MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Raar audio probleem met EX-3

#1 27-06-2011 18:35

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Raar audio probleem met EX-3

Ik weet of iemand hier ervaring met een EX-3 maar ik leen deze wel eens van een goede vriend. Ik heb gisteren een raar probleem aan de hand gehad met het audio. Het leek wel of wat ik ook deed, er een automaat op het level stond. Het audio klinkt geknepen, als de persoon is uitgesproken komt het verkeerslawaai weer omhoog, typisch iets voor een automaat. Gebruikte microfoon was een Schoeps, input stond op mic +48v schakelaars achter stonden op ext en manuel. 

Ik heb het menu doorgebladerd en ik kan enkel een link voor de limiter vinden, maar die stond uit. Verder googlen levert wel wat op, namelijk een automatische limiter die in de camera zit die niet uitgeschakeld kan worden. Maar mijn onameniveau was slechts rond de -18 dus dan wil je niet dat er een limiter aan gaat.

Het enige wat ik kan bedenken dat deze limiter (belachelijk dat je deze niet uit kan zetten) direct op de input zit, nog voor de potmeter op de camera. Ik ben namelijk niet aan het input niveau gaan sleutelen, deze stond ergens op -63 DB ingesteld. Lijkt me niet zo een gekke waarde voor een microfoon, maar wellicht moet ik nog eens een test doen op een waarde van -35 DB om te kijken wat er dan gebeurd.

Al met al ben ik nu met deze opnames niet super happy met het geluid en dat terwijl de EX-3 toch wel bedoeld is om serieus te werken. Mocht iemand een goede tip hebben dan houd ik me aanbevolen.

Dank,
Ronald

Laatst bewerkt door digilux (28-06-2011 10:27)

• Forum
  •  » Video
  •  » Raar audio probleem met EX-3

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB