MacMinds - great minds think different

Navigatie

Zoeken

Inloggegevens

Je bent niet ingelogd.

#1 29-09-2006 17:40

Cyrre

Verwerken van veldgegevens

Even een korte schets, aangezien het niet rechtstreeks voor de architect is. Maar aangezien het aanverwant is en er geen rubriek voor de landmeter bestaat...

Ik ben eigenlijk op zoek naar een degelijke/snelle/handige manier om "opgemeten" gegevens, veldwerk dus, op een degelijke manier om te zetten naar een degelijk model. Het gaat hier niet over 2D-gegevens, daarvoor gebruiken we de CAD-omgeving Pythagoras, maar wel om 3D-gegevens, zoals gevels en volumes van gebouwen. Momenteel doe ik de verwerking eerst in Pythagoras (Werkt 2,5D en heeft dus zo goed als geen 3D-omgeving) en exporteer dan naar AutoCAD waar ik alles evalueer om dan weer de nodige aanpassingen te doen in Pythagoras. Wie heeft hier ervaring mee?

Zeg u kè oe loat est

#2 01-10-2006 21:31

Midas

Re: Verwerken van veldgegevens

mag ik vragen waarom je de gegevens niet gelijk in autocad verwerkt?

#3 02-10-2006 12:27

Martiniman
@ Tikibad

Ik dacht dat sketchup een functie heeft voor invoer van veldwerk. Dit zit alleen in de pro versie, dus niet de gratis google variant.

Waarom geen Autocad? Dan zou de vraag niet meer macmind zijn ;-)

#4 04-10-2006 16:24

Cyrre

Inderdaad is AutoCAD niet zo "Mac"-minded, desondanks het feit dat Autodesk eigenlijk wel aanwezig was in Parijs op de Expo.

Sketchup heb ik al van gehoord, maar nog niet geprobeerd. Ik bekijk het eens verder. Alvast bedankt voor de hints.

Zeg u kè oe loat est

#5 27-11-2006 18:00

Martiniman
@ Tikibad

In Sketchup heet het trouwens sandbox:

Enabling the Sandbox Tools
The sandbox tools do not appear in SketchUp by default, but can easily be enabled using the Extensions Manager (the Extensions panel of the Preferences dialog box). To enable the sandbox  tools:

Open the Extensions Manager (Window > Preferences > Extensions)

Click the check box next to the extension that you want to enable.

Click Ok

Forum voettekst

MacMinds v 1.05 Powered by PunBB