MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#26 14-01-2011 13:45

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Re: AppleCare

Raar hoor, ik heb meerdere keren applecare via ebay gekocht en geen enkel probleem gehad.
Ik heb ook verschillende keren andere licenties gekocht via ebay (mobileme/aperture) en ook
dat ging allemaal probleemloos.

#27 14-01-2011 14:34

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

De laatste 2 maanden nog ? Want er staat dat het pas sinds Oktober is ingevoerd...

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#28 14-01-2011 14:43

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

nee, maar vraag me af hoe apple het onderscheid gaat maken, maar aan de andere kant, als de leveranciers het doosje ook gewoon opsturen is het toch prima?

#29 14-01-2011 15:10

unSOUND
Ex-Crew
@ Sliedrecht
Website

Ik ben ook benieuwd naar de controle... Ik heb mijn AppleCare hier gekocht, maar waar het doosje ligt.... whistling

Waarom moeilijk doen als het lastig kan ?

#30 14-01-2011 18:35

Merkava
@ Vught

Toevallig heb ik vandaag mijn MBP voor reparatie weggebracht naar de leverancier waar ik deze gekocht had.
Ik gaf aan Applecare te hebben op deze machine en dat is zo ook op de reparatiebon vermeld zonder dat er daadwerkelijk een check plaatsvond.
De aanschaf van de MBP stond in hun systeem, de aanschaf van Applecare niet omdat ik Applecare via Apple zelf had aangeschaft.

Laatst bewerkt door Merkava (14-01-2011 18:43)

De waarheid verzin je niet.

#31 14-01-2011 18:55

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Ja, maar de check is nogal makkelijk; AppleCare staat online geregistreerd en kunnen ze met het serienummer zo controleren.

Het vervelende is dat als je alleen een nummer hebt gekregen de verkoper de registratie op dat nummer na verloop van tijd weer kan intrekken. Als je dan niet geregistreerd staat zou je nog een bewijs van aankoop kunnen overleggen maar een printje van PayPal is dan niet voldoende.

#32 14-01-2011 19:16

Merkava
@ Vught

Ja dat snap ik Desk, op de site van Apple kun je zelf checken of je (nog) Applecare hebt op je Mac. Als dat allemaal op groen staat dan moet het goed komen lijkt mij.

Wat ik in mijn geval wel weer vreemd vind, volgens de leverancier verloopt mijn Applecare in november 2011 terwijl ik volgens de site van Apple zelf Applecare tot augustus 2012 heb.
Mijn huidige MBP is een replacement voor een MBP die de APR maar niet gerepareerd kreeg. Daar is het verschil in maanden uit te verklaren. Blijft raar dat je een nieuwe machine krijgt omdat de oude na 1 maand  bij de reparateur nog steeds niet werkt en je op de nieuwe verkort garantie krijgt.

#33 14-01-2011 20:49

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

De Apple groeit nog immer aan een rare boom. Zo betalen we een 'afgerond BTW-tarief' van 20%, krijgt een winkelier nauwelijks kans om iets voor zijn klanten te doen omdat Apple overal met zijn duim op duwt en moet je maar hopen dat alles het doet en blijft doen.

Eigenlijk kan het beter in een keer echt stuk gaan; dan weet je wat je hebt. Dat gezeur met kosten om te kijken of het wel echt stuk is en dan veelal te horen krijgen dat het waterschade is - je wordt er allemaal niet consuvrolijk van. Wel consuwijzer.

#34 14-01-2011 20:56

Merkava
@ Vught

er zijn nu 2 VVD kamerleden die vragen gaan stellen aan de minister over de handelswijze van Apple mbt de nieuwste App Store. Ik zal deze 2 kamerleden eens een mooi epistel sturen over de handelswijze van Apple.

#35 15-01-2011 09:39

MacMickey
Pro
@ Corusant
Website

Het gaat niet om de App Store maar specifiek om de (on)mogelijkheid van abbonnementen van kranten via apps en App Store. Waar de regels overigens al van vast lagen maar Apple tot nu toe er coulant mee omging.

#36 15-01-2011 14:35

MacBeer
Ex-Crew
@ Limbabwe

Of ze al vast lagen of niet doet er niet toe. Ze kunnen nog in strijd zijn met de Europese regelgeving op dit gebied. Goed dat er mensen zijn die dit soort praktijken tegen het licht houden.

Computers are to design as microwaves are to cooking. Milton Glaser

#37 15-01-2011 14:44

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

helemaal eens,.. apple gaat hier echt iets te ver.

#38 15-01-2011 17:59

Yachtbrochure
@ France
Website

Bekijk het principe eens van de andere kant....

Iemand zet een distributie kanaal op waarmee content op eenvoudige wijze naar de consument kan worden gebracht.

De "slimme" krant profiteert van dat kanaal door gratis of voor bijna niks de benodigde software weg te geven, maar de echte waarde op slinkse wijze te distribueren zodat de aanbieder van het distributiekanaal niks verdient.

De krantenjongen op de hoek wordt toch ook betaald per verkocht exemplaar? Zelfs als er een abonnee komt met zo'n bonnetje ;-)

En anders ga je toch lekker via aan distributiekanaal waarbij hiervan geen last hebt? Er zijn genoeg andere aanbieders van vergelijkbare distributie kanalen....

KISS - Keep It Simple, Stupid

#39 15-01-2011 18:22

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Yachtbrochure schreef:

En anders ga je toch lekker via aan distributiekanaal waarbij hiervan geen last hebt? Er zijn genoeg andere aanbieders van vergelijkbare distributie kanalen....

En dat is voor de iPad vrij lastig.

#40 15-01-2011 18:26

Yachtbrochure
@ France
Website

Ach, dan ga je gewoon voor Kindles, e-readers and andere tablet derivaten. ;-)

#41 15-01-2011 18:39

HSL
Beheerder
@ Amsterdam
Website

Dat is toch lastig voor "je" klanten die alleen maar een ipad hebben, die wil je niet naar een ander platform dwingen.

't stomme is dat als NRC hun krant nu helemaal gratis zou maken, dan mag het wel,.. wassat

#42 15-01-2011 20:02

Yachtbrochure
@ France
Website

Niet nadat je ze met open ogen eerst een iPad hebt aangesmeerd. Of was dat het meeliften op het succes van een ander en nu niet willen betalen whistling

#43 15-01-2011 20:30

Merkava
@ Vught

Ik wil jou nog wel eens horen piepen als je volgende week een brief van de EDF ontvangt waarin staat dat je niet langer mag wassen met een wasmachine van merk x, je mag alleen nog maar van merk y gebruiken. EDF heeft in Frankrijk het netwerk aangelegd en daar proberen anderen van te profiteren.
(want EDF blijkt belangen te hebben in fabrikant y die in gebruik duurder is dan merk x)

Oja, en je mag ook alleen nog maar tv's van merk c aanschaffen, die hebben namelijk een speciaal filter dat voorkomt dat er add's van concurrerende producten van EDF voorbij komen in de reclame blokken. En wat je verder niet mag zien wordt ook gewoon weggefilterd.

Ik koop dus geen iPhone en ook geen iPad.

Laatst bewerkt door Merkava (15-01-2011 20:32)

#44 16-01-2011 08:07

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Een mens kan ook prima zonder iPhone en iPad, zeker als je daarmee je pricipes kenbaar kunt maken.

Ik denk dat de uitgeverijen meer problemen hebben met het percentage dan met het principe dat er wat afgedragen moet worden.

NRC-neXTt is gratis als je de papieren versie als abonnement hebt. Daar zullen dan ook wel de omzeil-acties op gebaseerd worden:
Dus je verkoopt gewoon een abonnement op het jaaroverzicht dat eenmaal per jaar op DVD aan de klanten wordt toegezonden en dan heb je recht elke dag een krant te downloaden. Dat die DVD-met-app € 4,50 kost is niks raars. Je moet alleen 300 euro transport en administratie betalen aan de postbode.

#45 16-01-2011 10:00

Yachtbrochure
@ France
Website

Merkava schreef:

Ik wil jou nog wel eens horen piepen als je volgende week een brief van de EDF ontvangt

Daarom zit ik ook niet bij de EDF, maar bij een andere leverancier ;-)
Maar ik betaal wel netwerk recht als aparte post op de factuur en dat gaat regelrecht naar de netwerk beheerder (distributeur).

Dus ik snap je voorbeeld niet helemaal.... En de rest wat je schrijft is onzin, want er wil toch niemand bepalen welke content je mag verspreiden, alleen moet je een distributie fee betalen

#46 16-01-2011 12:41

Merkava
@ Vught

Yachtbrochure schreef:

Dus ik snap je voorbeeld niet helemaal.... En de rest wat je schrijft is onzin, want er wil toch niemand bepalen welke content je mag verspreiden, alleen moet je een distributie fee betalen

Misschien iets vaker het dagelijkse nieuws bijhouden. Afgelopen maanden zijn er regelmatig voorbeelden in het nieuws waar in duidelijk wordt dat Apple content aanbieders uitsluit vanwege hun content. Dat heet censuur.

Het andere verhaal is dat Apple zelf bepaald wie er wel of niet van zijn kanalen gebruik mag maken en dat is het afschermen van een markt waarvan ik vind dat ie van ons allemaal is.
Het is een beetje alsof ABN of Rabo gaan bepalen naar wie jij geld over mag maken (en hoe dicht zitten we daar soms al bij in de buurt).

Maar goed, we gaan helemaal off topic.

Om het weer over Applecare te hebben.
Het viel mij laatst bij toeval op dat als je bij Mycom een MBP selecteert er de volgende tekst verschijnt bij het tabje garantie.

MyCom Garantie

* 3 jaar MyCom garantie op alle merken notebooks.
    * 8 dagen niet goed geld terug garantie, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
    * 8 dagen dode pixel omruilgarantie, dat houdt in dat een scherm met dode pixel direct voor u wordt omgeruild, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.
    * 30 dagen directe omruil garantie op fabricage en materiaalfouten, mits onbeschadigd en in originele staat en verpakking.

Lijkt dus voor de hand liggen om de volgende MBP of MBA bij Mycomm te kopen en zo de kosten voor Applecare uit te sparen.

#47 04-01-2012 12:29

yellow
Pro
@ Den Haag

Wie weet hoe het zit als je Applecare een aantal dagen NA je garantie koopt?

Mijn IMAC heeft als aankoopdatum 31.12.2010... wettelijk zou ik het dus op 31.12.2011 aangeschaft moeten hebben. Echter is het door verzending, pas 04.01.2012 in handen. Heeft het dan nog zin om te registreren? (faktuur staat op 02.01.2012).

Ben het letterlijk vergeten door de drukte eerder aan te schaffen.

#48 04-01-2012 13:03

Deskman
Beheerder
@ the desk
Website

Je bedoelt volgens mij bijna overal 2011. Maar de enige die uitsluitsel kan geven over het accepteren van je AppleCare is Apple zelf. Bel ze...

#49 04-01-2012 13:23

yellow
Pro
@ Den Haag

@deskman... helaas ik heb pech sad Heb ze net gesproken en ze zeggen dat ze niks meer kunnen doen.... jammer.

#50 04-01-2012 14:40

Merkava
@ Vught

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB