MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 15-09-2010 16:31

Mac-007
@ Zwijndrecht
Website

KPN Experiabox + Time Capsule

Beste iedereen

Ik krijg mijn 'Terug naar mijn Mac' niet aan de praat. De set-up is als volgt: De Thomson 780i WL is aangesloten op het ADSL signaal. Aan de Thomson hangt een Time Capsule 1 G. Ik heb UPnP aangezet op de Thomson (onder de Toolbox) maar ik krijg onder de instellingen van MobileMe nog steeds de melding dat Terug naar mijn Mac niet goed werkt omdat het netwerk mogelijk meerdere apparaten bevat die NAT bieden. Ik dien NAT op één van de apparaten uit te schakelen. Tot zover kom ik. Ik heb gezocht in diverse fora maar ben er tot op heden nog niet uitgekomen. Is er iemand die mij kan helpen of die een zelfde, maar dan werkende set-up heeft?

Overigens staat mijn Time Capsule in brugmodes!

Groet,

Merlijn

#2 16-09-2010 21:51

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: KPN Experiabox + Time Capsule

je moet zorgen dat al het verkeer standaard van de thomson naar de timecapsule gaat (of precies de back to my mac poorten forwarden) maar de default server (of DMZ) optie is een stuk makkelijker.

Het enige nadeel is dat de thomson met dit port forwarding instellingen heel erg vervelend is.

#3 17-09-2010 14:18

Mac-007
@ Zwijndrecht
Website

Ik ben zover dat ik de TC heb aangemeld op mijn Thomson en ook de juiste poort heb geforward (poort TCP 443). Theoretisch gezien zou hij het nu moeten doen.
Toch blijft de melding dat de NAT uitgeschakeld moet worden, maar deze kan ik nergens vinden op de Thomson.

Misschien iemand een idee?

Groet,

Merlijn

#4 17-09-2010 18:23

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Staat de timecapsule in bridge modus?

Dan gebruik je namelijk gewoon de DHCP van de Thomson, zo heb ik het hier ook draaien (alleen met een ander merk modem)

2x nat is altijd onhandig, vandaar dat je die op een van de apparaten moet uitzetten (en dit kan niet op een thomson)

#5 17-09-2010 20:37

sexybiggetje
Beheerder
@ Drachten
Website

Heeft de thomson 780i wl wel dmz of default server support ? Meende me te herinneren van niet.

Ik doe de engelse versie voor je:

- Open Airport Utility
- Selecteer de Time Capsule
- Kies Internet
- Kies Connect Using: Ethernet
- Kies Connection Sharing: Off (Bridge Mode) <-- waar hsl op doelt.
- Onder het tabbladje TCP/IP kun je vrij kiezen tussen Configure IPv4: DHCP en Manually, laten we even van Manually uitgaan i.v.m. portforwarding. Ik ga uit dat je manueel het volgende adres krijgt, pas dus aan waar nodig: 192.168.1.2 .

Op de thomson voor port forwarding de volgende  poorten (Game & Application Sharing heet dat geloof ik op die krengen):
- TCP 443 naar 192.168.1.2, ssl
- UDP 443 naar 192.168.1.2, ssl
- UDP 4500 naar 192.168.1.2, ipsec

Volgens mij word hij niet gebruikt, maar als alles faalt kun je TCP 4500 naar 192.168.1.2, ipsec nog even toevoegen.

Op de thomson de volgende settings nog voor de grap:
- G&A Sharing -> Use PnP: aanvinken
- G&A Sharing -> Extended Security: uitvinken
- Firewall op standaard instellen
- Intrusion Detection mag ook aanblijven

Volgens mij zou alles nu moeten werken.

Sexybiggetje.nl :: cc-licensed by sexybiggetje.nl

Spreekt alleen wanneer ge iets te melden heeft.

#6 04-11-2010 20:18

Mac-007
@ Zwijndrecht
Website

Hey sexybiggetje,

Dank voor je uitgebreide omschrijving en excuses voor de late reactie (vakantie en drukte). Helaas kan ik bij portforwardingen geen IP adres invoeren en het geheel werkt nog niet. Helaas willen (of kunnen) KPN en Apple mij hierbij niet helpen.

Ben ondertussen aan het kijken of er een andere modem geschikt is voor bellen + internet van KPN en moeiteloos kan communiceren met mn Time Capsule.

Ik houd jullie op de hoogte.

Groet,

Merlijn

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB