MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 25-08-2011 01:25

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Breaking News: Steve Jobs legt functie als CEO neer

http://images.macminds.net/artikel_icons/elstevo.jpg

Vlak voor ik naar bed wilde gaan keek ik nog even op Twitter en wist toch even niet wat ik moest zeggen. Iedereen wist dat het er wel een keer aan zat te komen, maar eerlijk gezegd had ik verwacht dat Steve door zou werken tot hij er letterlijk bij neer zou vallen.

Jobs neemt ontslag als CEO maar wil wel graag aanblijven als "Chairman of the board" en medewerker van Apple. In het persbericht dat Apple hier zojuist over naar buiten bracht geeft Jobs aan dathij adviseert om Tim Cook CEO te maken, "..zoals in het opvolgingsplan staat". Dit is een functie die hij al tijdelijk overnam van Steve Jobs die sinds januari met verlof was vanwege gezondheidsreden.

Ik was altijd bang dat Apple Apple niet meer zou zijn bij het aftreden van Jobs, maar Tim Cook heeft inmiddels al meerdere malen laten zien dat hij het bedrijf prima kan besturen. Jobs liet het afgelopen jaar alleen nog zijn gezicht zien tijdens WWDC Keynote.

Ik hoop dat deze stap voor Jobs positief zal zijn voor zijn gezondheid en dat hij vanuit zijn nieuwe rol nog wel invloed heeft. We kunnen hier een heel lang verhaal van maken over Jobs en de invloed die hij heeft (gehad) maar eigenlijk zegt dit filmpje alles.

bron:
Persbericht Apple
Brief van Steve jobs

#2 25-08-2011 01:53

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Re: Breaking News: Steve Jobs legt functie als CEO neer

WOW, tja hij was natuurlijk al een tijd ziek en zelfs officieel vanaf januari op ziekteverlof maar dat het toch nog dit jaar ging gebeuren. ALhoewel, als Chairman of the Board en Apple medewerker gaan "ze" hem vast nog wel om wat advies vragen wink Here's to the misfits.. Proost!

#3 25-08-2011 01:57

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Inderdaad nèt voor het slapen gaan nog ff Twitter checken. Zo gaat dat tegenwoordig hè. Mede dankzij Apple en dus Steve Jobs.
Ook ik reageerde zeer verrast al weet je dat het er een keer van komt...

Jobs stops dus als CEO bij Apple.
Zijn 'Think Different' filosofie ging in ieder geval voor mij iets dan computers en OS'en.
Tuurlijk moeten er centjes verdient worden. Maar Jobs maakte in eerste instantie de computer en het OS intuïtief, creatief en verdomd 'sexy' (voor een pc). Hoe verrassend was de eerste iMac? Hoe handig was het OS t/m versie 9 al. Hoe revolutionair goed, stabiel en handig is OSX.
Vervolgens kwam er met iPod, iPhone, iPad en natuurlijk iOS een innovatieve ontwikkeling tot stand die werkelijk iets veranderde in de wereld van de mobile devices.

Toen ik lang geleden voor het eerst met een Apple computer bleek te werken viel het me op dat deze pc ineens als vanzelf deed wat ik wou. Sindsdien, ruim 15 jaar geleden, was er voor mij eigenlijk nog maar één type computer: Apple met zijn OS. Verschillende typen heb ik onder handen gehad, zowel professioneel in de fotografie als privé. En vanaf OS 6 via 7, 8 en 9 sinds Panther op OSX.
Redelijk probleemloze en prettig functionerende hard- en software. Met een look en feel die je eigenlijk bij geen ander merk tegenkomt. Tuurlijk blijf je als vanzelf zo'n merk trouw. En blijf je, ondanks de ook voorkomende nukken, enthousiast over het merk. Nou ja... het merk? Eigenlijk over het genot van de eigenschappen van materiaal. En ja, das toch wel Apple met zijn Think Different.
Dat Think Different... Ja het past bij mij. Denk anders, doe anders, durf anders.

Hopelijk is het niet zijn gezondheid die aan deze beslissing ten grondslag ligt. Ja dat is het wel maar dat het allemaal niet te erg is zallikmaarzeggen.
"In zijn nieuwe rol zal hij Apple blijven voorzien van zijn inzichten, creativiteit en inspiratie" zo is te lezen in een persbericht.
Dat hij dat nog lang mag blijven doen.

Thanx Steve!

Laatst bewerkt door Freek. (25-08-2011 01:58)

Yeo, i know
[nevermind]

#4 25-08-2011 07:40

Chuck
Ex-Crew

Dit is wel de zin die het hem doet.
I have always said if there ever came a day when I could no longer meet my duties and expectations as Apple’s CEO, I would be the first to let you know. Unfortunately, that day has come.

Er staat -helaas- niet 'Het gaat hartstikke goed, jullie hebben mij echt niet meer nodig,.. ik ben vissen!'.

Het komt op mij over als een voorgekookte exit strategie. Noodgedwongen. Ik denk dat ze zich bij Apple ook weleens afvragen hoe het komt dat iedereen het idee heeft dat slechts één van 13.000 werknemers het allemaal regelt en bedenkt. Bizar dat de aandelen zakken dankzij dit nieuws.

#5 25-08-2011 09:58

XyonN
Gast

Jobs had eerder moeten stoppen. Misschien was hij dan gezonder geweest. Je weet het niet. Ik hoop de man ooit te onmoeten, maar dat zal me niet gebeuren vrees ik.

Jobs' visie voor Apple is onmiskenbaar. Ik hoop dat hij als employee en chairman zijn stempel nog mag drukken.

Tnx boss!!!

#6 25-08-2011 10:56

Merkava
@ Vught

Jobs stopt precies op het goede moment.
Al heeft hij denk ik weinig te kiezen gezien zijn gezondheidstoestand.

De persoon Jobs heeft de afgelopen jaren bij veel mensen een soort van halfgod status bereikt. Ook het begrip ego heeft door hem een nieuwe betekenis gekregen.

Apple staat als bedrijf nu aan de top maar voor hoe lang nog?
De reserves van Apple waren recent nog de reden om erover te berichten, Apple had meer geld in kas dan de Amerikaanse overheid. Die reserves worden gezien als een van de krachten van het merk Apple.

Iedereen met een fatsoenlijke business opleiding weet dat zulke reserves feitelijk betekenen dat het bestuur niet meer weet waar ze het geld in moeten investeren. Het wijst op een mogelijk gebrek aan (toekomst)visie binnen de raad van bestuur. Dat kan er op wijzen dat Apple op dit moment aan de top van zijn mogelijkheden staat.
In mijn ogen zit er voorlopig niet meer in dan het tweaken van bestaande producten. Nieuwe markten ontgin je er niet mee, in het beste geval behoudt je marktaandeel, in het slechtste geval heet je Nokia.
De omzet van Apple hardware (Mac's niet iPhone's en iPad's) in Nederland zakte afgelopen periode met 17%. In andere landen steeg de verkoop van Mac's nog wel. Of de daling van de Nederlandse verkoopcijfers een incident zijn of een voorbode van een dalende verkooptrend wereldwijd zal de tijd ons leren.
Dat Apple ineens zo hard de patent strijd aangaat tegen runner up Samsung kan een andere aanwijzing zijn dat marktaandeel dat er nu is veilig gesteld moet worden. Opmerkelijk dat recent het hoofd van de afdeling Intellectueel Eigendom bij Apple opgestapt is. Toeval of speelt er meer? De reden voor het vertrek van deze IE man zijn nooit naar buiten gebracht.
De strijd tegen Samsung lijkt een overwinning maar wat is een overwinning waard als je concurrent het 'onheil' af kan wenden met een simpele software update? Al het andere kruit (patenten en modelrechten) is verschoten.
Onderhand zie je dat mensen Samsung gaan zien als de underdog en heeft Apple er voor gezorgd dat mensen Samsung eigenlijk een leuker en sympathieker merk vinden dan het arrogante Apple (de fanboys uitgezonderd natuurlijk).

Jobs heeft altijd haarfijn aangevoeld waar mensen behoefte aan hebben als het om Mac's en andere consumenten elektronica gaat. Het lijkt erop dat zijn vertrek opnieuw een goed voorbeeld is van weten wanneer het moment daar is.

Jobs vertrek heeft voor de nieuwe CEO nog een ander voordeel. Mocht er inderdaad een verkoopdaling zichtbaar worden dan zal men het wijten aan het vertrek van Jobs als CEO en niet aan het in mijn ogen uitblijven van echt vernieuwende producten.

Laatst bewerkt door Merkava (25-08-2011 10:58)

De waarheid verzin je niet.

#7 25-08-2011 11:22

Martiniman
@ Tikibad

Ik denk dat Jobs gewoon als konijn uit de hoed blijft komen bij presentaties. Voor de buitenwereld verandert er niet veel.

#8 25-08-2011 11:40

Pieterr
@ Eindhoven

Merkava schreef:

Mocht er inderdaad een verkoopdaling zichtbaar worden dan zal men het wijten aan het vertrek van Jobs als CEO en niet aan het in mijn ogen uitblijven van echt vernieuwende producten.

Je kan veel van Apple zeggen, maar "uitblijven van echt vernieuwende producten"?
Het zal wel een definitie-kwestie zijn, maar Apple is notabene een bedrijf dat zichzelf in 4 jaar tijd min of meer opnieuw heeft uitgevonden (iPhone, iPad, iTunes Store, App Store, Mac App Store).

#9 25-08-2011 11:44

XyonN
Gast

4 jaar tijd? 2 jaar! Met het inbrengen van de iPod in 2001 heeft Apple een start gemaakt met de herinventie. 2003 was dat compleet en is daar op voort gaan borduren. Tres Simplex.

#10 25-08-2011 11:49

Pieterr
@ Eindhoven

XyonN schreef:

4 jaar tijd? 2 jaar! Met het inbrengen van de iPod in 2001 heeft Apple een start gemaakt met de herinventie. 2003 was dat compleet en is daar op voort gaan borduren. Tres Simplex.

Als je hiermee bedoelt te zeggen dat er na 2003 niets vernieuwends meer is gebeurd bij Apple dan vind ik je uitspraak inderdaad erg simpel.

#11 25-08-2011 12:24

Merkava
@ Vught

@Pieterr Je hebt het over het verleden, ik heb het over de toekomst.
De producten en diensten die jij noemt, die producten en diensten bestonden al voor Apple ze zelf op de markt bracht.
Het zijn nieuwe Apple producten maar nieuw vind ik het niet.

Innovatie is komen met iets dat er nog niet is. Je zou de eerste Apple computer die hij samen met die andere Steve op de markt bracht als innovatie kunnen zien. Ga ik uit van mijn definitie van innovatie dan houdt het na de eerste Apple computer voor Apple een beetje op.

Als je kijkt waar nu over gespeculeerd word op de gadget blogs dan gaat het over iPad, iPhone en Mac's. Niks nieuws, gewoon doorontwikkelingen van bestaande producten met snellere processoren, groter beeldscherm, hogere resolutie, extra software apps enz.
Niks radicaals waar je een nieuwe markt mee aanboort of waar je nog meer marktaandeel in een bestaande markt mee kan behalen.

#12 25-08-2011 12:29

Pieterr
@ Eindhoven

Merkava schreef:

Innovatie is komen met iets dat er nog niet is. Je zou de eerste Apple computer die hij samen met die andere Steve op de markt bracht als innovatie kunnen zien. Ga ik uit van mijn definitie van innovatie dan houdt het na de eerste Apple computer voor Apple een beetje op.

Ik denk dat wij het erover eens zijn, dat jouw beperkte definitie van innovatie niet dezelfde is als de mijne.

Dus toch een definitie-kwestie. wink

#13 25-08-2011 12:34

Pieterr
@ Eindhoven

Merkava schreef:

Als je kijkt waar nu over gespeculeerd word op de gadget blogs dan gaat het over iPad, iPhone en Mac's. Niks nieuws,

Alsof het geleuter in gadgetblogs een goede maatstaf zou zijn voor hetgeen er op dit moment op de researchafdeling van Apple gebeurt. Dan zien we pas de komende jaren.

#14 25-08-2011 13:25

Merkava
@ Vught

@Pieterr

Ik snap dat de gadget blogs geen betrouwbare bron zijn maar laten we eerlijk zijn, buiten het gerucht van een Apple tv hangt er verder niks in de lucht. Dat was wel het geval met de iPhone en de iPad waar al geruime tijd voor de daadwerkelijke introductie over werd gespeculeerd.

Nogmaals, een bedrijf dat zoveel reserves heeft en deze niet benut, dat is toch echt een teken dat er iets niet goed zit bij de raad van bestuur.
Je kunt nu eenmaal veel meer geld verdienen door te investeren in  nieuwe producten dan dit soort reserves achter de hand te houden. Normaal beginnen dan de aandeelhouders te zeuren maar waarom zou je als aandeelhouder piepen als het aandeel in waarde stijgt? Voor je het weet snij je jezelf in de vinger met je kritische vragen.

Ik denk dat Apple de lopende productrange nog wat uit kan melken maar dat we deze periode over een paar jaar zullen aanmerken als de hoogtijdagen van Apple. Oke ik speculeer ook maar een eind heen.
Het is in mijn ogen een beetje vergelijkbaar met de hoogtijdagen van Nokia, Erecisson, Philps.

Er is misschien wel een soort wetmatigheid dat een bedrijf x jaar vooraan kan lopen met nieuwe producten maar dat het daarna gewoon afgelopen is.
Vaak zie je dat als bedrijven eenmaal een bepaalde voorsprong hebben op concurrenten de sense of urgency om door te ontwikkelen verdwijnt. Het succes leidt ook vaak tot een veel grotere organisatie en die hebben sowieso een remmende werking op innovatie.

Zoals de technologie ontwikkelingen nu lopen lijkt het erop dat we steeds meer webbased gaan doen. Dat gaat nu onder de noemer "de cloud" maar eigenlijk is elke website al een voorbeeld van "de cloud". Als deze trend zich grootschalig doorzet dan gaan we eigenlijk weer terug naar het oude model van intelligente terminals en een groot mainframe.

Tot er ergens een groot datacenter crashed of een belangrijk deel van het internet er een paar dagen/ weken uitligt en dan gaan we weer terug naar lokaal programma's draaien.
De echte toekomst zit volgens mij in het synchroniseren van data en programma's in online en offline varianten.

Off topic over innovatie.
Het woord innovatie is zwaar gedevalueerd en elke vorm van vernieuwing, nieuw knopje, nieuw kleurtje worden tegenwoordig al aangemerkt als innovatie.

De woorden disruptiv innovation dekken de lading beter.

#15 25-08-2011 13:49

Buzz
@ Delft

Merkava schreef:

Iedereen met een fatsoenlijke business opleiding weet dat zulke reserves feitelijk betekenen dat het bestuur niet meer weet waar ze het geld in moeten investeren. Het wijst op een mogelijk gebrek aan (toekomst)visie binnen de raad van bestuur.

Ik denk dat je de plank op een aantal plekken volledig mis slaat, maar hier toch nog het meest. Die ongebruikelijk hoge reserves heeft Apple al langere tijd, al loopt het bedrag natuurlijk met de loop der jaren steeds verder op. De praktijk van de afgelopen jaren leert dus al dat de hoge reserves in het geval van Apple niks zeggen over het toekomstige zakelijke succes. Jobs en zijn collega-managers hebben er een cultuur opgebouwd waarmee het bedrijf in staat is om met relatief geringe investeringen in buitengewoon hoog tempo te blijven groeien.

Ik vind ook dat je het innovatieve aspect van Apple van de afgelopen jaren nogal bagatelliseert. Het zijn waarschijnlijk niet het soort innovaties waar jij op had gehoopt, maar op het gebied van user interfaces en hardware ontwerp van draagbare apparaten, alsook op het gebied van software distributie, heeft het bedrijf in de afgelopen 4 jaar voorbeelden neergezet waar geen concurrent meer omheen kan. En datzelfde geldt net zo goed voor de manier van managen. Een aantal van de wetten en regels waar iedereen met een fatsoenlijke business opleiding altijd van uit was gegaan blijken verouderd, en alleen de erg starre of kortzichtigen onder hen onderkennen dat nog niet.

De BBC News website zegt het mooi in haar profiel van Jobs, verwijzend naar de kritieke momenten in zijn gezondheid van de afgelopen jaren:

Despite fears that his health may have blunted his ambition, however, those moments seem to have sharpened a business method that often seems wilful, individualistic and counterintuitive.

#16 25-08-2011 14:00

Pieterr
@ Eindhoven

Merkava schreef:

Off topic over innovatie.
Het woord innovatie is zwaar gedevalueerd en elke vorm van vernieuwing, nieuw knopje, nieuw kleurtje worden tegenwoordig al aangemerkt als innovatie.

De woorden disruptiv innovation dekken de lading beter.

Grappig dat je dat zegt. Die kreet komt namelijk van Clayton M. Christensen.  Zijn boek "The Innovator's Dilemma" heb ik gelezen, erg de moeite waard. (De opvolger ervan, "The Innovator's Solution", ken ik niet, maar lijkt me ook interessant.) In het Wikipedia artikel staat een aardig stukje over de historie van deze term:

In keeping with the insight that what matters economically is the business model, not the technological sophistication itself, Christensen's theory explains why many disruptive innovations are not "advanced technologies", which the technology mudslide hypothesis would lead one to expect. Rather, they are often novel combinations of existing off-the-shelf components, applied cleverly to a small, fledgling value network.

#17 25-08-2011 14:07

Martiniman
@ Tikibad

Meest vernieuwende van Apple de laatste paar jaar is dat het eigenhandig (nou ja, met een beetje hulp van klein broertje Facebook dan) het WWW aan het vermoorden is. Van een mooi open anarchistisch medium naar de versplinterde gated communities in een App-wereld. Naar mijn idee de grootste impact die Apple momenteel heeft.

Laatst bewerkt door Martiniman (25-08-2011 14:09)

#18 25-08-2011 14:30

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Steve zei het al in 1997.

Ik heb computers bij Apple, bij Pixar en thuis. Ik log in als mezelf en al mijn spullen in mijn home directory zijn beschikbaar vanaf de server!

Dat systeem hadden ze dus al bij NeXT (overigens het OS waar de eerste browser op geschreven werd).

Ik denk dat er een grote markt is voor een computer zonder HD en zelfs zonder muis of toetsenbord als ik sneller op de server ben.

Hoezo visionair?? Zelfs het laten vallen van oudere systeemondersteuning ten faveure van nieuwere snellere code/OS

Het doel is om 80% van de code te schrijven die je nodig hebt om je applicatie te maken. Waarom? Omdat de beste code regel die er is, die regel is die je niet hoeft te schrijven!

Voila, exit PPC... Het lijkt makkelijk gezegd maar OS X bestaat sinds 2000 en volgens Apple is het vanaf de eerste versie ook geschikt voor Intel.

Bron: Filmpje duurt meer dan 1 uur maar zeker de moeite waard!

#19 25-08-2011 14:35

Merkava
@ Vught

Buzz schreef:

Ik vind ook dat je het innovatieve aspect van Apple van de afgelopen jaren nogal bagatelliseert. Het zijn waarschijnlijk niet het soort innovaties waar jij op had gehoopt, maar op het gebied van user interfaces en hardware ontwerp van draagbare apparaten, alsook op het gebied van software distributie, heeft het bedrijf in de afgelopen 4 jaar voorbeelden neergezet waar geen concurrent meer omheen kan.

Waar kan de concurrentie niet omheen dat niet al in de lijn der verwachtingen lag als het gaat om de ontwikkeling van producten en diensten?
In mijn ogen heeft Apple op bepaalde gebieden een sterke marktpositie maar om nu te zeggen dat de concurrentie niet om Apple heen kan. Als dat zo was waarom dan die onzinnige patent oorlog?
Als je vooruit loopt op de concurrentie dan hoef je je ook niet druk te maken om verlies van marktaandeel door look alikes. Concurrenten lopen dan alleen maar achter je aan en verkopen verouderde producten voor minder = minder marge = andere doelgroep = niet interessant. Tenminste, niet in het segment waar Apple opereert.

Wat we nu met Samsung zien is dat zij met reuze sprongen Apple naderen en op sommige gebieden al inhalen (tablet en smartphone markt). Apple moet zijn markt nu blijkbaar verdedigen met rechtszaken omdat het niet meer lukt met vernieuwende producten en diensten de concurrenten voldoende voor te blijven.

@Martiniman, volgens mij is dat vendor lock in gebeuren ook op zijn retour. Steeds vaker zie je in reacties op het web dat mensen een beetje genoeg krijgen van het idee dat Apple bepaalt wat zij op hun iPhone - iPad en steeds vaker ook Mac mogen gebruiken.
Hoe representatief dat is voor de totale populatie Mac gebruikers weet ik natuurlijk niet.

#20 25-08-2011 14:54

Buzz
@ Delft

Merkava schreef:

Waar kan de concurrentie niet omheen dat niet al in de lijn der verwachtingen lag als het gaat om de ontwikkeling van producten en diensten?

Wil je een voorbeeldje? Zo zag een prototype Android telefoon eruit, vlak voordat de iPhone was aangekondigd:
http://random.andrewwarner.com/wp-content/uploads/2010/06/androidlive.jpg

Als het allemaal zo in de lijn der verwachtingen lag, waarom hebben andere bedrijven deze verwachtingen dan niet al eerder gerealiseerd?

Laatst bewerkt door Buzz (25-08-2011 14:55)

#21 25-08-2011 14:58

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Merkava schreef:

Wat we nu met Samsung zien is dat zij met reuze sprongen Apple naderen en op sommige gebieden al inhalen (tablet en smartphone markt). Apple moet zijn markt nu blijkbaar verdedigen met rechtszaken omdat het niet meer lukt met vernieuwende producten en diensten de concurrenten voldoende voor te blijven.

Complete BS, iOS5/iPhone5/iCloud staan voor de deur. Daarmee de concurrenten opnieuw het nakijken geven. Het enige dat andere bedrijven kunnen doen is kopiëren.

https://img.skitch.com/20110825-cf4y7ukr44uhigdbh83rt8bh2.jpg

#22 25-08-2011 15:02

Martiniman
@ Tikibad

Merkava schreef:

@Martiniman, volgens mij is dat vendor lock in gebeuren ook op zijn retour. Steeds vaker zie je in reacties op het web dat mensen een beetje genoeg krijgen van het idee dat Apple bepaalt wat zij op hun iPhone - iPad en steeds vaker ook Mac mogen gebruiken.

Ik heb het niet over vendor locks, maar over het APPen van alle webcontent. Een paar jaar terug kon je met een browser overal bij. Nu is steeds meer webcontent alleen nog via een app en/of een account toegangkelijk, of minstens op een aantrekkelijkere manier. De App versie krijgt voorang op de normale site. Bekijk ook facebook.com eens zonder account. Dan zie je maar 5% van de site. Facebook is momenteel de grootste gated community van het web, en Apple helpt stevig mee aan het omtimmeren van nog meer webcontent door het app-model.

#23 25-08-2011 15:25

Merkava
@ Vught

@Buzz

Ow kijk nou ik heb de nieuwe iPhone 5 gevonden.

http://dl.dropbox.com/u/60147/Photos/platte%20lg.jpg

O nee het is een LG uit 2006 die ik een tikkeltje platter heb gemaakt.

#24 25-08-2011 15:31

Pieterr
@ Eindhoven

MacMickey schreef:

Bron: Filmpje duurt meer dan 1 uur maar zeker de moeite waard!

Leuk filmpje. Quote uit het filmpje (11.23) mbt innovatie:

Steve Jobs schreef:

So I think the wisdom here is not to say we got to invent everything ourselves. The wisdom here is to know what 10%, or 20% or 30% probably at most of the stuff we have to invent and what we should go use that exists.

#25 25-08-2011 15:39

Merkava
@ Vught

@MacMikey

Dat zijn wel de meest afwijkende vormen die je kunt vinden als het om tablets gaat.  Het model rechtsbovenin ziet eruit als een industriële uitvoering. Dan zijn we wel erg Apple's met peren aan het vergelijken. Daarbij zijn deze voorbeelden echte computers, de iPad is nog altijd niet veel meer dan een grote uitvoering van een iPhone met dito achterblijvende processor capaciteit.

Veel van die tablets die zijn weergegeven zijn ontworpen rond software die niet was ontwikkeld voor gebruik op een tablet, hence de vele knoppen die natuurlijk invloed hebben op de vormgeving.

Dat ze platter zouden worden was duidelijk, dat ze sneller zouden worden was duidelijk.

In essentie weten jullie natuurlijk best wel wat ik bedoel.
Apple is sterk in vormgeving, veel meer bedrijven zouden met goede industrieel ontwerpers moeten gaan werken, niet allen pc boeren.

Echter als je in de historie van de techniek gaat zoeken dan vind je veel meer producten en ontwerpstudies die al aardig de richting aangeven waar het in de ontwikkelingen naartoe gaan.

Zie ook de film "A space Odyssee" die de afgelopen dagen veelvuldig aangehaald is.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB