MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 07-02-2011 14:46

Albertus
@ Dokkum

Niet afdrukbare tekens zoeken en vervangen

Ik werk al geruime tijd met Word. Dat voldeed altijd redelijk - vooral als het om de uitwisselbaarheid van bestanden met Windows-gebruikers gaat.

Met de zaken die ik tik heb ik dikwijls zoeken en vervangen nodig. En dan gaat het niet om een of twee te vervangen items, maar vaak om honderden vervangingen in een keer en dat vele malen na elkaar. Dat zoeken en vervangen gaat op zich prima. Maar oh wee als ik vergeet na elke nieuwe zoek- en vervangactie even op te slaan: Word vliegt er uit. En daar word ik echt niet vrolijk van.

Nu heb ik bij wijze van proef Openoffice 3 in gebruik genomen. In eerste instantie leek het prima te gaan. Toen ik vorige week echter weer aan een rondje zoek- en vervangen toe was, werden ^p (regeleinde) en ^t (tab) afgewezen als zoekterm. En die spelen in mijn vervangingen een belangrijke rol.

Weet iemand of dat echt onmogelijk is in Openoffice, of is dit op een andere manier geïmplementeerd? Ik heb het niet kunnen vinden.

Laatst bewerkt door Albertus (07-02-2011 14:48)

#2 07-02-2011 15:51

Albertus
@ Dokkum

Re: Niet afdrukbare tekens zoeken en vervangen

Kreeg een mondelinge tip:

Op http://sites.google.com/site/computertip/openoffice staat een reeks tips over OpenOffice, waaronder eentje over het zoeken en vervangen van regeleindes.

Voor mij op dit moment voldoende, probleem derhalve opgelost...

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB