MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 04-07-2011 18:25

riems

Drobo ter reparatie

Op 31 mei 2011 DROBO S ter reparatie bij A-Mac gebracht. Na circa 3 weken zou prijsopgaaf volgen. Inmiddels 5 weken verder en nog niets, maar dan ook niets, ontvangen. Geen prijsopgaaf en geen gerepareerde Drobo.

Ik was overgestapt van LaCie naar Drobo, ondermeer omdat ik verwachtte dat de service bij Drobo beter zou zijn. Die van LaCie is met geen pen te beschrijven zo slecht. Maar helaas....... jammer dat de Apple Stores geen selectie maken qua service door hun leveranciers van randapparatuur die toch minstens zo goed zou moeten zijn als hun eigen service!

Laatst bewerkt door riems (04-07-2011 18:26)

#2 04-07-2011 19:41

HansenOFFLine

Re: Drobo ter reparatie

Heb je dan al contact met A-Mac opgenomen, voor je hier je ongenoegen uit?

#3 04-07-2011 20:54

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Afgezien daarvan, vandaag geregistreerd voor deze post? En Apple Stores? Die zijn er (nog) niet in NL wink Desondanks heeft het weinig zin om het hier te melden, beste doe je eerst eens navraag bij A-Mac. Die moeten het tenslotte ook richting Drobo sturen toch?

#4 05-07-2011 08:28

riems

Nou je mag aannemen dat ik na 3 weken, na 4 weken en na 5 weken contact heb gehad met de A-Mac. Tuurlijk (...........), zij doen hun best maar kunnen de importeur kennelijk niet in beweging krijgen.
Posten: wellicht hebben anderen ervaringen die gedeeld kunnen worden waardoor uiteindelijk iets in beweging gezet wordt dat ik als sterveling niet voor elkaar krijg. N.m.m. is daar het posten / delen ook voor bedoeld.......
Het belang zit hem daarin dat de importeur zich kennelijk niet bewust is van het belang. 5 weken zonder backup kan echt niet. En ja, dat heb ik inmiddels wel opgelost, maar laat onverlet de lakse wijze van reageren.

#5 05-07-2011 09:55

Merkava
@ Vught

Heb je contact gehad met de importeur van Drobo in Nederland?

De waarheid verzin je niet.

#6 05-07-2011 10:48

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ook fijn dat je de service van LaCie gelijk even door de mangel haalt.

Zal ik dan maar even de gelegenheid te baat nemen om te melden dat de service van LaCie die ik tot op heden heb mogen onvangen buitengewoon correct was en dat er bij mij niet aan de lopende band harddisks uitvallen...

En mijn DroBo ben ik ook nog immer tevreden mee, ondanks de beperkingen.

In deze wereld van internet is het vaak nuttiger om op zoek te gaan naar een antwoord dan om te gaan zitten mekkeren over een bepaalde situatie.

Wat is er mis met de DroBo? Heb je contact opgenomen met DroBo USA? Welk type heb je? Welke problemen zijn/waren er?

Dát zijn dingen waar we je op een forum mee kunnen helpen.

En opmerkingen over importeurs die 'kennelijk' ergens iets over denken... ach, iedereen heeft zo'n buurman.

#7 05-07-2011 10:56

Merkava
@ Vught

Desk, volgens mij doelt riems vooral op het uitblijven van antwoorden van A-Mac en heeft hij het hier niet over de service die de importeur wel of niet levert.
Daarom vraag ik hem ook of hij al contact heeft gezocht met de Nederlandse importeur.

De waarheid verzin je niet.

#8 05-07-2011 19:48

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Dan moet de topicstarter zich melden tot A-Mac. Hier beklag doen werkt averechts en zorgt alleen maar voor meer frustratie. A-Mac is de partij die de reparatie geaccepteerd hebben en zij regelen maar met de importeur dat alles goed komt. Punt.

Overigens kan 5 weken zonder backup niet nee. 5 dagen ook niet. Maar dit is altijd de verantwoording van jezelf! Jij runt een zaak, jij zorgt dat je data beschermd wordt en jij zorgt er natuurlijk voor dat je beschikt over een dubbele backup voor het geval dat een van de systemen uitvalt. Dat jij nu zonder zit daar hebben de importeur en A-Mac uiteraard geen boodschap aan.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#9 11-07-2011 11:49

riems

Okay, als het me dan niet in dank afgenomen wordt mijn frustratie weer te geven zal ik daar in de toekomst rekening mee houden. Het leidt kennelijk (eigenlijk begrijpelijk) nergens toe.

Maarrrrrrrrrr......... goed bericht, zomaar ineens vandaag........
1 maand over de garantietermijn is voor Drobo geen reden kosten voor reparatie in rekening te brengen. Morgen kan ik hem ophalen. nul euri....
Dus...... op Drobo kun je kennelijk toch bouwen........

Overigens:
a) ja, ik heb contact met de A-mac in de tussentijd gehad.
b) nee, niet met de importeur (zou niet weten waar ik daarvoor moet zijn, los van het feit dat ik A-mac daarin niet wil passeren. Hun service is TOP).
c) backup-vervanging had ik al in voorzien voordat deze de geest gaf.
d) klopt, strikt genomen zal het de leverancier nooit boeien of je het apparaat nodig hebt.

Bedankt voor de aandacht en reacties, mensen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB