MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 28-01-2010 10:50

forum romanum
Pro
@ home/work

Re: Slate of the Union

Wachten op versie nummer 3 of zo dan maar:

http://mashable.com/2010/01/27/ipad-whats-missing/

#27 28-01-2010 11:04

Chuck
Ex-Crew

Soort MacBook Air zonder toetsenbord. Net zo sexy,.. en mijn koopklier gaat ook nu weer niet op hol.

#28 28-01-2010 11:11

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ook leuk om te lezen: Poge over de gebruikelijke gang van zaken. (uiteindelijk leeft iedereen nog lang en gelukkig en heeft iedereen ongelijk gehad...)

#29 28-01-2010 11:21

Chartreuse
@ Luilekkerland

Is iets ooit te voorspellen?  Het e-book had vorig jaar al moeten doorbreken hier, maar de onverwachte hit werd de Dwarsligger. Had iemand kunnen vermoeden dat een papieren medium in 2009 een succes zou worden?

Ik zou zo'n Pad wel wat vinden als ik er onderuit op de bank teksten mee kan corrigeren, maar dan heb ik zo veel nodig dat een laptop waarschijnlijk weer handiger is. Maar goed, ik ben dan ook geen doorsneegebruiker die vooral zijn sociale sites wil bijhouden.

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#30 28-01-2010 11:59

XyonN
Gast

Ik zie voor mij enorme potenties voor dit apparaat. Ik ga vanaf maandag de schoolbanken weer in voor de opleiding verzorgende (ouderen, dementerenden) bij het NOVA College. Elke puisten-puber daar loopt met een 21" laptop met allerlei tupperware plastic, maar ik den dat dit bijna 10" scherm veel handiger is met iWork er op. Alles wat we daar doen moet op de server opgeslagen worden en voor privé zie ik er ook het nut van in. Sterker nog, ik draai op de iPhone de medische app Epocrates, voor medicijnen. Die kan ik op het werk ook raadplegen.
Al met al zie ik Apple steeds meer "Star Strek" apparaten maken. De iPhone (communicator), iPad (de Factsheets). Dit kan, met de juiste apps, de vervanger van papier worden in ziekenhuizen en andere takken van de medische wereld. "There's an app for that" gaat een grotere spreuk worden dan voorheen.

Ik ga deze aanschaffen. De prijs is laagdrempelig voor de tech die je krijgt (neem de Kindle, geen touch, geen kleuren display en alleen maar eBooks) voor 489 dollar. De 16 GB is rete goedkoop, het is niet eens veel geld. EN ik kan hem straks via school of het werk aanschaffen.

Ik neem 'm, de 16 GB versie.

#31 28-01-2010 13:05

Yachtbrochure
@ France
Website

Ik zie het helemaal zitten. Wat een geweldig apparaat om presentaties van Brochures en Video's op te doen smile

Mede door licht gewicht en formaat een stuk beter mee te nemen dan het witte macbook dat we nu gebruiken en dan ook neeg eens voor half geld!

IDEAAL!!!

KISS - Keep It Simple, Stupid

#32 28-01-2010 13:19

Meneer Guggenheimer
Pro
@ internet
Website

Eentje voor op de WC!, Krantje lezen, filmpie kijken etc! lol

#33 28-01-2010 14:08

XyonN
Gast

XyonN schreef:

...en voor privé zie ik er ook het nut van in.

Meneer Guggenheimer schreef:

Eentje voor op de WC!, Krantje lezen, filmpie kijken etc! lol

Ai, val ik daar effe door de mand zeg.... woot

Laatst bewerkt door XyonN (28-01-2010 14:08)

#34 28-01-2010 14:12

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Kun je daar ook InDesign op draaien?

#35 28-01-2010 15:07

3dGuy

Als ik het goed begrijp kun je er Indesign niet eens op installeren!
Op de iPad draait alleen software die voor de iPad of de iPhone is ontwikkeld!

En die naam is voor ons Nederlandstaligen ook niet zo fraai.Wie wil er nu met een PAD onder zijn arm lopen!? Niet eens een kikker maar een glibberige puistige PAD whistling

En zoals altijd denk ik dat we misschien beter op versie 2 van de iPad kunnen wachten.

HSL schreef:

3dGuy schreef:

Ik lees op gizmodo.com

Apple will ship all the iPads in 60 days—the end of March—to America, and just the Wi-Fi models internationally. It'll be another 30 days beyond that for 3G models to be available outside our shores; Apple says they're still working on carrier deals.

Oftewel,.. 3G komt ook gewoon, alleen in april ipv in maart.

Wat ik quote klopte niet helemaal! In het Keynote/specialevent filmpje  wordt (rond 1:19:00 ) gesproken over over 60 dagen het wifi model wereld wijd en het wifi+3G model 30 dagen later voor de VS. En in het filmpje zegt Jobs(vanaf 1:14:00 ) in het stukje over data abonnementen ook nog dat Apple verwacht pas rond juni/juli deals gesloten te hebben met de internationale G3 providers!

Laatst bewerkt door 3dGuy (28-01-2010 15:07)

#36 28-01-2010 15:46

Chartreuse
@ Luilekkerland

3dGuy schreef:

Dat maakt hem dan toch voor een grote groep gebruikers al meteen minder interessant, denk ik dan. Wat is nu eigenlijk precies de doelgroep? Velen hebben al een iPhone. Wie om e-books maalt, heeft wellicht al een andere e-bookreader. Wil je alles echt zelf in de hand houden qua software, dan heb je meer aan een laptop.

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#37 28-01-2010 16:01

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Het ding draait gewoon een variant van de iPhone software, dat weer een variant is van OS X.

Natuurlijk kun je er geen InDesign op draaien. En ook geen MS Office. En ook niet mee bellen of filmen. Maar daar is dat ding toch helemaal niet voor bedoeld of bedacht. Met de 1GHz processor zou iedere weldenkende InDesigner niet eens willen werken. Sterker nog: hoe vaak wordt hier niet gevraagd of een  iMac i5 wel 'zwaar genoeg' is voor zijn taken.

Wat eigenlijk altijd als sterk punt uit de pus komt (op de lange termijn) zijn de principiële keuzes die Apple maakt. In de meeste gevallen is de keuze goed doordacht en is er een grondige afweging gemaakt.
Geen multitasking is misschien heel onhandig maar dat heeft vooral met het switchen tussen programma's te maken en een klein beetje met externe input. Vooral het laatste is relatief onhandig. Maar je krijgt er weer een hoop battery-life voor terug.

#38 28-01-2010 16:02

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

3dGuy schreef:

Dacht ik inderdaad al ergens gelezen te hebben. En vermits de iPhone ook geen deel uitmaakt van mijn leven, denk ik dat ik niet tot de doelgroep behoor. Een gadget? Ik zie er de mannen van de gas die de meterstand komen opnemen ook niet mee rondlopen. En de krant sla ik liever 's ochtends open bij een tas koffie, voor de dag écht begint.

Het zal afhangen van de software die beschikbaar wordt.

#39 28-01-2010 16:19

3dGuy

De iPad is ook meer een consumenten apparaat dan een apparaat waar een professional zijn werk op doet. Van de ene kant is het een iPod touch  met een groter scherm en van de andere kant kan het ding weer veel dat je met een laptop kan doen. En dat is ook precies waar Apple de iPad positioneert tussen iPhone/iPod touch en laptop in.

En voor iemand die op het internet surft, zijn mail wil lezen en schrijven, wat foto's wil bekijken en af en toe wat met de iworks programma's wil doen is het denk ik een prima apparaat! En dat voor de helft van de (Amerikaanse)prijs van een MacBook!

En alleen al om foto's of filmpjes en presentaties aan 1 of 2 andere personen te laten zien is het 1024 x 768 pixel IPS scherm waarschijnlijk alleen al fantastisch.

#40 28-01-2010 16:46

Chartreuse
@ Luilekkerland

bartvdv schreef:

En vermits de iPhone ook geen deel uitmaakt van mijn leven, denk ik dat ik niet tot de doelgroep behoor.

Ik ook niet. Ik denk dat ik te veel op een uitgeklede laptop rekende, met alle functionaliteit van dien, maar het is gewoon een ander soort apparaat.

Wellicht zou ik met een goede e-reader al tevreden zijn, en iets zegt me dat een blad als de c't ongetwijfeld binnenkort weer eens een paar e-readers op de pijnbank gaat leggen. Eens kijken wat dan het beste scoort. Dan wordt het vooral een kwestie van wie biedt wat aan en in welk formaat.

Eigenlijk word ik hebberiger van de iRiver Story, past beter bij het witte Bookje. tongue

#41 28-01-2010 17:01

3dGuy

Die iRiver Story heeft een de helft kleiner scherm dat alleen maar zwartwit beeld geeft en kost meer dan de helft van de iPad. En dan heb ik het nog niet eens gehad over wat de iPad nog meer kan behalve boeken laten zien/voorlezen of mp3's laten horen.

#42 28-01-2010 17:09

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Vergelijk het maar met notebook gebruik op de bank. Even mailen,surfen dan moet je dus naar beneden kijken want zelfs een MacBook Air kan je niet met 1 hand omhoog houden en met de andere hand bedienen. Met een iPad (@3dguy je kan vast wel engels lezen en uitspreken of noem je een MacBook ook een MekBook? ) is het een stuk makkelijker (lees ergonomischer) dan met welke notebook/laptop/netbook dan ook. Eigenlijk net zo makkelijk als met de iPhone. Grote voordeel t.o.v. iPhone, het grotere scherm.

Voor wat betreft het installeren en werken met een aaplicatie als InDesign: je gaat mij toch niet vertellen dat je dat echt wil toch? DTP-en op een 13" MB is al lastig na een tijdje. Nee, ik denk dat de meeste mensen gehoopt hebben op een Apple variant van een netbook. Die komt er niet.

De iPad moet je gewoon lekker thuis laten liggen, naast de stoel en daar gebruik je hem ook. Daarom kan je ook kiezen voor een model zonder 3g. Daar zou ook mijn voorkeur naar uitgaan, ik heb nl al een iPhone. Al mijn extra bestanden/foto's/films staan op diverse Mac's in het netwerk en dus kan ik daar bij met de iPad. Ach, het is altijd hetzelfde liedje. De geruchten zwellen aan, "men" koopt het ding eigenlijk al "ongezien" en dan is het er...en dan valt het altijd tegen. Totdat de verkoopcijfers bekend worden gemaakt en dan blijkt Apple toch weer iets gemaakt te hebben wat niemand wilde hebben maar wel aangeschaft heeft.

#43 28-01-2010 17:21

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Eens met MacMickey.

De iPad lijkt me echt een apparaat voor erbij. Het zal geen enkel bestaand Apple product vervangen (hoewel ik denk dat de MacBook Air hierdoor wel eens in de problemen kan geraken).
Wat ik niet goed begrijp is waarom Apple dit product zo uitermate geschikt vindt voor mensen die al een iPhone en een notebook hebben. Ik heb beiden en eerlijk gezegd zie ik in deze situatie geen toegevoegde waarde voor mij in dit product. Dat zal waarschijnlijk veranderen wanneer ik de laptop vervang door een desktop computer. Als ik nu kijk naar hoe ik mijn MacBook Pro gebruik wanneer ik deze op de accu zet dan zie ik dat ik er alleen maar mee email, internet, foto's bekijk en orden en wat dingetjes doe zoals Twitter en mijn RSS feeds lezen. Geen taken waar je dus een zware laptop voor nodig hebt. Ik denk dat de iPad dit prima kan trekken. Bellen hoef ik er niet mee want ik heb een iPhone. Datzelfde geldt voor het lezen van mails in de trein, ook dat doe ik dus met de iPhone. Nee de iPad zal door mij uitsluitend thuis gebruikt worden op de bank of als een mobiele notitieblok. Volgens mij zal je de iPad gauw genoeg te taak van de laptop zien overnemen bij journalisten.
Ik ben ook benieuwd of Microsoft hun Office net zoals Apple dat met iWork heeft gedaan zal porten naar een versie voor die iSlate.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#44 28-01-2010 17:23

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Wacht nou maar tot 'ie er is.

De iPhone werd ook overladen met kritiek en toch...

#45 28-01-2010 17:25

3dGuy

MacMickey schreef:

Met een iPad (@3dguy je kan vast wel engels lezen en uitspreken of noem je een MacBook ook een MekBook? )

Oh ja ik lees en spreek prima Engels maar je zal maar tegen je oma vertellen dat je een iPad gekocht hebt whistling

Hey maar jij bent dus van mening veranderd sinds september!
Toen schreef je op je blog;

Meerdere geruchten over een iTablet, ikzelf zie het nut er niet van in. Een kruising tussen een MacBook en een iPhone. Hoe groot/klein mag/moet dat ding dan wezen? De iPhone is al een aardige opvulling van je broekzak. Een hebbeding wordt het vast zeker, ongetwijfeld met een prachtig alu-unibody en schitterende vormen voor een "aardig prijsje". Waarom maakt Apple dat? Omdat men het wil, dan kan men daarna tenminste weer zeuren om een netbook.

#46 28-01-2010 17:27

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Kwam net een leuk stuk tegen over het maken van eBooks (EPUB) in InDesign: deel 1 en deel 2.

#47 28-01-2010 17:38

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

3dGuy schreef:

Hey maar jij bent dus van mening veranderd sinds september!
Toen schreef je op je blog;

Meerdere geruchten over een iTablet, ikzelf zie het nut er niet van in. Een kruising tussen een MacBook en een iPhone. Hoe groot/klein mag/moet dat ding dan wezen? De iPhone is al een aardige opvulling van je broekzak. Een hebbeding wordt het vast zeker, ongetwijfeld met een prachtig alu-unibody en schitterende vormen voor een "aardig prijsje". Waarom maakt Apple dat? Omdat men het wil, dan kan men daarna tenminste weer zeuren om een netbook.

Nee ik ben zeker niet van mening veranderd. Ik zeg alleen maar wat ik zou kunnen doen met een iPad. Kunnen doen als ik hem zou kopen. En let zeker ook op die laatste zin van het blog, klopt precies toch? Ik zie het nut van het ding wel maar niet voor mij persoonlijk. Ik kan altijd redenen vinden/zoeken om het toch te kopen. Ik kan ook net zoveel redenen vinden voor het kopen van een Mac Pro. Alleen is die wat zwaar om op het bijzettafeltje te zetten en een 23" display voor je snufferd is ook weer zo wat als je ondertussen een voetbalwedstrijd wil volgen toch?

@Beer (en anderen) epub vanuit InDesign: 1, 2, 3 en 4. Kan je alvast content voor je iPad maken.. wink

Laatst bewerkt door MacMickey (28-01-2010 17:42)

#48 28-01-2010 17:57

Chartreuse
@ Luilekkerland

MacBeer schreef:

Volgens mij zal je de iPad gauw genoeg te taak van de laptop zien overnemen bij journalisten.

Mm, ik vraag me af of je er echt lekker op kan tekstverwerken, dan heb je toch meer aan een echte laptop.

#49 28-01-2010 18:45

bartvdv
@ Aalst (België)
Website

Het zou niet de bedoeling zijn om er InDesign op te draaien, ik vroeg me gewoon af of een iPad een uitgeklede computer is waar ik nog snel even voor de tv een paar correcties kan op uitvoeren zonder daarvoor naar het kantoor op de tweede verdieping te moeten trekken en "komen eten" missen; of een totaal ander product. Ik probeer gewoon uit te vissen waar ik het voor zou kunnen gebruiken. Of het mijn leven aangenamer zou maken of niet... Maar we wachten inderdaad wel af.

#50 28-01-2010 19:15

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Chartreuse schreef:

Mm, ik vraag me af of je er echt lekker op kan tekstverwerken, dan heb je toch meer aan een echte laptop.

Echt tekstverwerken niet nee. Ik doelde meer op persconferenties etc. waarbij je dan alleen maar een iPad hoeft mee te zeulen.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB