MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 07-10-2006 15:49

zoezoe
@ Overal en Nergens

Apple Reparatie

Dag Iedereen,

waar je altijd bang voor bent, gebeurde vandaag...

bij het opstarten van mijn 1e generatie PB 17" G4, waar ik dagelijks gebruik van maak, krijg ik een icoontje van een vraagteken te zien in een blauw OS9-mapje...

maar... dat niet alleen, ook het geluid van een soort ping-pong-balletje in de computer... hij slaat over zeg maar...

Het lijkt erop dat de harde-schijf kaduk is...

Mijn vraag is deze:

weet iemand in de omgeving van Arnhem (of Utrecht/Amsterdam) een goede snelle en behulpzame apple-reparateur die mij kan helpen deze harde schijf te vervangen, en (wanneer mogelijk) niet-geback-upt werk te destilleren van de harde schijf? Ik ben niet op zoek naar een grote-reparateur (slechte ervaringen... alles gaat via via) maar iemand die met liefde en aandacht het werk doet.

groetjes (en alvast heeeel erg bedankt voor alle reacties waar ik weer mee verder kan)
zz.

"Nothing is built on stone. All is built on sand, but we must build as if the sand were stone"

#2 07-10-2006 15:54

@iMen
@ Bleiswijk
Website

Re: Apple Reparatie

volgens mij repareerd Woerden.
Kan ook dat ik het fout heb!

Ik heb er goede ervaringen mee toen m'n iPod gerepareerd moest worden...

#3 07-10-2006 16:07

zoezoe
@ Overal en Nergens

ehm... wie/wat zit er in Woerden?

...het is zowiezo een ver voorbij de garantie-reparatie...

ben vooral op zoek naar mensen die (tegen betaling natuurlijk) mij redelijk direct kunnen helpen (en helpen bepaalde bestanden te recoveren. En met aandacht, want bij die grote reparateurs heb je nooit helemaal door wat er gebeurt.

zz.

"Nothing is built on stone. All is built on sand, but we must build as if the sand were stone"

#4 07-10-2006 16:13

@iMen
@ Bleiswijk
Website

Machouse Woerden, je wordt er altijd netjes geholpen...
http://www.machouse.nl/static_acw.tpl?s … 1375167576

#5 08-10-2006 14:42

zoezoe
@ Overal en Nergens

dank!...

hopelijk zijn er nog wat meer pro's met een tip?

ik zag bijvoorbeeld deze: http://www.macjunky.nl iemand daar evring mee?

dank.

#6 08-10-2006 17:30

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Je zou ook eerst zelf even kunnen kijken of je hem niet kan repareren danwel de bestanden terug halen voor je hem wegbrengt voor een dure reparatie.

Ik heb geen idee wat er met je computer aan de hand is, maar het kan ook zijn dat alleen je systeemsoftware beschadigd is. Heb je al eens geprobeerd op te starten van je originele CD die bij je mac zat toen je hem kocht ? Of met een externe Firwire schijf met OSx erop. Of, als je een andere mac voorhanden hebt proberen je schijf te benaderen in Target-mode om zo je bestanden te kopieren naar de andere mac.

#7 08-10-2006 17:54

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

@iMen schreef:

Oew niet doen, kut technische dienst, mijn ex heeft een keer een brief door een advocaat laten sturen omdat ze haar geld niet terugkreeg wat wel afgesproken was. Ze kreeg het niet terug omdat ik wat op een forum had gezet over de hele slechte gang van zaken.

Ze zijn met een reparatie ook een iBook van mij kwijt geweest en verzonnen allemaal smoezen om maar niet te vertellen dat ze hem kwijt waren.

ik heb ook al meerdere malen gehoord dat iemand zijn kapotte powermac daarnaartoe had gebracht en dat ze hem doodverklaarden en een nieuwe lieten kopen, bleek uiteindelijk alleen 1 ram reepje stuk te zijn.

Ik heb ook hele slechte verhalen gehoord van iemand die daar gewerkt heeft. dat ze nog net niet met computers gooien, maar dat ze er wel heel slecht mee omgaan.

wat het beste is, niet naar een dealer gaan, maar gelijk naar een reparatie centrum zoals CARD of vanleliveldservices. Vooral de laatste is erg relaxed. Dat zijn mensen die geen macs verkopen, maar alleen maar repareren, die hebben ook een veel betere band met apple en kunnen ook makkelijker garanties verlengen e.d. bij een winkel zullen ze dat minder snel doen omdat ze liever een nieuwe mac verkopen.

smile

update: link toegevoegd

Laatst bewerkt door HSL (08-10-2006 17:58)

#8 08-10-2006 18:44

@iMen
@ Bleiswijk
Website

hmmm...duidelijk anderen ervaringen als ik heb dan!

#9 08-10-2006 19:31

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Het tikken van de schijf kan ook duiden op een 'bad sector'. Ik heb dit meermalen gehad met mijn G4. Mac wil dan niet verder opstarten en de HD tikt. Ga er sowieso vanuit dat je je Mac opnieuw moet installeren en de HD moet formatteren. Dat de schijf helemaal kapot is is ook goed mogelijk.

Probeer eens op te starten van een opstart CD/DVD en kijk eens of de mac deze pakt. Dan kan je wellicht gegevens omzetten.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#10 08-10-2006 21:29

QJB
Pro

Ook ik was niet erg onder de indruk van de technische dienst van MacHouse in Woerden na een paar slechte ervaringen (iBook gesloopt). Maar sinds enige tijd zit er boven een speciaal team voor notebooks. Deze mensen hebben op mij tot nog toe een zeer positieve indruk achter gelaten. Je kunt ze zien werken vanaf de balie en ze maken een rustige indruk. Ze gaan heel netjes met de spullen om.

Voor het vervangen van een harddisk hebben ze standaard prijzen en je kunt erop wachten. Als het dus inderdaad je disk is zullen de kosten wel beperkt.

Data terughalen doen ze misschien ook. Als niet dan kan ik je wel van dienst zijn als je je oude harddisk mee neemt. Stuur maar een pm.

Laatst bewerkt door QJB (08-10-2006 21:30)

#11 08-10-2006 21:41

Freek.
Ex-Crew
@ Overasselt
Website

Ik heb goede ervaringen met:
- Vigor IT uit Malden (vlak onder Nijmegen dus enigzins in de buurt van Arnhem). Vigor IT heette tot voor kort ICTeam.
- AC HTR Rhenen. Check de site, klik 'Online info' en eventueel vanuit daar naar 'Service & Support'.

Beiden kunnen in huis repareren. Altijd vooraf bellen. Vigor IT komt ook aan de deur maar is meer gericht op onderhoud en dienstverlening bij bedrijven. Wellicht dat ze je ook kunnen helpen maar bel zoals gezegd vooraf even. Lees de info op beide sites gewoon eerst goed door.

Succes!

Yeo, i know
[nevermind]

#12 08-10-2006 22:23

zoezoe
@ Overal en Nergens

ontzettend dank voor alle reacties iedereen,

heb de oiginele cd geladen, maar hij kon de harde schijf gewoon niet vinden... dat zal het zijn, denk ik...

ik ga vanavond alles even op een rijtje zetten qua mogelijkheden, bednakt voor nu

grt zz.

#13 31-10-2006 17:41

KRIBkia
@ Amsterdam, NL
Website

zoezoe schreef:

dank!...

hopelijk zijn er nog wat meer pro's met een tip?

ik zag bijvoorbeeld deze: http://www.macjunky.nl iemand daar evring mee?

dank.

Thanks for recommending me.

I am the guy from macjunky.nl and just like to say thanks for including me here.

I have had a few people visit my site from here and again appreciate it.

If you need any help please contact me.

Kia.

Laatst bewerkt door KRIBkia (31-10-2006 18:23)

#14 02-11-2006 15:53

Macconsultant
Pro
@ Nieuwegein

Reparaties voor mijn klanten regel ik altijd via CARD services. (www.card.nl)
Zeer professioneel bedrijf.
Van Leliveld ken ik persoonlijk en die is ook prima.

#15 02-11-2006 16:10

Chuck
Ex-Crew

Wij hebben met beide, Lelieveld en CARD services, ook slechte ervaringen.

Er waren 2 nieuwe moederborden nodig in de PowerBook 12'. Een 3e hebben we maar niet gedaan.
Na de eerste deed de stroomadaptor het niet en werd er doodleuk gezegd,.. breng hem maar weer langs.
Waarschijnlijk hebben we een draadje niet goed vastgezet.
'Maar u had de machine toch uitgebreid getest?' Ja natuurlijk,..
'Maar meneer, we blijven niet heen en weer rijden voor uw incompetentie!'.

#16 02-11-2006 16:22

zoezoe
@ Overal en Nergens

om terug te komen op alles...

ehm, zo hopelijk 'once in a lifetime?' heb ik nu meegemaakt dat de harde schijf totaal niet accesible meer was...

natuurlijk van veel dingen een back-up gemaakt, maar bijvoorbeeld van mails niet... aaaaaargh.

anyway ook hier vervelende ervaringen met CARD:
moederboard vervangen... met een mooie kras op het scherm retour...
Opmerking aan CARD dat ik naast een nieuw moederboard ook een mooie kras had gekregen: antwoord: dat ik dan maar ff moest bewijzen dat deze er NIET inzat toen ie binnenkwam...

is destijds allemaal goed gekomen met bemiddeling van Apple Ierland... maar toch; dit haalt vertrouwen weg bij de klant.

ChuckNance schreef:

Wij hebben met beide, Lelieveld en CARD services, ook slechte ervaringen.

Er waren 2 nieuwe moederborden nodig in de PowerBook 12'. Een 3e hebben we maar niet gedaan.
Na de eerste deed de stroomadaptor het niet en werd er doodleuk gezegd,.. breng hem maar weer langs.
Waarschijnlijk hebben we een draadje niet goed vastgezet.
'Maar u had de machine toch uitgebreid getest?' Ja natuurlijk,..
'Maar meneer, we blijven niet heen en weer rijden voor uw incompetentie!'.

#17 02-11-2006 18:38

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

over van leliveld niets dan lof, ze verlengen garantie als de mac buiten net buiten de garantie valt en ze weten tenminste wat ze aan het doen zijn, dit in tegenstelling tot CARD en veel dealers.

#18 02-11-2006 20:17

Jim
@ Utrecht
Website

HSL schreef:

@iMen schreef:

Oew niet doen, kut technische dienst, mijn ex heeft een keer een brief door een advocaat laten sturen omdat ze haar geld niet terugkreeg wat wel afgesproken was. Ze kreeg het niet terug omdat ik wat op een forum had gezet over de hele slechte gang van zaken.

Ze zijn met een reparatie ook een iBook van mij kwijt geweest en verzonnen allemaal smoezen om maar niet te vertellen dat ze hem kwijt waren.

ik heb ook al meerdere malen gehoord dat iemand zijn kapotte powermac daarnaartoe had gebracht en dat ze hem doodverklaarden en een nieuwe lieten kopen, bleek uiteindelijk alleen 1 ram reepje stuk te zijn.

Ik heb ook hele slechte verhalen gehoord van iemand die daar gewerkt heeft. dat ze nog net niet met computers gooien, maar dat ze er wel heel slecht mee omgaan.

wat het beste is, niet naar een dealer gaan, maar gelijk naar een reparatie centrum zoals CARD of vanleliveldservices. Vooral de laatste is erg relaxed. Dat zijn mensen die geen macs verkopen, maar alleen maar repareren, die hebben ook een veel betere band met apple en kunnen ook makkelijker garanties verlengen e.d. bij een winkel zullen ze dat minder snel doen omdat ze liever een nieuwe mac verkopen.

smile

update: link toegevoegd

Ik heb net afgelopen woensdag daar mijn MacBook laten repareren. Super goede service en moest een uurtje wachten en kon hem weer meenemen, bij mij dan. Misschien inderdaad zorgen dat ze repareren terwijl je wacht zodat ze bijv. die iBooks niet kwijtraken. Maarja dat met die ram is wel raar.

#19 02-11-2006 21:35

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Jim schreef:

Misschien inderdaad zorgen dat ze repareren terwijl je wacht zodat ze bijv. die iBooks niet kwijtraken. Maarja dat met die ram is wel raar.

Dat kan niet altijd.

maargoed, ik heb verschillende negatieve verhalen gehoord, ook van mensen die er werkten en mensen die nu voor dezelfde toko in een andere vestiging werken. dat zegt ook weer genoeg.

#20 20-11-2006 21:34

GoingStrong
@ 026

Tot nu toe heb ik altijd zaken gedaan met HTR in Rhenen (al een jaar of tien) en met Dynamation in Eindhoven (nu een jaar of vier). Absoluut geen klachten over beide bedrijven.

(edit: typo)

Laatst bewerkt door GoingStrong (20-11-2006 21:35)

#21 23-06-2011 11:53

j.hooutman
Geband

Beetje laat, maar voor degenen die deze thread via google vinden...

Kijk eens naar ************ in de ******** voor reparaties buiten de garantieperiode.

url en naam verwijderd

#22 23-06-2011 12:26

Merkava
@ Vught

Ja dat lijkt me echt een aanrader, een PC Handyman dat anti virus software voor de Mac aanbeveelt. devil
Ow wacht, meneer Hooutman is hier nieuw, zou het misschien gewoon spam zijn?

Laatst bewerkt door Merkava (23-06-2011 15:59)

De waarheid verzin je niet.

#23 23-06-2011 12:28

Chuck
Ex-Crew

Ziet er professioneel uit. wassat

Niet alleen op uw ICT kosten kunt u enorm besparen! Bent u op zoek naar een kapster die nog betaalbaar is? Knippen: Kinderen € 7,- Heren € 10,- Dames € 12,-

#24 23-06-2011 13:01

EagerBob
Pro
@ 020
Website

Breng je Apple hier:
http://littlewings-wanbetaler.nl/luckysciccors.png

#25 23-06-2011 21:11

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Chuck schreef:

Ziet er professioneel uit. wassat

Niet alleen op uw ICT kosten kunt u enorm besparen! Bent u op zoek naar een kapster die nog betaalbaar is? Knippen: Kinderen € 7,- Heren € 10,- Dames € 12,-

Ik doe het bijna in mijn broek van het lachen..... Serieus wat ben je voor een faalhaas als je je op zo'n manier presenteert?

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB