MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Hoe doe ik dit in After Effects

#1 10-03-2010 20:52

sturb
@ Roermond
Website

Hoe doe ik dit in After Effects

ik heb in mijn 'project'-pane twee filmpjes staan, avi's. Vanuit twee standpunten filmen ze elkaar. Die wil ik samenvoegen tot 1 film met het geluid van 1 van de twee filmpjes.

Als ik een nieuwe compositie toevoeg en daarin de twee filmpjes sleep, dan staat in de laag wel een wave onder audio>waveform maar als ik het filmpje render, dan zit er geen geluid bij. Bij de preview -spatiebalk- zit ook geen geluid.

Hoe kan ik ervoor zorgen dat er geluid meekomt?

Ik sleep trouwens de filmpjes gewoon in de compositie (mocht dat er toe doen).
ZOals je merkt, ik ben een complete n00b met AE smile

#2 12-03-2010 10:00

sturb
@ Roermond
Website

Re: Hoe doe ik dit in After Effects

Niemand die weet wat ik fout doe?

#3 12-03-2010 10:03

snowjunk
@ Gork, ZH
Website

Ik ben ook AE gaan leren on the job.. na twee dagen zoeken (eer- & gisteren) had ik ook geen geluid.

Probeer eens te renderen met '0' (nul), dan heb je een ram-preview en had ik wel geluid... geluid bij het scrubben lukte mij ook (jammer genoeg) niet.

hoop dat dit helpt!

#4 12-03-2010 10:13

vicberger
@ Mechelen, B
Website

snowjunk schreef:

Probeer eens te renderen met '0' (nul), dan heb je een ram-preview en had ik wel geluid... geluid bij het scrubben lukte mij ook (jammer genoeg) niet.

Inderdaad de 0 gebruiken voor de preview. Tijdens het scrubben moet je command ingedrukt houden. Als je command ingedrukt houdt terwijl je de tijdsindicator op dezelfde plaats vasthoudt, dan krijg je een loop in 't geluid van ongeveer een secconde.

Wanneer je 't filmpje exporteert en je voegt het toe aan de render queue, dan moet je in de output module normaal ook de audio output nog aanvinken. Standaard staat alleen video output aangevinkt.

Succes!

#5 24-03-2010 23:28

Mac Daddy
@ Mokum
Website

Als beginnende After Effects gebruiker zijn deze 10 tutorials een ideale start om After Effects te leren kennen.

En inderdaad. Om te scrubben met audio moet je de command toets ingedrukt houden. En in de render queu zal je Audio apart moeten aanvinken.

En dan je eerste vraag. Je hebt 2 video files, beide met audio? Zodra je de videofiles in de tijdlijn sleept, zal je bij beide een oogje voor de laag zien en een luidsprekertje. Dat luidsprekertje kan je uit en aanzetten. Je kan ook 1 van de 2 video's dubbel erin zetten en alleen de audio daarvan aanzetten. Dan kan je tussen de 2 filmpjes gewoon switchen.

Ik hoop dat het zo een beetje duidelijk is.wink

www.paaj.nl | Clients from hell

"The death of a designer's career starts when he thinks work from three months ago looks good." - Dustin Curtis

#6 25-03-2010 14:26

sturb
@ Roermond
Website

Het is inderdaad gelukt!
Even wat nieuwe dingen aanleren zoals scrubben met de cmd toets.. en dergelijke.

Renderen met audio was inderdaad even zoeken, maar uiteindelijk gevonden!

• Forum
  •  » Video
  •  » Hoe doe ik dit in After Effects

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB