MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 18-10-2010 09:19

Albertus
@ Dokkum

Parallels: stopping state

Voor het testen van nieuwe software heb ik in Parallels 6 drie Windows-versies geïnstalleerd. Tot voor een paar dagen werkte alles prima.
Plotseling echter weigert de VM met Windows 7 af te sluiten. Ik heb Windows 7 op de Windowsmanier afgesloten, maar daarna blijft hij hangen in het zwarte scherm met de reuzengrote 'even geduld'-animatie (het tandwieltje).
In het menu Virtual Machine zijn alle opties uitgeschakeld, behalve de stop-functie. Daar staat echter al een vinkje voor. Klik ik nogmaals op die stop-opdracht, dan krijg ik de volgende mededeling:

Unable to complete the operation.
This operation cannot be completed because the virtual machine "Windows 7" is in the stopping state.

Ik kan nu helemaal niets meer. Resetten kan ook niet. Het is zelfs onmogelijk de VM langs de koninklijke weg te verwijderen (File: Remove). Rest waarschijnlijk alleen nog handmatig verwijderen in Finder en opnieuw installeren. Maar voor ik dat doe, leg ik hier toch nog maar even mijn vraag neer: 'weet iemand een andere oplossing?'

#2 18-10-2010 18:30

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Re: Parallels: stopping state

Ik ken het probleem/melding van Virtuozzo, geld denk ik dus ook voor Parallels Desktop*.
Edoch, er blijft een service hangen in de achtergrond van Windows. Voor Virtuozzo is dit ooit verholpen door een update te installeren van Virtuozzo zelf, dus allicht is het een probleem met een specifieke versie. Je kunt downgraden naar een andere versie als je die kunt vinden, of upgraden naar een nieuwere als die aanwezig is. (Welke versie heb je uberhaupt ?).

Mocht dit niet baten, dan moet je contact opnemen met Parallels support desk, alwaar je je serial bij de hand moet houden. Misschien dat je in Windows in het event log iets terug kan vinden over "failed to stop service" of iets wat daar bij in de buurt komt, en je die service kunt disablen. Maar goed, we zijn hier natuurlijk geen Windows help forum.

* = Parallels is een merk, Desktop is het product waar je op doelt gok ik. Of Workstation for Mac.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#3 19-10-2010 09:28

Albertus
@ Dokkum

Dank je voor je reactie.

Ja, ik heb Parallels Desktop (versie 6).
Ik weet niet zeker of ik je goed begrijp.
Virtuozzo - de boosdoener - is een programma voor Windows?

Upgraden of downgraden dus. Maar ja, ik kan niet in Windows komen vanwege die permanente stopping state. Dat wordt dan toch opnieuw installeren dus.

Maar je hebt gelijk, dit is geen Windows forum, dus zal ik elders mijn licht opsteken.

Maar niettemin: nogmaals bedankt.

#4 19-10-2010 11:22

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Virtuozzo is een ander product van Parallels.

Als je helemaal niet in Windows kunt komen, kun je dan ook niet in veilige modus opstarten ? (F8 ingedrukt houden tijdens het opstarten). Je zou aldaar bij de log bestanden kunnen onder configuratiescherm -> administratie (oid) -> event viewer.

Bij de support desk van Parallels kunnen ze je ook iets meer over dit issue vertellen dunkt me. En volgens mij hadden ze ooit zelfs een nederlands gratis nummer.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#5 19-10-2010 11:36

Albertus
@ Dokkum

Ik kan helemaal niet in Windows komen.
Windows is al een eeuwigheid bezig te stoppen, maar rondt dat stoppen niet af (het blijft uren zo doorgaan).
Sluiten van het venster o.i.d. helpt ook niets.

Op het forum van Parallels vond ik niets met Virtuozzo als zoekwoord.
Ik zal de helpdesk van Paralllels nu rechtstreeks aanschrijven.

Nogmaals bedankt.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB