MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

• Forum
  •  » Video
  •  » Final Cut loopt vast bij exporteren naar FLV

#1 03-03-2010 14:23

Minc
@ Nijmegen

Final Cut loopt vast bij exporteren naar FLV

Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met het exporteren naar een Flash video (FLV).
Op kanaal V2 heb ik een video met een man voor een green screen die met een filter vrijstaand gemaakt is (beide ongerenderd/gerenderd geprobeerd). Op A3+A4 staat audio.

Ik doe dan het volgende...
export->using quicktime conversion->then I select FLV->I go to options->

- profiles- custom
- video- codec:on2 VP6,enable 'encode alpha channel',enable 'deinterlace', quality 'high'
- audio- enable 'mp3'

dan druk ik op OK en dan SAVE.
Ik zie de tijdbalk op 0% springen en FINAL CUT Pro loopt vast shouting.

Wat doe ik verkeerd? Is het een workflow probleem (CS3 of CS4)?
Ik weet het niet...

Kan iemand mij helpen?

#2 04-03-2010 08:54

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Re: Final Cut loopt vast bij exporteren naar FLV

Misschien kan het werken, rechtstreek exporteren maar ik doe het nooit zo. Maak gewoon een quiktime export uit FCP, importeer de mov in een extern programma zoals de adobe flash encoder om de flv uit te renderen.

Succes,

Ronald

#3 04-03-2010 09:11

Minc
@ Nijmegen

Als je de film eerst naar Quicktime-movie exporteerd dan krijg je een zwarte achtergrond. Het blijft dan geen losse laag. Ik heb het ook al eens geprobeerd als Animation+ maar dat werkt ook niet. Volgens mij is FLV de enige manier om het als losse laag te exporteren. toch?

#4 05-03-2010 09:41

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Ah ik zie je probleem. Ik denk dat je hier echt wel een probleem gaat ervaren, ik denk niet dat dit gaat werken. Wat mogelijk kan werken is hem quiktime met alpha exporteren (ik denk dat dit kan in fcp, anders via motion) en deze quiktime in premiere of after effects CS4 (misschien werkt het ook met CS3) en daar dan exporteren in flv.

Flv en video zoals gebruikt in programma's als FCP of Avid willen nog niet erg lekker met elkaar praten qua dit soort zaken. Adobe heeft dit opgelost met CS4 daar ik weet, maar ik doe dit nooit dus ik kan je er ook niet verder mee helpen.

Google zou ik zeggen,

succes,

Ronald

#5 08-03-2010 09:19

Minc
@ Nijmegen

Ronald, bedankt voor je tips. Als ik er echt niet uit kom dan ga ik het via Premiere proberen. Maar beetje zonde dat we hier FCP hebben aangeschaft dan.

Ik heb al dagen op Google rondgekeken, maar daar staat nergens het probleem wat ik heb...

#6 08-03-2010 09:32

digilux
Pro
@ Amsterdam
Website

Gewoon goed googlen, deze zoekopdracht quiktime met alpha to flv geeft je alle antwoorden. Het blijkt erg simpel, gewoon quiktime met alpha exporteren als animation+ en deze in adobe media encoder naar binnen halen. Dus niet rechtstreeks uit fcp naar flv maar gewoon eerst een quiktime maken met alpha

kijk hier
kijk hier

Grtz,
Ronald

#7 09-03-2010 10:14

Minc
@ Nijmegen

Hey Ronald,

het is me uiteindelijk gelukt! woot

Ik was er al wel achter hoe het moest (exporteer het naar een ProRes 4444 en Million Colors+) maar FCP bleef steeds vastlopen. Nu blijkt dat de iMac het gewoon niet helemaal goed aan kan. Als ik heel lang wacht gaat het programma van (reageert niet) terug en werkt het weer, alleen moet ik dan voor 2min film 6uur!!! wachten... en nu nog uitvogelen wat de beste instellingen zijn om te exporteren voor scherpe heldere niet te grote video voor internet.

Alvast bedankt voor het sturen in de goede richting wink

• Forum
  •  » Video
  •  » Final Cut loopt vast bij exporteren naar FLV

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB