MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 20-10-2009 10:37

QriZ

Opzegging order na goedkeuring offerte

Een bureau heeft me ingehuurd voor het ontwerpen van een logo en huisstijl. Ik heb hier een prijs voor gemaakt en deze is goedgekeurd.

Na enkele aanpassingsrondes van het bureau en daarna de klant van het bureau, heeft de klant van het bureau de opdracht gecanceld en is ook niet bereid te betalen.

In mijn algemene voorwaarden die bij de offerte is bijgevoegd en dus ook is goedgekeurd staat dat de complete som van de offerte vergoed moet worden bij stopzetting van de opracht.

Gezien de wat persoonlijke relatie vind ik dit wat overdreven, maar mijn gemaakte uren wil ik wel vergoed hebben, de kan is aanwezig dat het bureau hier niet mee akkoord gaat.

Is iemand iets soortgelijks overkomen? En moet ik het in het ergste geval nu echt met een jurist/deurwaarder gaan oplossen?

Ik hoor graag jullie bevindingen!

Laatst bewerkt door QriZ (20-10-2009 10:38)

Don't HASSEL the HOFF

#2 20-10-2009 10:44

tennapel
Pro
@ Rotterdam
Website

Re: Opzegging order na goedkeuring offerte

Jij hebt een contract met het bureau, niet met de eindklant. Ik zou met het bureau in overleg treden over wat een billijke vergoeding is van de gemaakte uren, reistijd etc. Hoe hard je het speelt is natuurlijk ook afhankelijk van hoe je de relatie voor de toekomst wilt houden. Eerst praten, dan pas dreigen. Met honing vang je meer vliegen dan met azijn.

Een advocaat is de last-resort. Het moet wel om een heel groot bedrag gaan, wil een advocaat lonend zijn, want aan kosten ben je vaak al meer kwijt dan de geeiste som geld. Een deurwaarder is een veel logischer stap als je er niet uitkomt.

Een vervelende situatie, ik snap het, maar iets wat de laatste tijd vaker voorkomt.

Het bureau dat jou ingehuurd heeft moet eenzelfde traject in met de eindklant, dus ze kunnen zich best verplaatsen in jouw situatie.

Life is a stage, but the play is badly cast * Oscar Wilde

#3 20-10-2009 15:13

QriZ

Bedankt voor je reactie.

Naar eigen zeggen heeft het bureau het geld teruggestort naar de klant wat de klant reeds in voren had betaald voor de opdracht, gezien ze niets meer met elkaar te maken wilde hebben.

Het bureau heeft dus van de klant zelf niets ontvangen.

We wachten het maar even af hoe het loopt..

Don't HASSEL the HOFF

#4 20-10-2009 15:27

Chuck
Ex-Crew

Bureaus die geld terugstorten naar een opdrachtgever? Dat klinkt mij wat ongeloofwaardig in de oren.
Buiten dat, hadden ze jou daar dan niet ook even van op de hoogte kunnen stellen? Zeker als dat voor jou, als onderaannemer, de consequentie heeft dat jij geen betaling ontvangt.
Lastig. Maar vooral niet slim. Ik zou dat toch wel even duidelijk maken.

#5 20-10-2009 15:45

QriZ

Ja dat vind ik ook een vreemd verhaal

Ik heb ze vorige week gebeld en toen gingen ze bekijken wat ze eraan gingen doen en vanochtend heb ik nog een vriendelijk mailtje gestuurd met daarin een optelsommetje van mijn gemaakte uren en dat ik die graag wil ontvangen.

Als dat op niets uitloopt inderdaad maar eens bekijken hoe zoiets aan te pakken. Ik heb gelukkig 2 tevreden gerechtsdeurwaarders als klant dus die kunnen me er vast iets meer over vertellen.

Don't HASSEL the HOFF

#6 20-10-2009 15:58

3dGuy

Even voor de duidelijkheid heb je wel al ontwerp werk gedaan?

Als dat bedrijf geld terug heeft gestort dan zit daar dus ook jou geld bij.
Als zij dat dan terug storten dan moeten ze jou rekening maar uit eigen zak betalen!

#7 20-10-2009 16:07

Allard
@ Amsterdam
Website

Eigenlijk is het heel makkelijk, jouw opdrachtgever heeft getekend en dient dus op de hoogte te zijn van de algemene voorwaarden. Even er vanuit gaand dat wat er staats rechtsgeldig is zal iedere rechter ook zo oordelen. Jij doet een hele redelijke geste richting dat bedrijf, gaan zij daar niet me akkoord, dan geld er weer wat er op papier staat.
Ik denk dat het belangrijk is dat je ze dat goed en zakelijk communiceert.

En belangrijk hoe is er met jou gecommuniceerd over het werk wat je hebt gedaan? Want voor je het weet gaan ze jou nog claimen wegens wanprestaties en het verlies van een klant.

#8 20-10-2009 16:09

QriZ

Ik heb er inderdaad al 6 uur werk ingestoken en er is ook al 2 keer een voorstel richting die klant gegaan.

Had gehoopt het in alle redelijkheid te kunnen oplossen maar uit de laatste reactie van het bureau op te maken zijn ze niet van plan iets te gaan betalen.

Dan maar op de minder fijne manier ben ik bang.

EDIT: @ allard; alle reacties en bijschavingen aan het logo die het bureau heeft doorgegeven heb ik netjes in de mail staan.

Laatst bewerkt door QriZ (20-10-2009 16:11)

Don't HASSEL the HOFF

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB