MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 25-08-2009 19:15

evdb
@ Tilburg

Ledenadministratie-software gezocht

Beste mensen,

Naast mijn werk als fotograaf (vandaar op dit forum) verzorg ik bij wijze van hobby de ledenadministratie van een hondenvereniging. Daarvoor ben ik op zoek naar goede software. Door diverse mensen is mij Bento aangeraden, maar dat voldoet niet. Wat moet het kunnen:

-betalingen bijhouden van leden (echt boekhouden hoeft niet)
-wie doet welke cursus met welke hond (en de historie hiervan ook bijhouden)
-welke cursisten heeft een bepaalde trainer in zijn groep
-gepersonaliseerde mailings sturen (dus met adressen-merge, als ik het zo goed noem)
-via email gepersonaliseerde mails sturen (is wens; niet per se noodzakelijk)

etcetera...

En nou komt het: het is een vrijwilligersorganisatie. Het mag wel wat kosten, maar geen duizend euro, zalikmarzegge. Een paar honderd euro is geen probleem.

Weet iemand een mooi pakket of idee?
Zeer bedankt!

#2 25-08-2009 19:38

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Re: Ledenadministratie-software gezocht

Als Bento niet geheel voldoet kan je het een stapje hoger proberen met de grote broer van Bento. FileMakerPro, dat is nog uitgebreider en kan volgens mij wel aan alle eisen voldoen. Ik neem aan dat je maar 1 licentie nodig hebt dan valt het volgens mij nog wel te doen.

#3 25-08-2009 20:31

ateliereb
@ Lochem
Website

Is het belangrijk, dat het online is? BV gekoppeld aan de website van de vereniging? En zodat meerdere mensen zaken kunnen beheren en bijhouden?

#4 26-08-2009 21:42

evdb
@ Tilburg

Filemaker Pro ken ik natuurlijk, maar ik zoek het liefst een kant en klaar pakket.
En:
Het hoeft niet via internet toegankelijk te zijn, het beheer wordt gedaan door 1 persoon.
Ik hoop op verdere suggesties; dank!

#5 26-08-2009 21:53

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Meer kant en klaar dan FMP kan je het geloof ik niet krijgen. weet je hoeveel templates er zijn (gratis)??

#6 26-08-2009 21:57

evdb
@ Tilburg

Eh, nee? Weet je een plek waar ik die kan vinden? Want op de FM-site kwam ik er niet echt uit.
Dank voor je hulp!

Edit: ik heb ze al gevonden. Ben nu toch op een onlinetoepassing gestuit die wel wat lijkt: https://clubwebware.nl/

Laatst bewerkt door evdb (26-08-2009 23:04)

#7 19-02-2012 18:03

robvdakker

Beetje laat, maar ik denk dat andere verenigingen of clubs er nog wel wat aan hebben; wij werken sinds eind 2011 met ledenadministratie software, maar dan online. Dus werk je online en maakt niet uit of je nu op mac of ms werkt. Saas software noemden ze het bij een bijeenkomst. Eigenlijk is de ledenadministratie gratis, want het is toch gewoon hosting. Enige nadeel dat wij tot nu toe hebben gemerkt; je kan niet zelf extra's installeren (dat doen zij). Voor de rest is de prijs aantrekkelijk (wij betaalden geen aanschafkosten alleen 29,95 per maand). Een stuk goedkoper dan we tot nu toe deden met het administratie kantoor.

Link: Leden administratie software

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB