MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 27-01-2011 21:52

Wim Wenner
Pro

Retourtje Central Point kost 35 euro

Goed om te weten dat Central Point zakelijke klanten een fors bedrag in rekening brengt bij het retourneren van een bestelling. Een abusievelijk besteld, verkeerdtalig (Frans) pakketje software (waarde 190 euro) stuurde ik enige weken geleden in overleg retour, om vervolgens Engelstalige editie te bestellen. Voor terugzenden en opnieuw inchecken werd achteraf maar liefst 35 euro (aan fulfillmentkosten) in rekening gebracht, exclusief de prijs van (verzekerd) verzenden via TNT.  ‘Als zakelijke klant heeft u bijna geen rechten,’ aldus CP-medewerker. ‘U kunt beter als particulier bestellen. Aan retourzendingen zijn dan geen kosten verbonden.’ Die er aan toevoegde dat 35 euri nog reuze meeviel, omdat er bij een retourtje apparatuur zelfs wel tot tien procent van de aanschafprijs door  het verzendhuis in rekening wordt gebracht...

Goed om te weten. Uiteraard zijn aan retourzendingen kosten verbonden, maar bijna twintig procent in dit geval is wel andere uiterste. Alleraardigst dan om te zien hoe bijvoorbeeld bol.com voor het terugsturen van welk artikel ook geen cent in rekening brengt en zich evenmin afvraagt of ik bestelling zakelijk doe. En aan wie je bestellingen kosteloos mag retourneren via een antwoordnummer.

Vraag blijft of bedrijven  zich voortaan echt als 'particulier' moeten vermommen om dit soort kosten te voorkomen. Lijkt mij omgekeerde wereld.

#2 28-01-2011 00:12

Chuck
Ex-Crew

Re: Retourtje Central Point kost 35 euro

Je hebt helemaal gelijk.
Ik heb een bloedhekel aan IKEA maar als er dan toch iets is wat ze daar wel goed doen is het retourbeleid en afwikkeling van ontevreden klanten. Tot en met de gemaakte reiskosten.

#3 28-01-2011 14:32

dyn

Re: Retourtje Central Point kost 35 euro

Het probleem is dat je met bedrijven meer risico loopt dan met natuurpersonen. Als een bedrijf failliet wordt verklaard is de kans op je centen aanzienlijk kleiner dan wanneer een natuurpersoon failliet gaat. Daarom ligt de drempel voor bedrijven hoger dan voor consumenten. Het dilemma in deze zit 'm in de hoogte van die drempel. Ook bedrijven mogen met sommige zaken ook wel wat bescherming krijgen. Al is het maar om kosten als deze redelijk te houden.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB