie met FW800.

Ondanks dat deze machine al weer een jaar of 3 oud is is het nog steeds vlot.

#28 09-09-2011 07:12

Pieterr
@ Eindhoven

dnhems schreef:

@Pieter: Ik zou daar best op willen wachten, maar ik zit ook een beetje met de investeringsaftrek.
Als ik het dit jaar doe is het gunstig snap je.

Misschien komt ie toch nog dit jaar:

Sandy Bridge E Processors Suitable for Mac Pro Update Due November 15th?

#29 14-09-2011 06:58

Pieterr
@ Eindhoven

IDF: Intel-ceo blikt vooruit op Haswell en zonnecelcomputing

Tijdens zijn presentatie gaf Intel-ceo Otellini een aantal korte vooruitblikken op technologie die tijdens IDF getoond zal worden. Otellini demonstreerde kort de volgende generatie Xeon-processors: de E5 Series Xeon-processors zouden een snelheidswinst van 50 procent kunnen behalen ten opzichte van voorgaande generaties.

#30 14-09-2011 09:37

dnhems
@ Oirschot
Website

Bedankt voor jullie input allemaal!

Ik heb besloten om gewoon te gaan werken met de interne schijven.
Wat ik met de externe ga doen, zie ik dan nog wel.. wie weet zijn ze nog eens nuttig.
Bedankt voor jullie hulp !

@Pieterr, ik vind het fijn dat je zo meekijkt naar updates smile, maar ik zit met een aantal opdrachten op korte termijn en met de set waarmee ik nu werk gaat dat echt niet lukken.

• Forum
  •  » Video
  •  » Nieuwe edit suite - een aantal vragen

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB