MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 14-07-2011 10:40

JackRabbit

Blokkerige lijnen .. wat kan het probleem zijn?

Iemand ervaring met dit fenomeen?
http://jmurre.home.xs4all.nl/dingen/Sch … elding.png
Waar zou dit op kunnen duiden?
Groet
Jack.R

Mac Pro 2 x 2.8 GHz Dual-Core Intel Xeon (model 3,1)

#2 14-07-2011 12:53

Martiniman
@ Tikibad

Re: Blokkerige lijnen .. wat kan het probleem zijn?

Zie je dat beeld? Lijkt een kapotte of oververhitte videokaart. Begin eens met stofzuigen.

#3 14-07-2011 13:10

JackRabbit

Is dat het? Stof!? Dan moet ik maar eens zo'n hogeluchtdruk busje kopen dus?..

Dit probleem hangt trouwens samen met het volgende:

Had eind april problemen met m'n acd die zwart bleef (sporadisch wel werkte) maar wel door beeldschermvoorkeuren werd herkent en ook door schermdeling via m'n MacBook.
Niets werkte: herstarten, pram, schijfhulp, kabels eruit - erin enz. Hardwaretest gaf nul problemen aan.
Acd bij iCentre Uitgeest aan een van hun macs gehangen (met en zonder mijn power brick) en daar deed ie het prima. Back home heeft de acd het weer zo'n kleine 2 maanden gedaan.
Paar weken geleden echter weer zwart. 
Wederom alle tests gedaan, zelfs systeem helemaal opnieuw vervangen incl alle software. Zonder resultaat.
Acd daarop naar iCentre gebracht ter onderzoek, maar na 2 weken was de conclusie: niets mis met het scherm! (met en zonder mijn power brick)
Aan het acd (of power brick) zou het dus niet liggen - dat ie zwart bleef - dus ik ben op zoek naar de reden van dit 'defect'. Dit rare blokkerige is misschien en oorzaak. Dan zou het de videokaart zijn.
Maar onlangs naast die kleine acer er een 24" HP aangehangen en werkte alles gewoon wel. Dus niet de videokaart???
De Mac reageert soms ook wel eens (na met grote Photoshop bestanden bezig te zijn geweest) 'sluggish' en ook met windows openen is er soms een vertraging.
De acd staat nog bij iCentre en ik overweeg m'n MacPro daar ook te brengen (dan kan die namelijk binnen de onderzoekskosten ook nog getest worden) maar ik wil zelf ook graag weten wat het zou kunnen zijn, vandaar dat ik dit probleem toch ook maar hier post.

#4 14-07-2011 13:13

Martiniman
@ Tikibad

Hoe sluit je de ACD aan, en hoe de HP?
Misschien is je DisplayPort aan gort/vies?

#5 14-07-2011 13:32

JackRabbit

acd is samen met de acer aangesloten op een pci slot (videokaart)
Kunnen 2 monitoren op (draait al 3 jaar zo, niet eerder problemen gehad)
Heb tijdens tests de monitoren verwisseld maar de acd bleef zwart waar de acer het altijd deed.
De HP (die ik tijdelijk een weekendje had) zat in dezelfde uitgang als waar de acd altijd zat.

Martiniman schreef:

Hoe sluit je de ACD aan, en hoe de HP?
Misschien is je DisplayPort aan gort/vies?

Laatst bewerkt door JackRabbit (14-07-2011 13:34)

#6 14-07-2011 19:39

3dGuy

Hoe zit het eigenlijk met de kabel die je aan je ACD hebt zitten?
Of ziet die er aan vast?

En rare stroken op het beeld scherm zijn vaak ook weer weg als je je mac opnieuw op start.

#7 14-07-2011 19:53

JackRabbit

Gewoon de bijgeleverde kabel, direct van acd in macpro
Kan me haast niet voorstellen dat het probleem daar aan ligt.
Mede ook omdat acd incl kabel en power brick bij iCentre zijn getest en de acd het daar prima deed.
Die rare stroken zijn ook geen voorspelbaar fenomeen, al lijkt het wel dat het gebeurd wanneer ik aan een heel zwaar Photoshop bestand werk (of heb gewerkt - alsof ie moeite heeft om te schakelen naar een wat rustiger werktempo...)

3dGuy schreef:

Hoe zit het eigenlijk met de kabel die je aan je ACD hebt zitten?
Of ziet die er aan vast?

En rare stroken op het beeld scherm zijn vaak ook weer weg als je je mac opnieuw op start.

#8 14-07-2011 20:01

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

De huidige series MacBook Pro hebben twee videokaarten aan boord. Als je zwaar werk doet dan schakelt de machine vanzelf naar de sterke kaart. Wanneer je dit grafische geweld niet nodig hebt wordt automatisch teruggeschakeld naar de 'on-board' grafische kaart. Heb je dit ook aan iCentre verteld? Dan weten ze beter hoe ze dit probleem moeten reproduceren.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB