MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 27-01-2010 16:53

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Slate of the Union

http://images.macminds.net/artikel_icons/islate.pngStraks verzamelt zich weer een groep journalisten, analisten en andere deskundigen, op hol gebracht door een eindeloze reeks van roddels en geruchten, bij het Yerba Buena Center for the Arts in San Francisco. Daar zal Steve Jobs een onthulling doen. Niemand weet precies wat er onthuld gaat worden maar de geruchten gaan alleen maar over de K48, codenaam voor het 'ding'. Zelfs de naam is nog niet bekend, hoewel ze natuurlijk all lang geproduceerd zijn en bij honderdduizenden in de magazijnen klaarliggen voor verzending.

We gaan hier niet alle roddels reproduceren. Wordt het een iSlate? iPhone software versie 4? OLED schem? Of krijgt Steve Ballmer gelijk en is het op voorhand teleurstellend?

Wij wachten gewoon tot het ding aan het volk getoond wordt. En dát zullen we jullie graag razendsnel met een live newsfeed mee laten beleven bij MacMinds. Tune in on llive.macminds.net

#2 27-01-2010 19:20

Rik H.
@ Durkum

Re: Slate of the Union

Zelfs live te volgen zo dadelijk bij De Wereld Draait Door met Andre van Duijn smile

Momenteel is er geen onderschrift opgeslagen in je profiel.

#3 27-01-2010 21:20

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

De site van Apple is in ieder geval weer helemaal bijgewerkt...
http://www.apple.com/ipad/#video

Wat wel spannend is, is dat er een eigen A4-chip is ontwikkeld.

#4 27-01-2010 21:52

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Jammer dat ze hem niet de Apple G5 chip genoemd hebben devil

#5 27-01-2010 21:59

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Een iPod touch of iPhone op A4 formaat. Cool. Ik wil er een.

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#6 27-01-2010 22:10

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

ziet er cool uit,..

3 rare dingen:
- microsim? in een iPhone past ook een normale sim, dus waarom in godsnaam? (vast omdat AT&T de enige is die nu microsim's kan leveren tongue)
- geen camera? dat is wel zonde.
- geen multitasking,..

anyhow, ik zie er wel een paar nuttige doeleinden voor.
bijv. op vakantie om de foto's op te zetten.

#7 27-01-2010 22:18

trabant
@ Luilekkerland

Nu kun je tenminste ook staand in de spits op een behoorlijk formaat de natuurrampen elders op de wereld volgen. ninja

Positief bezien zijn selfiesticks ook goede bliksemafleiders… 

#8 27-01-2010 22:22

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Nee want geen 3G in Europa. Toch?

Yeo, i know
[nevermind]

#9 27-01-2010 22:25

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

hoe kom je daarbij?

#10 27-01-2010 22:29

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

3G ook hier, als je maar betaalt... dat betekent dus een apart mobiel data-abonnement.

Eigenlijk is het dus een iPhone zonder microfoon. En zou een BT-oortje plus een simpel appje dat probleem niet in één klap opheffen?

#11 27-01-2010 22:35

Elstar
Ex-Crew

Dat het de tablet (goed dan: iPad) ging worden was geen verrassing. En hoewel ik al een jaartje oefen met een iPhone, was ik toch weer flabbergasted door het filmpje. Wat denkt Apple toch altijd goed na over het gebruik van de apparatuur. Een computer met één knop. Dit gaat zelfs mijn moeder begrijpen.

Bestaat het appje typex trouwens al?

Maar ik ben toch een beetje bang dat het niet de volwaardige computer is geworden waar ik op gehoopt had. Want ik had al heel erg veel toepassingen bedacht die op een iPhone van A4 formaat wel eens goed zouden kunnen werken: aansluiten op een beamer voor presentaties waarbij de afbeeldingen letterlijk worden ingeschoven of ter plekke aangepast.
On the spot schetsen en tekenen.
En Sketchup: ik gebruikte altijd al het woord boetseren als ik modellen in dat programma opzette. Met een touchscreen zou het letterlijk boetseren zijn geworden.
Ook photoshop en Illustrator zouden er een stuk beter werken als je letterlijk wat kon schuiven of wegvegen.

Door de (bescheiden) prijzen en beperkte processor vraag ik me af of dat mogelijk wordt.

Laatst bewerkt door Elstar (27-01-2010 22:39)

#12 27-01-2010 22:37

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

HSL schreef:

hoe kom je daarbij?

Nu.nl -> 3G
Mss lees ik nie goe nie of snap ik m nie wink

Yeo, i know
[nevermind]

#13 27-01-2010 22:58

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

HSL schreef:

3 rare dingen:
- microsim? in een iPhone past ook een normale sim, dus waarom in godsnaam? (vast omdat AT&T de enige is die nu microsim's kan leveren tongue)
- geen camera? dat is wel zonde.
- geen multitasking,..

Dat is niet raar, dat is Apple ten top. Ze gooien nooit meteen al hun kaarten op tafel. Dit soort features worden gefaseerd toegevoegd teneinde het product zo lang mogelijk op een piek te houden.
Dit deden ze bij de iPod en ook bij de iPhone. En nu bij de iPad. Iedereen zeikt erover en iedereen koopt 'm. Briljant. Alleen ik wacht nog even af met kopen. Wil 'm wel maar ik hou mij in.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#14 27-01-2010 23:04

Martiniman
@ Tikibad

Ik denk dat het vooral de bejaardengadget van 2010 gaat worden. Voor creative pro's is het toch te veel op slot allemaal. Hopelijk snel een Android of Linux hack.

#15 27-01-2010 23:10

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Freek. schreef:

HSL schreef:

hoe kom je daarbij?

Nu.nl -> 3G

nee, het staat er niet goed,.. 3G komt ook gewoon hier, je moet inderdaad alleen een apart data abonnement hebben, maargoed, dat heb ik al voor onderweg. alleen ff zorgen dat ik ff een nieuwsoort simkaartje kan krijgen smile

#16 28-01-2010 00:31

rijsberman
@ die ene zwarte piste
Website

Voor creatieve pro's is het wellicht niet handig, maar voor alle vergadertijgers met een kladblok en notities die ze nooit meer terug konden vinden is dit ideaal. Met live verbinding met de outlook server en de projectdossiers op het netwerk van de hele organisatie.

Dit brengt voor veel mensen het paperless office mijlen dichter bij.

Had ik al gezegd dat ik er een wil hebben? Nu?

GEAR LUST! woot

"Never delegate understanding" - Charles Eames

#17 28-01-2010 02:09

3dGuy

Ze hebben het dus weer gedaan. Mooi hebbeding met software die mooi op het apparaat is afgestemd.
De iPad lijkt me voor veel mensen en laptop vervanger te gaan worden.
Voor wie geen zware grafische aps nodig heeft is de iPad prima.

HSL schreef:

Freek. schreef:

HSL schreef:

hoe kom je daarbij?

Nu.nl -> 3G

nee, het staat er niet goed,.. 3G komt ook gewoon hier, je moet inderdaad alleen een apart data abonnement hebben, maargoed, dat heb ik al voor onderweg. alleen ff zorgen dat ik ff een nieuwsoort simkaartje kan krijgen smile

Ik lees op gizmodo.com

Apple will ship all the iPads in 60 days—the end of March—to America, and just the Wi-Fi models internationally. It'll be another 30 days beyond that for 3G models to be available outside our shores; Apple says they're still working on carrier deals.

Ohh en er zit -volgens de specs- ook een microfoon in!
En er is schijnbaar ook een video uit functie te zijn via de dock

iPad specs schreef:

Support for 1024 x 768 with Dock Connector to VGA adapter; 576p and 480p with Apple Component A/V Cable, 576i and 480i with Apple Composite Cable

Ohh en voor wie 1 of meerdere redenen zoekt om hem niet te willen heeft gizmodo 8 Things That Suck About the iPad

Oh en one last thing;de keynote staat ook al online

#18 28-01-2010 08:21

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

3dGuy schreef:

Ik lees op gizmodo.com

Apple will ship all the iPads in 60 days—the end of March—to America, and just the Wi-Fi models internationally. It'll be another 30 days beyond that for 3G models to be available outside our shores; Apple says they're still working on carrier deals.

Oftewel,.. 3G komt ook gewoon, alleen in april ipv in maart.

#19 28-01-2010 09:11

Chartreuse
@ Luilekkerland

Die naam, die naam... Wat dachten ze nu eigenlijk? Werkt er echt geen enkele vrouw bij Apple die kon melden dat dit een dom idee was?

Maar goed, je kunt dus niet met meerdere toepassingen tegelijk werken of eigen software installeren, begrijp ik dat goed? Dan is mijn papierloze kantoor geen stap dichterbij gekomen. Liever een laptop.

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#20 28-01-2010 09:24

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

G3 zal natuurlijk pas hier geïntroduceerd (kunnen) worden als er een passende abonnemenstvorm met T-mobile en KPN afgesproken is.

En wie zegt er dat creatieve professionals de doelgroep zijn? De doelgroep is vooral 'de consument' en de toepassing zal vooral blijken uit de speciale apps die er voor zullen komen. Zie maar eens hoe het iPhone platform in razend tempo uitgegroeid is. De een vindt het een ultieme gamegadget, de volgende een telefoon met precies de juiste functies en voor de volgende is het weer een heel andere tool.

Apple gaat er natuurlijk van uit dat je op kantoor een iMac of laptop hebt, om te bellen een iPhone en het gat daartussen gaat dichten met de iPad.

En de naam? Ach, iPod werd ook heel lacherig om gedaan. Zowel om de prijs als om het idee als om de naam. We zien wel wie er gelijk heeft.

Vooralsnog zie ik de grootste kracht in dat het apparaat veel kan (gaat kunnen) en dat de boeken- kranten- en tijdschriftenmarkt ontsloten gaat worden. Dat is echt wel een revolutie te noemen.

Ik zie het wel zitten hoor, dat mijn zoon met een (desgwenst sprekende) iPad naar school gaat waar al zijn (equivalent 17 kilo) boeken in zitten, zijn agenda, zijn aantekeningen. Een iPad waar de docent de bordtekeningen via BT naar de iPadjes stuurt en draadloos PDF-stencils uitdeelt.

Paperless school - die gaat er echt wel komen. (Als die docenten en scholen maar eens willen)

Verder ben ik nog heel benieuwd naar de processor ('system on a chip'), het OS en de interactie tussen die twee.

#21 28-01-2010 09:28

salty
@ Groningen
Website

Een voordelige speler voor producten van een volledig door Apple gecontroleerde markt. En van elke hap die ik met dit ding neem gaat er weer een muntje naar Apple.. Big Brother gaat steeds bigger worden.
Ik vind het huiveringwekkend.

Laatst bewerkt door salty (28-01-2010 09:28)

#22 28-01-2010 09:39

Chartreuse
@ Luilekkerland

salty schreef:

Een voordelige speler voor producten van een volledig door Apple gecontroleerde markt.

Daar had ik nog niet eens aan gedacht, maar daar noem je iets interessants; hoe gaat dat straks met e-books? Mag zomaar elk boek erop? Of krijgen we censuur, of boven-de-achttien-constructies?

Sometimes the fluffy bunny of incredulity zooms around the bend so rapidly that the greyhound of language is left, agog, in the starting cage.

#23 28-01-2010 09:52

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Vooralsnog heb je de volledige vrijheid het niks te vinden en er niet aan te denken er een te kopen.
Het is alleen toch een ontwikkeling die je niet tegenhoudt. Maar vergis je niet: Apple heeft het spelletje Monopoly echt niet uitgevonden en is zeker niet de enige die het speelt. Er zijn heel wat obscuurder voorbeelden te vinden.

#24 28-01-2010 09:58

salty
@ Groningen
Website

Het is wel heel erg te hopen dat er ooit nog iets komt dat concurreert. Dat je eens een keer op een soepele manier afscheid kan nemen van Apple als je het zat bent.
Je bent met handen en voeten gebonden en je komt er nooit meer vanaf, denk ik wel eens.
Dus ik geen boodschappen in door Apple gecontroleerde winkels die spullen verkopen die alleen op Apple hardware werken.

#25 28-01-2010 10:15

Chartreuse
@ Luilekkerland

deskman schreef:

VMaar vergis je niet: Apple heeft het spelletje Monopoly echt niet uitgevonden en is zeker niet de enige die het speelt. Er zijn heel wat obscuurder voorbeelden te vinden.

Helemaal waar.

We leven in interessante tijden, zoals dat heet. Continue online zijn betekent enerzijds een enorme vrijheid, maar er zijn consequenties die we nu waarschijnlijk nog niet eens kunnen overzien. Ik vraag me altijd vooral af wat het voortdurend staren naar een telefoon of tabletje in sociaal opzicht voor de wereld gaat betekenen.

Laatst bewerkt door Chartreuse (28-01-2010 10:15)

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB