MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 04-10-2010 17:19

joeri hendriks
Website

gps app IPhone op afstand aflezen

Hallo iedereen,

Op het moment ben ik aan het trainen voor mijn eerste marathon. smile
De afstanden die ik afleg registreer ik met nike+ gps
http://itunes.apple.com/nl/app/nike-gps … 71637?mt=8

Ik ga de marathon op terschelling lopen (7 nov)  mijn vrouw kan helaas niet mee om te ondersteunen/aanmoedigen.

Is het ook mogelijk dat ze op de mac thuis live ziet waar ik loop op Terschelling?

Dat de gps app gelinkt wordt met de mac thuis. Weet iemand of dat mogelijk is en hoe je dat dan moet doen?

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is zo.

alvast bedankt

#2 04-10-2010 18:35

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: gps app IPhone op afstand aflezen

Het simpelste lijkt me om het met 'found my iphone' van .me te doen of met een ander appje zoals iHound dat bedacht is om je gestolen telefoon op te sporen. Moet je alleen wel overal tijdens het lopen bereik hebben. En ik denk dat je het niet de hele marathon uit kunt zingen met de accu...

Ook zijn er appjes die je kunnen (laten) volgen maar daar heb ik geen ervaring mee. (GPS-tracking bijvoorbeeld)

#3 23-10-2010 13:15

joeri hendriks
Website

Heb een duurloop van 33 kilometer gedaan met gps van nike. Accu bijna leeg. Kan de marathon dus niet lopen met gps aan dat houd de iphone niet vol. Helaas.  crying

#4 23-10-2010 15:31

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Dan zou je een Mophie Juice Pack Air moeten kopen, dan houdt de iPhone dat wel vol.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#5 23-10-2010 16:50

joeri hendriks
Website

Mophie Juice Pack Air das een goed idee. wel weer 80 euro. nog maar even nadenken. bedankt mac beer

#6 24-10-2010 23:16

EagerBob
Pro
@ 020
Website

hardlopen met een iPhone is een leuke gimmick, maar voor het serieuzere werk eigenlijk ongeschikt. Zie de topics hierover op de hardloopsites/fora.
Je moet er toch niet aan denken dat je een iPhone en ook nog eens een batterypack moet meeslepen? En waar laat je dat ding en hoe ga je er op kikken tijdens het lopen? Koop gewoon een sporthorloge met hartslagmeter en GPS of footpod. Dan heb je geen last van wegvallende verbinding of tekort schietende batterijduur. De batterij van de Garmin XT310 gaat 20 uur mee, dat moet voldoende zijn. Ik loop zelf met een footpod (Garmin FR60) waarvan de batterij van het horloge 1 jaar meegaat en van de footpod en de HRM 3 jaar. Omdoen, knopje indrukken en gaan.

Wel stoer dat je als eerste marathon de Berenloop gaat doen. Ik neem toch aan dat je weet dat deze veel zwaarder is dan een gewone marathon?

[edit] oh ja, nog wat, op een groot gedeelte van Terschelling heb je met om het even welke mobiele telefoon al GEEN bereik. Met een iPhone al helemaal niet.

Laatst bewerkt door EagerBob (24-10-2010 23:37)

#7 25-10-2010 07:58

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

EagerBob schreef:

[edit] oh ja, nog wat, op een groot gedeelte van Terschelling heb je met om het even welke mobiele telefoon al GEEN bereik. Met een iPhone al helemaal niet.

Voor de GPS maakt dat niets uit natuurlijk, maar idd rondlopen met een iPhone en batterypack op je arm lijkt me niet heel verstandig tongue

#8 25-10-2010 08:23

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Niet dat het het antwoord is op deze vraag, maar ik kwam net deze post van EveryTrail tegen. En dat was precies wat je in gedachten had, helaas nog niet op de iPhone app maar wel op de Android. Maar alle bovenstaande beperkingen en bezwaren blijven natuurlijk van toepassing...

#10 25-10-2010 21:15

joeri hendriks
Website

@eagerbob zo'n footpod heeft nike+ ook, is alleen minder nauwkeurig dan de gps app. scheelt niet veel maar toch, ga hem nog wel even ijken. ga wel met de ipod lopen, sensor in de schoen muziek aan de broek. moet je wel zeggen dat ik weinig last heb van de iphone aan mijn arm.
op de dag van de marathon ben ik 16 weken aan het trainen geweest, voor deze marathon, ik hoop dat ik dan klaar ben. mijn gevoel zegt van wel. komt wel goed!
heb vandaag de gels voor de marathon gekocht, ik ben er klaar voor.

ninja

#11 11-11-2010 21:22

EagerBob
Pro
@ 020
Website

en, hoe is het gegaan?

#12 05-11-2011 21:51

Roesch
@ Amsterdam