MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 05-03-2009 13:31

HansenOFFLine

geen fontsize tag en geen favicon?

It [size=14]g[/size][size=18]r[/size][size=22]o[/size][size=26]o[/size][size=28]w[/size][size=32]s[/size]!!!

zoals je hierboven ziet werkt dit niet en is ook de knop hiervoor weg bij het maken van een bericht. wat is hier de reden voor?
verder krijg ik geen favicon meer te zien, het rare is dat als ik de link in de browser zet ik de favicon wel kan zien en verder een wit algemeen firefox icon.

wat mij ook opvalt is het feit dat zelfs met een 20inch imac ik bij het maken van een bericht uit het tekst veld moet klikken en dan naar beneden moet scrollen om de verstuur button te vinden, daar ik het idee had dat vroeger deze dichterbij zat. als ik de ruimte naast het invoer veld zie, kan het makkelijk daarnaast gezet worden.

dit zijn een paar dingen die mij opvallen en ik zou het nog steeds fijn vinden als iemand een link naar een topic in een reactie zet, je de naam van het topic en de sectie te zien krijgt in plaats van id=xxx.
dus bijvoorbeeld:

Code:

Emoticons en leesbaarheid i.p.v. 
http://www.macminds.net/viewtopic.php?id=6041

#2 05-03-2009 13:33

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: geen fontsize tag en geen favicon?

Er is niets veranderd hoor, de size knop heeft nog nooit op macminds gezeten.
favicon werkt hier ook gewoon zoals het hoort.

heb je misschien iets aangepast aan je firefox?

HansenOFFLine schreef:

dit zijn een paar dingen die mij opvallen en ik zou het nog steeds fijn vinden als iemand een link naar een topic in een reactie zet, je de naam van het topic en de sectie te zien krijgt in plaats van id=xxx.

Ja, daar is een plugin voor, maar die is heel slecht geschreven en in een test versie vroeg dat veel meer resources dan nodig was en daardoor werd de site ook veel trager dan nodig was.

Ik heb wel een idee hoe ik hier een slimme plugin van kan maken die bij het posten zijn werk doet. maar dat doe ik liever in een volgende forum versie omdat daar plugins makkelijker voor te maken zijn.

Laatst bewerkt door HSL (05-03-2009 13:38)

#3 05-03-2009 14:13

HansenOFFLine

had na een aflevering van tekzilla met de about:config gespeeld en browser.chrome.favicon van true naar false en weer naar true te zetten werkt de icon weer pffiiieuw.

maar welke tag wordt dan gebruikt hier om de letters kleiner te maken voor de kleine opmerkingen?
kans dat in de volgende update ook het invoer scherm wat compacter wordt gemaakt smile.

#4 05-03-2009 17:21

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

HansenOFFLine schreef:

maar welke tag wordt dan gebruikt hier om de letters kleiner te maken voor de kleine opmerkingen?

Geen, je zou handmatig de kleur op grijs kunnen zetten, of de i tag kunnen gebruiken.

HansenOFFLine schreef:

kans dat in de volgende update ook het invoer scherm wat compacter wordt gemaakt smile.

Lijkt me niet, hij is nu handig om wat te typen, je kan in safari hem zelf aanpassen.
En wat ik vanavond even zal doen is op de post pagina een body ID toevoegen zodat je in je browser een custom stylesheet kan zetten zetten waar je dit inzet:

Code:

body#mm_post textarea {
   height: 150px;  /* 150px is uiteraard een hoogte die je zelf kan aanpassen. */
}

#5 05-03-2009 17:32

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

HSL schreef:

wat ik vanavond even zal doen

Kleine moeite,.. 't is al gefixed :-) vanuit de trein tongue

#6 05-03-2009 18:40

HansenOFFLine

thanks dit maakt het wat makkelijker, heb userContent.css in firefox aangemaakt en de body#mm_post textarea erin geplakt.

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB