MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 07-06-2011 09:05

ocramarco
@ Overal en nergens
Website

Kogel is door de kerk: iCloud

Eindelijk weet men wat apple weer gaat veranderen aan het concept MobileMe. Mijn inziens is het vooral om nieuwe mensen te trekken want de informatie naar bestaande gebruikers is erg mager. Onderstaand mailtje vond ik in mijn inbox.

Dear MobileMe member,

We'd like to share some exciting news with you about iCloud — Apple’s upcoming cloud service, which stores your content and wirelessly pushes it to your devices. iCloud integrates seamlessly with your apps, so everything happens automatically. Available this fall, iCloud is free for iOS 5 and OS X Lion users.

What does this mean for you as a MobileMe member?

When you sign up for iCloud, you'll be able to keep your MobileMe email address and move your mail, contacts, calendars, and bookmarks to the new service.

Your MobileMe subscription will be automatically extended through June 30, 2012, at no additional charge. After that date, MobileMe will no longer be available.

When iCloud becomes available this fall, we will provide more details and instructions on how to make the move. In the meantime, we encourage you to learn more about iCloud.

Sincerely,

The MobileMe Team

Aan de fora te zien leverd het vooral vragen op bij bestaande klanten. Een grote vraag is voor mij wat blijft er functioneren onder Snow Leopard en iOS4?

Goed nieuws is dat mijn oude vertrouwde .Mac adres blijft functioneren smile

-- All the world's a stage; And all the men and women merely players -- Shakespeare

#2 09-06-2011 18:18

Drieluikje
@ Brabant

Re: Kogel is door de kerk: iCloud

Ik heb helemaal geen zin in iCloud. Ik heb begrepen dat je er wel aan moet want MM komt te vervallen. In mijn optiek gaat het ook onwijs veel onnodig dataverkeer via Internet opleveren.

Wacht maar tot het ezeltje zich strekt!
Gr. Turb.

#3 09-06-2011 20:09

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Als je al die iTunes en iPhone zooi niet gebruikt is het exact hetzelfde als mobileme, alleen is het e.e.a. technisch iets slimmer opgelost.

sterker,.. heb hier de ios5 beta draaien en 't zelfs de instellingen voor MM en iCloud zijn 't zelfde smile

#4 09-06-2011 21:11

Ralph
Website

..kunnen ze dat wel aan met hun "fantastische servers"?... Ik gebruik de gallery functie veel en heb gisteren
weer problemen gehad met het uploaden van 175 foto's. Om de paar beelden krijg ik een melding dat er ene probleem is..."unable to connect to the server..". je moet paar keer annuleer klikken om weer door te gaan en kan dus niet van je computer weg. Probleem wordt vaak op fora beschreven en er blijkt geen oplossing.

Erg jammer allemaal..het vroegere "Homepage" was veel stabieler en vrees nu voor meer problemen bij iCloud hoe mooi ik het qua idee ook vind

See the silence

#5 09-06-2011 22:23

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Ralph schreef:

..kunnen ze dat wel aan met hun "fantastische servers"?...

Mobile Me gebruikt niet het fantastische datacenter dat er voor iCloud klaar staat. Het grote probleem is alleen dat ze in europa helemaal niets hebben staan aan servers.

#6 09-06-2011 22:59

Ralph
Website

Dus gaat beter worden maar niet zo goed als aan de andere kant van de plas (?)
Hopen dat het goed genoeg is...

See the silence

#7 09-06-2011 23:03

Merkava
@ Vught

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Apple een deal heeft met Google voor rackspace hier in Europa?

De waarheid verzin je niet.

#8 09-06-2011 23:25

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Merkava schreef:

Zou het misschien zo kunnen zijn dat Apple een deal heeft met Google voor rackspace hier in Europa?

Lijkt me heel sterk, Apple heeft in de VS een aantal hele grote datacenters. Apple zal eerder hier een datacenter bouwen. En google lijkt me niet echt fijne partner vanuit concurrentie oogpunt gezien smile

#9 10-06-2011 08:48

Drieluikje
@ Brabant

Denk je dat de netwerk-structuren het hier wel aankunnen als er ineens een hoop mensen hiervan gebruik gaat maken? En dan doel ik met name op deze wijze van muziek en filmpjes streamen. Ik denk dat het helemaal vast gaat lopen. Sterker nog, ik denk dat andere gebruikers er ook last van gaan krijgen.

Gr. Turb.

#10 10-06-2011 09:38

speedy

#11 10-06-2011 10:01

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Drieluikje schreef:

Denk je dat de netwerk-structuren het hier wel aankunnen als er ineens een hoop mensen hiervan gebruik gaat maken? En dan doel ik met name op deze wijze van muziek en filmpjes streamen.

Nee, en let op,.. iCloud is geen streaming dienst he, 't is een syncing dienst! de boel wordt dus ook lokaal opgeslagen en dan is een langzamere verbinding minder erg.

#12 10-06-2011 10:20

Drieluikje
@ Brabant

Weet je toevallig ook al of daarmee de map "Public" van MM komt te vervallen?

Gr. Turb.

#13 10-06-2011 11:31

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Doet Dropbox niet net hetzelfde?

#14 10-06-2011 11:50

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

bartvdv schreef:

Doet Dropbox niet net hetzelfde?

Nee totaaaal niet, dropbox doet alleen maar bestanden.
iCloud en MM doen je adresboek, bookmarks, instellingen e.d.

#15 10-06-2011 14:33

3dGuy

Wat ik me afvraag is wat er met website's en gallery's gemaakt met iPhoto en Aperture.
Die kwamen in het verhaal over iCloud in de keynote niet voor!

#16 10-06-2011 14:34

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

en iWork.com? :-)

#17 10-06-2011 23:31

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

Ik ben sceptisch. iSync via MobileMe werkt prima, maar iDisk roept plaatsvervangende schaamte op.

Wat ik tot nu toe gelezen heb is dat iCloud eigenlijk MobileMe is, maar dan met minder diskspace en plus een soort van Spotify voor aangeschafte muziek.

Zien = geloven wat dat betreft. Tot die tijd ben ik erg aan Dropbox gehecht.

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#18 10-06-2011 23:44

3dGuy

@hsl; iWork.com is straks toch in iCloud geïntegreerd!
En als ik het goed begrijp kunnen andere "3e partij" software ontwikkelaars er voor hun programma's gebruik van kunnen gaan maken.  http://www.apple.com/icloud/features/documents.html

#19 11-06-2011 00:00

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

3dGuy schreef:

@hsl; iWork.com is straks toch in iCloud geïntegreerd!

Nee,.. iwork werkt met icloud, maar ze hebben het niet over iwork.com gehad. vraag me af wat ze daarmee gaan doen.

#20 11-06-2011 00:13

3dGuy

Oke wacht ik keek niet ver genoeg!
www.iwork.com is voor het uitwissel met anderen en iCloud voor de uitwisseling tussen je eigen apparaten. Of toch ook met anderen?

#21 11-06-2011 10:46

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

nee, volgens mij heb je gelijk.

#22 11-06-2011 11:22

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Eigenlijk is de belangrijkste reden voor mij om .Me te hebben het synchroniseren van mijn apparaten en settings. De iDisk is dusdanig traag en de galeries zo eenzijdig en iWeb zo rampzalig dat ik daar weinig plezier aan beleef. Dat het syncen gratis wordt is daarom alleen maar toe te juichen.

Voor de rest blijf ik (vooralsnog) Cloudapp en DropBox trouw.

#23 13-06-2011 22:10

3dGuy

Website mogelijkheid gaat er dus uit!
http://www.macfreak.nl/forums/topic/16/ … op-icloud/
En dat zullen veel mensen heel erg jammer vinden.
Of zijn er andere makkelijke alternatieven ?

#24 13-06-2011 22:55

Merkava
@ Vught

3dGuy schreef:

Of zijn er andere makkelijke alternatieven ?

Gewoon een simpel hostingpakketje nemen. iWeb biedt je de mogelijkheid om een website te uploaden via ftp.

De waarheid verzin je niet.

#25 14-06-2011 12:44

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Op de conferentie is gesproken over de mogelijkheden van de iCloud en niet met zoveel woorden over de toekomst van de andere diensten. De release is pas over een jaar dus je kunt er wel een paar slokjes gif op innemen dat er nog heel veel gaat veranderen en dat de webdiensten van .Me die niet expliciet in de presentatie genoemd zijn en waarvan nu iedereen roept dat ze dus gaan verdwijnen misschien wel gewoon overeind blijven.

Dat Steve Jobs de moeite neemt om zijn uitgekiende presentatie per mailtje te vervolgen met een verhelderend (zo niet amazing 'yep' lijkt me stug...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB