MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 19-04-2010 12:25

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

bedrijven pagina lonend?

Er belde weer eens iemand: Bedrijvenpagina[punt]nl
Zo'n 250 euro / jaar, indien geen 10 nieuwe klanten per jaar, tweede jaar gratis.
Vermelding met gegevens (telefoon, website) en een korte tekst. Een directe link naar mijn site, zonder de vaak voorkomende tussenpagina. Vast contact met hun medewerker (die volgende week terugbelt).

Heeft iemand ervaring? Eén nieuwe klant (en ze zijn heel welkom..) maakt het al interessant natuurlijk. De vraag is of deze speler een belangrijke/grote toegangpoort is voor zoekenden...
Groet,
Jos

alles van waarde is weerloos

#2 19-04-2010 12:35

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Re: bedrijven pagina lonend?

Als ze je niet gebeld hadden, had je dan ooit zelf contact opgenomen om je adres ergens op een site te laten plaatsen voor € 250,-?

Dat dacht ik al...

#3 19-04-2010 13:58

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

Hé deskman,
Als ik indertijd niet naar die ene klant belde, was het nu mijn klant niet ...
Of de vermelding 250 euro waard is probeer ik te achterhalen.
Zonder positieve verhalen ga ik er ook niet op in.
Groet,
Jos

#4 19-04-2010 14:29

trabant
@ Luilekkerland

Soms google ik naar een bedrijf om de openingstijden te vinden. Het gezochte bedrijf ken ik dan dus al. Dat is doorgaans ook de enige gelegenheid dat ik op zo'n lijst van een van die vele bedrijvenindexeerders stuit, en ik vind er nooit wat ik zoek.
Sowieso verdient het zowel voor particulieren als bedrijven aanbeveling eerst zekerheid te hebben over hoe je een overeenkomst waar je de betalende partij bent beëindigt alvorens je het ondertekent.

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#5 19-04-2010 14:40

Justhan
@ Amsterdam

Och, daar heb ik deze week nog de rekening van door de shredder gehaald. whistling
Is zo'n bedrijf dat een rekening stuurt, waarop met piepkleine lettertjes ergens staat te lezen dat het om een aanbieding gaat. Je hoeft alleen maar de rekening te betalen om het aanbod aan te nemen.
Aangezien ik zelf wel kan bepalen waar en bij wie ik wil adverteren, had ik dit dus niet nodig. Daarnaast was sowieso het telefoonnummer verkeerd en was de rekening dubbel geprint, waardoor ik het idee kreeg van dat een bezoek aan de oogarts voor mij zinniger was, dan het ingaan op hun "aanbieding". Ja, ik kan m'n geld maar een keer uitgeven!tongue

Life is to short, to eat crap
(Jamie Oliver)

#6 19-04-2010 16:12

Chuck
Ex-Crew

250 EURO? Daar kun je zelf natuurlijk best lang voor bellen met een vaste telefoonlijn... whistling

#7 19-04-2010 16:43

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Klanten bellen is wél zinnig. Dat vroeg ik me ook niet af.

Ik vroeg me af of je zelf de bedrijvengids zou hebben gebeld om te vragen of je daarin opgenomen zou kunnen worden.

Ik heb een jaar of 7 bij een bedrijf gewerkt dat zeer interessant was om dergelijke aanbiedingen te doen.

Heb je wel eens nagedacht over wat ze nou voorstellen? Je mag voor 250 euro op de lijst en als je er geen werk uit haalt (1, 10 of 100 klanten is om het even) dan mag je er nóg een jaar op voor diezelfde € 250,-. Dat is een sigaar uit eigen doos waarbij ze de doos pas volgend jaar geven.

#8 19-04-2010 17:02

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

deskman schreef:

Heb je wel eens nagedacht over wat ze nou voorstellen? Je mag voor 250 euro op de lijst en als je er geen werk uit haalt (1, 10 of 100 klanten is om het even) dan mag je er nóg een jaar op voor diezelfde € 250,-. Dat is een sigaar uit eigen doos waarbij ze de doos pas volgend jaar geven.

Daar ben ik het zeker mee eens: dat is wat ze doen! Maar met een aantal goeie, nieuwe klanten erbij maal ik daar niet om na 2 jaar. Zonder of met te weinig klanten is het zuur/duur geld.
Ik blijf dus benieuwd naar ervaringen  van collega's die het geprobeerd hebben en dus weten of het werkt.. Maar ze hebben het of te druk wink of ze zijn er niet. wassat . gr

#9 19-04-2010 17:13

Chuck
Ex-Crew

In ons 6e jaar als zelfstandige ondernemers hebben we geleerd dat we bijna zonder uitzondering alleen maar nieuwe klanten binnenhalen uit bestaande klanten/contacten. De afgelopen maanden krijg ik zelfs het idee dat sommige klanten hun enthousiasme naar ons belonen met tips voor nieuwe klanten.

Ik geloof dus helemaal niet in dit soort bedrijvenpagina dingen. Als de GoudenGids belt roepen we dus vrolijk dat we van het bedrag dat ze voor een advertentie vragen liever gezellig naar de Chinees gaan.

#10 19-04-2010 17:53

Chuck's wife
@ Gorinchem
Website

Ik kan erg slecht tegen zulke bedrijven. Het kost me vrij veel zelfbeheersing om niet gelijk op te hangen.
De 3 letters NEE zijn vaak maar moeilijk te begrijpen. Ik heb nog nooit van mijn leven op een dergelijke website gezocht naar bedrijven, sterker nog, volgens mij kijkt alleen de concurrent van die site erop om jou vervolgens weer lastig te vallen met de volgende non-aanbieding.

#11 19-04-2010 17:54

Yachtbrochure
@ France
Website

B-T-B weinig interessant, B-T-C alleen interessant voor een aantal niches.

Maar dan eerder idd de telefoongids, de goudengids of een speciale niche directory.

Voorbeeld van de laatste categiry is bijvoorbeeld een goed scorende directory voor alles m.b.t. trouwerijen. Dat soort websites wordt goed gebruikt door particulieren.

En denk zelf eens na als je een keer een loodgieter nodig hebt waar je die vindt.

Conclusie, zou je jezelf zoeken in de aangeboden bedrijvengids of zoek je op een andere manier ......

Je kan je advertentiegeld maar 1 x uitgeven en vaak is het beter om een specifieke actie te doen ;-)

KISS - Keep It Simple, Stupid

#12 20-04-2010 07:52

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Misschien helpt het dan om je te zeggen dat ik er in vermeld sta, nog nooit van ze gehoord heb en nog nooit iemand van ze aan de lijn heb gehad. Laat staan dat ik er voor betaald heb...

Ik heb er overigens ook geen klanten uit gehaald, en al helemaal geen 10 stuks.

Chucknance staat er dan weer niet in (daar zal Miss Chuck dan wel voor gezorgd hebben) toch staan er wel 71 vormgevers in Gorinchem aanbevolen. Maar geen enkel reclamebureau. Dat geeft denk ik wel weer hoe 'goed' de lijst is.

#13 20-04-2010 09:05

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

Hé Chucknance & wife, Deskman, e.a.
Ik ontvlam meestal bij "goedemmmmmmmm....iddag meneer Roodvos" Tja, deze deed het nèt wat anders.
Ik dacht: toch even polsen op MM, maarruuh, nee dus.
Zeker niet toen ik, naast jullie warrige zoekresultaten, ook nog zag dat mijn naam te vinden is via Limburg ipv Noord-Brabant. En dat ligt nou net gevoelig hier rondom Boxmeer tongue En natuurlijk gewoon fout.
Bedankt voor het meezoeken en commentaar! groet, Jos

Laatst bewerkt door roodhuid (20-04-2010 09:07)

#14 20-04-2010 09:54

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Het gaat er niet om hoe goed/correct een pagina is, Maar hoeveel potentiële
klanten er gebruik van maken.

Ik zou vragen naar bezoekersaantallen en naar de profielen van de bezoekers,
aan de hand daarvan zou jij moeten kunnen bepalen of je er wat aan hebt.

Als iets niet goed is wil het niet zeggen dat weinig mensen het gebruiken,
kijk naar windows of naar de telegraaf ;-)

#15 20-04-2010 15:24

fritsdebeer.com
Pro
@ Alkmaar
Website

Al dat soort "reclame" is toch redelijk kansloos????!!!!?
Heel ouderwets vooral. Ik geloof het niet meer zo.

Je spendeert (te) veel geld aan misschien een kans op iemand binnen te halen voor een gesprek die daarna toch weer afhaakt omdat .......(bedenk 19380 redenen)

Zorg voor een goede database van je eigen klanten. Bel ze af en toe eens op. Drink eens koffie daar (After sales) Zorg voor een goede naam en "als de gouden gids belt"...
Zoek een goed restaurant om lekker te gaan eten ipv de chinees:) zoals Chuck beweerd  :-)

Laatst bewerkt door fritsdebeer.com (20-04-2010 15:27)

Frits de Beer / Hollandse Hoogte

#16 20-04-2010 16:03

EagerBob
Pro
@ 020
Website

roodhuid schreef:

De vraag is of deze speler een belangrijke/grote toegangpoort is voor zoekenden...

meeste van dit soort portals bieden je weinig wat je zelf ook niet kunt bereiken met een nette website.
Maar toch, het kan het goed zijn dat het wel een goede deal is, al weet je dat nooit van te voren.

Een klant van mij, winkelier, heeft een vermelding bij AmsterdamOnline. Dit kost hem dacht ik 149 EYPO per jaar, maar levert hem een hoop traffic op. Eind vorig jaar was dat meer dan 300 bezoekers per maand. Deze bezoekers bleven gemiddeld 1:36 op de site, en bekeken 5,65 pagina per bezoek. De bezoekers die gericht zochten op wat hij verkoopt "verlichting" of op een merk wat hij verkoopt blijven meer dan twee keer zo lang op de site en bekijken meer dan 8 pagina's per bezoek.

Verder heeft hij een hoop backlinks naar zijn site (750) waarvan het grootste gedeelte afkomstig is van amsterdamonline. Hij is dan ook uitstekend vindbaar in Google en heeft een Pagerank van 3, wat voor het formaat winkel en site uitstekend is. Al met al denk ik dat het die €149 meer dan waard is, iets wat ik nooit had kunnen voorspellen als hij mij gevraagd had of het een goed idee was om een vermelding daar te kopen.

Laatst bewerkt door EagerBob (20-04-2010 16:07)

#17 20-04-2010 16:20

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Traffic okee, maar hoeveel van die bezoekers nemen wat bij hem af? Ik krijg per maand heel wat bezoekers van illustratoren.startpagina.nl maar nog niemand die daadwerkelijk iets afnam. Vraag ik mij af waarom die bezoekers allemaal afhaken. Wellicht zit daar mijn doelgroep niet. Dus veel 'traffic' is niet zaligmakend.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#18 20-04-2010 17:49

EagerBob
Pro
@ 020
Website

MacBeer schreef:

Traffic okee, maar hoeveel van die bezoekers nemen wat bij hem af?

Dat zal je nooit weten, maar dat geldt ook voor andere manieren van adverteren.
Zoals Henry Ford zei: "De helft van het geld wat ik aan advertenties uitgeef is weggegooid geld, helaas weet ik niet welke helft."

MacBeer schreef:

Ik krijg per maand heel wat bezoekers van illustratoren.startpagina.nl maar nog niemand die daadwerkelijk iets afnam. Vraag ik mij af waarom die bezoekers allemaal afhaken. Wellicht zit daar mijn doelgroep niet.

Het ligt er ook maar aan wat je doet, er is er nogal een verschil tussen het bekijken van een site van een illustrator en het bezoeken van een site van een lampenwinkelier. Mijn vriendin kijkt ook wel eens naar illustratoren sites/portfolios maar heeft nog nooit een illustrator ingehuurd, al is het alleen maar omdat ze zelf illustrator is.

Voor een winkelier ligt dat anders, het bezoek komt met een duidelijk doel, is actief en gericht op zoek en komt ook nog eens uit de buurt van de winkel. Of je dan uiteindelijk wat verkoopt ligt verder helemaal aan jezelf, maar de mensen weten tenminste wat je verkoopt, wat je doet en waar je zit.

En, niet geschoten is altijd mis.

#19 24-04-2010 16:40

mackerjack

het meest irritante vond ik nog dat de verkoper mij 10 nieuwe klanten 'garandeerde'. op mijn vraag als dit niet lukte 'kreeg' ik dus een tweede jaar gratis. als het iets was als: 'het geld teruggestort' dan had ik het wel garantie willen noemen. nu is het gewoon twee jaar abonnement in een keer verkopen.
op mijn weigering werd nog gevraagd: 'o, u wilt niet 10 nieuwe klanten??!!' het duurde een heel tijdje voor ik van het lachen bekomen was. dus toch wel een positief slot.
:-)

#20 24-04-2010 20:50

roodhuid
Pro
@ Boxmeer
Website

@ mackerjack: Hij van de 10 klanten gaat maandag terugbellen, hoop ik toch. tongue

Het voorval schudt wel aan me en wijst me weer op het belang van werving. Bekender worden in mijn regio, o.a. via mijn huidige klanten, staat bovenaan mijn agenda. Mede door jullie nuchtere reacties.

Groet,
Jos

#21 24-04-2010 21:00

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

EagerBob schreef:

MacBeer schreef:

Traffic okee, maar hoeveel van die bezoekers nemen wat bij hem af?

Dat zal je nooit weten

Tuurlijk wel, je kan gewoon conversies meten.

Bij online adverteren, op welke manier dan ook heb twee knoppen om aan te draaien, traffic en conversie.
Je hebt ze beide nodig. Tuurlijk kan je wachten tot mensen je website toevallig vinden, maar die kans is niet heel groot. traffic kan gratis (SEO), maar betaald traffic kan heel gunstig zijn omdat je dan midden in je doelgroep kan gaan zitten.

Dus voor al dit soort sites, hoe kansloos ze ook lijken, vraag cijfers en profielen van hun bezoekers. en als je het vertrouwd, probeer het dan gewoon. Zonder het te proberen weet je dit soort dingen nooit. kijk naar de resultaten op bepaal op basis daarvan of je het blijft doen.

Tuurlijk moet je wel kijken of een dergelijke site bij je "imago" past, en daar gaat 't vaak mis. :-)

#22 24-04-2010 22:30

EagerBob
Pro
@ 020
Website

HSL schreef:

Tuurlijk wel, je kan gewoon conversies meten.

Ja, als je een online winkel hebt wel.
Bij een fysieke winkel wordt het lastiger wink

#23 24-04-2010 22:34

EagerBob
Pro
@ 020
Website

@Roodhuid:
Nog even over die telefonische verkoper, die 10 klanten "garandeert": Als hij zo zeker weet dat je tien klanten erbij krijgt dan is er voor hem weinig risico aan om de deal om te draaien: Eerste jaar gratis, bij tien klanten erbij ga je voor het tweede jaar met hem in zee voor 250 EYPO.
Win-win situatie zullen we maar zeggen woot

Laatst bewerkt door EagerBob (24-04-2010 22:34)

#24 24-04-2010 22:40

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

EagerBob schreef:

Bij een fysieke winkel wordt het lastiger wink

Dan zet je je meetpixel op de contactpagina,… ja, het klopt dan niet 100%, maar je hebt wel iets van een beeld.

#25 24-04-2010 23:03

EagerBob
Pro
@ 020
Website

HSL schreef:

Dan zet je je meetpixel op de contactpagina,

contactpagina? Als ik op de website van de Aldi of de Wibra iets zie wat ik zou willen hebben loop ik er naar toe, dan ga ik toch niet naar de contactpagina?

@roodhuid: zit net een lang interviewte lezen met Jan Dijkgraaf, eindbaas van HP/de tijd. Daarin zegt hij over mensen die hem benaderen met internet "aanbiedingen":

Je wilt ook niet weten hoe veel internetplannetjes we binnenkrijgen. En allemaal beloven ze je gouden bergen. Ik zeg meestal tegen die plannenmakers: OK, het mag mij geen cent investering kosten, en jij mag het dubbele verdienen van wat je zelf had bedacht. Ofwel: Doe maar, maar we gaan pas afrekenen als het voor ons allemaal geld oplevert. En dan haken ze allemaal af. En waarom? Omdat ze uiteraard zelf ook niet geloven in hun verhaal. DUS was het een lulverhaal, heel simpel.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB