MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Hoe afkijkmonitor aansluiten op Macbook Pro?

#1 22-03-2010 17:23

kdewi
Website

Hoe afkijkmonitor aansluiten op Macbook Pro?

Een vriend van mij die in het PC-kamp zit en professioneel video monteert met Edius, heeft voor een belangrijke opdracht voor één van zijn belangrijkste klanten moeten investeren in een Macbook Pro met FCP7 (om specifieke QT-bestanden te kunnen draaien). Nu vraagt hij mij wat er nodig is om die laptop te kunnen aansluiten op een videomonitor (afkijkmonitor).

#2 22-03-2010 17:46

Martiniman
@ Tikibad

Re: Hoe afkijkmonitor aansluiten op Macbook Pro?

Wat voor aansluiting heeft die monitor?

#3 31-03-2010 18:24

Toybot
@ Utrecht
Website

Het hangt een beetje af van het video formaat waarin je gaat werken en wat je verwacht van de weergave. In de ideale situatie zou je je video afpelen via een decklink kaart (alleen Mac Pro) en dan via een tape deck of direct naar de referentie monitor. Wat ook nog mogelijk is is previewen over Firewire naar de camera/tape deck (volgens mij werkt dit alleen bij SD/HDV materiaal). De meeste eenvoudige optie is de mini-display port gebruiken met een mini-display port naar DVI te gebruiken en dan bijvoorbeeld van DVI naar HDMI.

Een andere oplossing is het aanschaffen van een IO-Express en deze aan te sluiten via pci-express, tenminste als je een 17" mbp hebt want de 15" heeft geen pci-express meer.

Laatst bewerkt door Toybot (31-03-2010 18:32)

#4 02-05-2010 22:48

tsjerk@home.nl
@ sneek
Website

http://www.grassvalley.com/products/advc110

is een hele simpele en goedkope  oplossing om een externe tv of lcd aan je mac of pc laptop te hangen.
Het werkt via firewire en hele domme tulpstekkertjes....but hey.. it does the job! innocent

groeten Tsjerk

100% satisfaction guaranteed

• Forum
  •  » Video
  •  » Hoe afkijkmonitor aansluiten op Macbook Pro?

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB