MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 13-01-2011 14:07

Sjaakman

RSS reader app voor iPhone zelf te maken?

Is het mogelijk om zelf een app the maken voor de iPhone/iPad welke in staat is RSS feeds van je website weer te geven? Ik weet dat er al verschillende readers zijn, maar het zou leuk zijn als deze ons logo kan bevatten, dus een eigen app, puur voor ons nieuws.

Het is compleet nieuw voor me, dus alle tips zijn welkom. smile

inmiddels een website gevonden met sourcecode:
http://imthi.com/blog/programming/iphon … e-code.php

Zou zoiets bruikbaar zijn?

Laatst bewerkt door Sjaakman (13-01-2011 14:26)

#2 06-02-2011 13:37

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: RSS reader app voor iPhone zelf te maken?

Geen kennis van zaken hieromtrent maar toch: http://www.mupromo.com/deal/1422/7024/nimblekit

#3 08-02-2011 10:00

Sjaakman

Thanks, daar ga ik eens naar kijken (moet ik wel eerst een Apple met OS X 10.6.2 regelen... ik loop een beetje achter met mijn OS X 10.4.11 wink

#4 08-02-2011 11:08

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

misschien een beetje kort door de bocht, maar wat voor voordeel zou een app hebben boven een mobiele pagina waar alleen het nieuws op staan? Via je website kan je die heel makkelijk communiceren want je herkent toch iphone/ipad gebruikers.

Eigenlijk meer de vraag, zorg dat een dergelijke app relevant is voor klanten en dat ze er echt iets mee kunnen en zorg dat het meer dan een vinkje is van de marketing manager die iets met een iPhone app wil (niet dat dat persee nu zou is, maar dat zie je wel heel veel).

http://shaunmackey.com/articles/mobile/ … or-iphone/
Op bovenstaande link staan een aantal tips. En je kan slimme trucjes uithalen door mensen je website toe te laten voegen aan je homescreen. zal eens kijken of ik daar voorbeelden van kan vinden.

Voordeel van een website, makkelijk aan te passen, zelf in beheer en veeeeel goedkoper. En nog eens makkelijker toe te voegen voor gebruikers.

#5 11-02-2011 09:59

Sjaakman

Ik ben het deels met je eens, maar waarom denk je dat een mobiele pagina goedkoper is dan een app?

Het programma uit Deskman zijn link kost zo'n 75 dollar, een app maken die je RSS (die we al hebben) uitleest lijkt me niet echt complex, dus heel veel tijd zal daar niet in zitten.

Van webdesign heb ik te weinig verstand, dus dat zullen we moeten uitbesteden, om de huidige website aan te passen voor mobieljes lijkt me dan duurder...

De website is al in eigen beheer en makkelijk aan te passen.

#6 11-02-2011 11:34

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Sjaakman schreef:

Ik ben het deels met je eens, maar waarom denk je dat een mobiele pagina goedkoper is dan een app?

Omdat een mobiele website met een rss reader 1 uurtje werk kost.

Ik ben ook met nimblekit aan het klooien, maar 't is wel een stuk meer dan "even" je website erin gooien.
Je moet met hun speciale javascript libraries communiceren om dingen mooi voorelkaar te krijgen.

Je kan ook aan de huidige website 1 css file voor mobiel toevoegen en een stukje javascript (of php) die checked of iemand een iphone heeft en dan redirect naar de mobiele nieuwspagina.

Wat ik meer bedoel, hoeveel klanten denk je dat daadwerkelijk jouw nieuwsapp gaan downloaden en hoeveel mensen komen toevallig met hun iphone/ipad (of ander mobiel apparaat) op jullie site? Ik denk dat de 2e doelgroep een stuk groter is.

#7 11-02-2011 12:29

Sjaakman

Ow, ik had geen idee dat het zo simpel was met die website, ik zal het zo eens aan onze chef voorleggen. Mocht je nog een voorbeeld vinden dan ben ik wel benieuwd smile

Dat neemt niet weg dat ik nog steeds nieuwsgierig ben naar het maken van een app. Ik ben ook niet van mening dat enorm veel mensen hier gebruik van gaan maken, iig niet op dit moment, maar ik wil (ook in de toekomst) zoveel mogelijk mensen kunnen bereiken.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB