MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 25-08-2011 15:53

Pieterr
@ Eindhoven

Re: Breaking News: Steve Jobs legt functie als CEO neer

Als je denkt dat het bij producten als de iPad alleen gaat om een rondinkje hier of daar, dan heb je de essentie van de vernieuwing niet begrepen. Aan de andere kant geef je aan wel door te hebben waar het om draait:

Merkava schreef:

Veel van die tablets die zijn weergegeven zijn ontworpen rond software die niet was ontwikkeld voor gebruik op een tablet, hence de vele knoppen die natuurlijk invloed hebben op de vormgeving.

Hoe dit wel goed te doen (de software) is nou net de vernieuwing ("innovatie") van de iPad.

Laatst bewerkt door Pieterr (25-08-2011 15:59)

#27 25-08-2011 18:39

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

De innovatie van Apple zit hem vooral in dat ze enorme gaten in de markt hebben gemaakt waar ze dan zelf riant de tijd voor hadden om die te 'dichten'. UMTS bestond al jaren toen de iPhone op de markt kwam. Iedereen die het beter wist kon vertellen dat een Apple telefoon helemaal niets ging worden. Maar mobiel internet is pas wat geworden sinds de iPhone er is en alle concurrenten en collega's op die manier tegen mobiel internet zijn gaan aankijken.

De impact die Apple op ons dagelijks leven, opslag van media, de muziekindustrie, de verdienmodellen van muziek en software, mobiel internet, de ideeën over marketing, onderwijs etc. heeft is onvoorstelbaar groot.

Er kan zonder twijfel veel bij gerelativeerd worden maar het sterke punt van Jobs is dat hij oog heeft voor nieuwe ontwikelingen en dat hij heel goed nee kan zeggen en zijn poot stijf houden. En dat heeft Apple en hemzelf geen windeieren gelegd.

En wat de analisten betreft: als ze hun staat van dienst moeten afmeten aan het aantal goede voorspellingen die ze hebben gedaan over het bedrijf en de producten van Apple dan kunnen ze beter een ander vak kiezen.

En er zullen altijd azijnkijkers zijn die vinden dat Apple nooit meer de oude is geworden na de Mac IIvx

Hoe goed Apple dat zonder directe leiding van Jobs kan, zal wel blijken. Ik denk alleen dat ze er alles aan gedaan hebben om de aanwezigheid van Jobs als voorwaarde om te overleven hebben uitgesloten.

#28 25-08-2011 18:56

XyonN
Gast

Terrrring, wat een gefuck en gemekker in dit draadje over innovatie en originaliteit. Dat is een discussie die niemand gaat winnen en zeker naar mijn mening niet hier thuuis hoort. Ga lekker in de CC lullen.

O.T.: Mijn vermoeden is dat Jobs te ziek is en dit al tijden weet. Het succesorplan zal ongetwijfeld zijn geweest dat Cook een tijdje als COO moest draaien zodat men aan het Jobs-loze Apple kan wennen. Voor Apple was dit vermoedelijk al maanden bekend, maar om de beursgang niet als een melaatse te laten kelderen doen ze het zo.

Het is de visie van Jobs geweest die het bedrijf in 2001 al in de juiste koers heeft gezet. Consumers. In 2003 is die turnover compleet geworden en sindsdien maken ze voornamelijk consumer oriented products. Maar Jobs heeft dit niet alleen gedaan. Schiller, Ive, Cook en Forstall zijn een team. Ze zullen nu harder moeten samenwerken om het bedrijf idezelfde koers te laten vliegen, maar dat komt absoluut wel goed.

Nogmaals bedankt baas!

#29 25-08-2011 19:59

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

XyonN schreef:

Terrrring, wat een gefuck en gemekker in dit draadje over innovatie en originaliteit. Dat is een discussie die niemand gaat winnen en zeker naar mijn mening niet hier thuuis hoort. Ga lekker in de CC lullen.

Als dat je bijdrage is dan kun je  beter van het http://f.cl.ly/items/322W2S27002S0t132q2P/verstuur.png-knopje afblijven...

Dat hij ziek is weten we al wat langer dan vandaag. Vooralsnog gedraagt hij zich als een medisch wonder want alvleesklierkanker is al een kwaal met heel slechte vooruitzichten, een levertransplantatie daaroverheen doe de meeste mensen dán toch wel in de WAO belanden.

Dat het aandeel 5% zakt is kennelijk onvermijdelijk bij een zo aan de persoon opgehangen bedrijf maar ik zou mijn aandelen Apple nu niet ineens verkopen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB